God morgon 15 December
Inatt har det snöat ännu mer här, visserligen så är det fortfarande bara litet puder men ändå! Oj, såg precis ut genom fönstret o det snöar ännu mera! :D
Hoppas på tjock snö så man kan ut o pulsa med hästarna på åkrarna!
idag kom jag upp sedvanligt tidigt, känner att jag har ork kvar att göra någonting sedan igår men tyvärr så kommer väl den orken försvinna i takt med att det blir ljusare här. :/
Ska fortsätta småpilla och småstäda litet här, började igår med att röja undan och sortera och ställa iordning. Så nu är det inte alls mycket kvar. Ska ha sykväll imorrn så då krävs det ju litet ordning. Sedan så nästa måndag blir det julmiddag för vännerna här :)
Ska även ut till stallet idag och har iaf i tanken bestämt för att rida, får se hur det känns när man kommer ut sen. man kanske inte orkar alls. nackdelen med att det blivit kallt nu är ju att jag har mkt ondare i kroppen än vanligt.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
God morgon!
TS va härligt med snö! Här har det typ regnat i en månad men nu när kylan kom, nej då minsan kommer det ingen nederbörd!
Jag vill också ha snö! Fina hagar och ljust o mysigt blir det.
Hur går det med alla träning annars LinaN, håller du på ännu?
Inatt har iallfall lilleman sussat i egen box, det gick superbra! Blev lite meck när jag skulle släppa ut imorse men det kommer nog ge sig med lite tid.
#1 vilken träning hänsyftar du till? :) Min egna eller hästens? själv har jag legat o pendlat upp och ner mellan 2 kg fram o tillbaka fram o tillbaka, liite liite går det nedåt men inte så man ser några jätteförändringar. Sedan så med hästen så tar vi det lugnt, vill fortfarande itne sko honom så måste ju då lägga träningen av honom så att det inte sliter förmycket på hovarna. Så den träningen vi gör nu är mest lulla i skogen och träna på halter och igångsättningar och sedan ha skoj helt enkelt.
Vi har vart ute två gånger med shettisen med dennes vagn så harry får vänja sig vid att se och höra en vagn i bruk. Så träningen är extremt varierad just nu. :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Godag!
Jag jobbar fram till 10:45 o sen ska jag o mamma på spa o gotta oss. Har en sportkur bokad (låter helt underbart med peeling, kurbad o helkroppsmassage) o innan dess ska vi äta lunch där samt bada o basta. När jag kommer hem blir de nog lugnt, middag o promenad med vovven är nog de enda aktiva.
I går kom de nästan 15 cm snö här, höll knappt på o ta mig upp till huset då vi har en låååång backe som de inte hade röjt o inte heller i morse va de röjt där, dåligt!! Har de inte röjt när jag kommer hem så blir de till att klaga. tycker inte om de men har man beställt o betalat mkt för de så ska de allt komma o fixa de!
Hoppas ni får en bra dag!

God morgon
Är hemm idag igen, är volleyboll dag i skolan och eftersom inte jag har idrott det här året så är jag hemma och "jobbar med projektarbetet" ;)
Ska upp och lunchfodra grannens kusar mitt på dan annars händer inget förrän framåt kvällen när det är dags för min egen kuse. och ingen transport kom det igår heller =( stod leveransdatum den 11e, i fredags alltså. visserligen preliminärt men nu orkar jag snart inte vänta längre ;P
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
mörn mörn
Här är det ca 15 cm julaftonssnö och mer kommer det. Flingor stora som, ja jag vet inte vad, hääärligt! Så mkt ljusare blir det på en gång.
Väder-gubbarna har garanterat en vit jul här, så jag hoppas för hans skull att han får rätt, annars blir han nog lynchad =)
Ska åka till jobbet strax, och jobba till 18. Vi har börjat inventera skerna i butiken, så tråkigt, men måste ju göras till årsavslutet.
Hoppas folk får lite julstämning nu då, och köper mååånga julklappar till hästintresserade dottern/sonen ;)
Godmorgon!
Vaknade för lite sen. Är ledig idag. Eller nja, egentligen inte. Men är hemma och ska försöka jobba ifatt med det jag ligger efter i. Det lär väll inte hända i första taget men ska försöka.
Blir förhoppnigsvis stallet sen också :) Om det blir ngn ridning återstår att se. Lite skrittarbete på banan möjligtvis eftersom det är så jädrans hårt. :|
Vädret har jag inte kollat än xP

