God dagens 18/12
God dagens
(nu hoppas jag inte att det redan finns en god morgon tråd, för jag kan i alla fall inte se någon?!)
Vad har ni för planer för dagen?
Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut i gräshagen, sov vidare till 10, bytade om och gick ut med hunden och sedan red jag ut Brimad 45 min i skogen, kändes fin som vanligt.
Blev inga styltor, därimot så är hans broddhål alldeles för slitna för att kunna brodda, så det var halt på sina ställen där grannen har plogat, men nere i skogen gick det bra :)
Sedan fick hästarna gå ut i hagen igen och båda fick lunch-hösilage, mockade och fixade i stallet direkt efter.
Duschat nu och sitter inpackad i 2 duntäcken och fyser som en naken eskimå, fyyy, kyla är verkligen inget för mig 
Resten av dagen då? Syster fyller 17 år idag, så ikväll blir det pizza och tårta. Men innan kvällen ska jag in till stan, hämta ut mitt paket med några täcken som jag ska få i julklapp till Brimad :)
Ett Amigo stalltäcke, marinblått, 300 g med tillhörande halskrage,
Rhino Wug, brunrutigt, regntäcke och
Rambo skrittäcke, brunrandigt :)
Blir ju inte mycket till överrasking att öppna som julklappar, men man slipper ju oroa sig över att föräldrarna kan ha köpt fel ;)
Och när jag är i stan ska jag köpa födelsedagspresent till syster, sent ute som vanligt ja, blir silverschampo :)
Fredag idag=helg det gillar jag, myspys med pizza och tårta ikväll och film till det, perfa!
Medarbetare på Dressyr.ifokus

God em!
Är ledig från skolan idag för det skulle komma ett par och titta på Dodde. Gick upp vid tio och borstade honom lite fort, på med ett vintertäcke och ut i den snöiga hagen. Mockade sen och gjorde lite snyggt i stallet. Ägaren och spekulanterna kom hit vid cirka 12.30 så då tog vi in honom. Skulle börja borsta och då säger kvinnan att "jag brukar bara borsta lite snabbt där sadeln ska ligga". Fine med det men brukar man inte vilja borsta hästen ordentligt och känna på han när man ska titta på honom?! Tanten var lite högfärdig och inte så trevlig efter min mening.
Hon hade med en westernsadel och ville att jag skulle visa upp honom, det gick ju jätte bra när jag inte har ridit honom på länge + aldrig suttit i en westernsadel… Aja ägaren red honom lite också och sen hoppade tanten upp och skrittade han några minuter och svängde & stannade honom och sen var hon nöjd. Det var ju halt och jäkligt så han visade ju tyvärr inte upp sig från sin bästa sida gångartsmässigt. Denne tant förklarade att hon aldrig red på vintern för att det var halt osv. Jaja jag hoppas att ägren inte beslutar sig för att sälja dit, iaf inte efter den uppfattningen jag fick om tanten.
Resten av dagen ska jag inte göra så mycket, känner mig helt tom nu när det verkligen börjar märka att han ska säljas :( I kväll ska jag se på film och knapra lite godis hade jag tänkt.
Ha en bra dag i vinterlandet!
Oops blev en hel roman men behövde skriva av mig 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Hello!
Ska nu precis ut o leka i snön med barnen. SEn blir det till att slå in klappar, fixa lite mer med hagar då det är dax att vänja av helt. Gabrielle är så taskig med Millan så det är ett måste..
Sen god middag ikväll.