God Morgon 16 ecember
Morrn gott folk!
här står på planen att åka ut till stallet alldeles strax, en tjej som är intresserad av att bli medis kommer ut. Ska fixa en annan häst i stallet också för tjejen kunde inte komma ut själv idag. Hennes syster blev påkörd av en bil igår (klart som korvspad man ställer upp!) så hon är med systern på sjukhuset idag.
Efter 12 kommer hovis så får se hur sen han hade tänkt o bli idag…. annars så är det väl mer snö och jag är litet trött idag :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
God morgon!
Hoppas att det kommer gå bra idag då Lina! Håller tummarna för er!
Här regnar det idag, så himla typiskt, är livrädd för att detta kommer frysa på för då blir inte vägarna lätta att köra på..
I övrigt händer det inte så mkt idag, jag ska vika lite samt sitter o flummar på FarmVille ute på fejjan - är ju skitskoj!!

God dagens.
Här har det kommit en ordentlig skvätt med snö under natten och nu snöar det som tusan, dock ligger det runt 0:an, så det är tveksamt om det kommer som snö eller om det är snöblandat regn.
I alla fall, jag gick upp som vanligt 6.00 fodrade/släppte ut i gräshagen, sov vidare till 11, bytade om och gick ut en snabbis med hunden och sedan skrittade jag ut Brimad 40 min ungefär, skrittade på asfalten där det bara är lite slask i princip så det inte blev några styltor, värre var det på vägen hem när jag frös som en gris och ville gena genom skogen för att komma hem snabbare, där blev det ordentliga styltor :/ Så det blev ju lite snubbligt och dant.
Ska nog ta och köpa snösulor, som hovis får slå på när han kommer om knappt 2 veckor. Det blir ju även styltor i hagen också, och man ser ju på Brimad att han tycker det är obekvämt, och risken finns ju att han går och vrickar sig och det vill jag ju inte!
Och bara för jag gör mig besväret och köper snösulor så ska ni se att snön kommer försvinna när han fått på dem ;)
Sen fick hästarna gå ut i gräshagen igen och få lunch hösilage.
Duschat nu och ska göra frukost.
Resten av dagen blir lugn, mocka och det vanliga i stallet i eftermiddag, men annars är det inget som skall göras.
Funderar på att låta Brimad få sina 2 veckors vila nu när det är sånt jäkligt väder, jag ville ju vänta till Olof varit här och kollat över sadeln, för ifall den behöver justeras är jag utan sadel säkert 2 veckor.
Hum, hum, får fundera lite över det.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
God dag..
Här snöar det, men är ca 2+ så det är inte så mycket som ligger kvar. I stallet var det halt bort till hagarna så jag har varit och köpt broddar (de försvinner ju mystiskt varje år). Hottie verkade rätt bra idag tempen låg på 37,6 så nu är det ju normalt. Benen är fortfarande mycket svullna men man anar en förbättring sen igår.
Själv har jag visst fått nackspärr >< Åt vänster kan jag vrida och luta huvudet precis som vanligt men åt höger kan jag inte vrida helt (och gör ont) och luta huvudet ska vi inte prata om… Lutar jag huvudet mer än 1cm åt höger gör det skitont och bara för att testa försökte jag luta huvudet mer -men det GICK inte, inte bara för att det gjorde ont utan musklerna lydde inte… Attans, det känns ju super när jag ska jobba ikväll.
Var rätt jobbigt när jag körde till stallet med och inte tänkte mig för utan bara vred huvudet i korsningarna istället för hela överkroppen :p
Skönt att höra att hon är bättre!
Skönt att höra att hon är bättre!