Usch här har det snöat mer under natten. Detta innebär att Therese inte kommer till sin tränare förrän snön försvinner igen. För även om de plogar o sandar på fastlandet så innebär det inte att vägarna är farbara för hästtransport på ön…. hatar vintern, har hellre lite lera o regn än snö o is. Dessutom så fryser vattnet i stall o hagar o kaningård. Blä, finns inget bra med vintern. Snö = iskockor i hovarna och man måste brodda, har man snösulor så åker skorna lttare av. Nä inget positivt alls med vintern jag vill lägga mig i ide tills våren kommer.

#7 jag håller med fullständigt
dock kan jag tycka att det är okej med snö nu över jul och nyår, men därefter vill jag ha plusgrader och ingen snö!
jag är snart i samma sits som er, insnöad och kan inte ta mig till varken tränaren eller till ridhus med Brimad :( ibland blir det så illa så vi kommer inte någonstans med bilen överhuvudtaget :( här plogas och saltas det inte.
men, men, god dagens i alla fall :)
gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, sov vidare till 10.30, bytade om och gick ut med hunden och sedan red jag Brimad, skrittade ner till fältet och trimmade lite dressyr, det gick dock lite si och så, kändes som vanligt fin, men galet pigg och någon fokus på mig hade han inte i alla fall ;) Livet är för roligt för att rida seriös dressyr, på fält när det är kallt och kommit snö ;)
Nu har vi inte ridit på fält på hela hösten då jag inte vill förstöra marken, så det kommer väl ta några gånger nu innan det släpper och han kommer ner till marken och har fokus på mig. Men han var fin i alla fall :) Red mest lösgörande, volter, bågar för att ställa böja ordentligt, lite tempoväxlingar i galoppen, och lite skänkelvikning.
var ute ungefär 45 min.
sen fick hästarna gå ut i gräshagen igen, och jag har precis kommit in från stallet och duschat. har lite att göra idag, ska strax köra och köpa spån, sedan mocka och fixa i stallet, och ikväll ska jag in till stan och kolla på hoppträningarna.
såg precis på föreningens hemsida Jan-Ove träningen är inställd imorgon 
Himmla synd, jag avbokade ju den vanliga dressyrträningen som jag har idag på tisdagar för att vara med på Jan-Ove träningen imorgon.
Jaja, det vart ju jäkla synd alltså! Visserligen skulle vi väl troligen inte komma någonstans ändå eftersom det ska komma rejält med snö under dagen och natten.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
God middag..
Hemma från stallet och lilla damens ben är fortfarande hur svullna som helst -höger bak hade nästan uppnått samma omfång som vänster men inte riktigt lika illa. Temperaturen låg nu på 36,6
Tänker hon sakta frysa till is eller vad är det frågan om?
Tog en promenad i skogen för att få igång cirkulationen och hn har nog lite ont i benen för hon gick inte rent (men när benen har fördubblat sin omkrets kan jag tänka mig att det känns rätt obehagligt att gå). Sen fick jag ju halvt hjärtinfarkt när jag såg att slemhinnorna nästan var vita :S såg det först när hon blåste upp näsan lite -den fläcken inne i näsan brukar ju vara rosa men det var den inte.. och hennes fläck på mulen var ovanligt blek -tandköttet likaså..
Stackars tanten :( Men idag fick hon iallafall gå ut i hagen för att röra sig lite
#9 Oj har du kontaktat vetten?? Så du inte har en påverkan på inre organ som gett denna svullnad och blekta slemhinnor?? Typ lever - cirkulationsorgan?
#10 Igår när de ringde mig om att hon låg ner och inte ville kliva upp var vet på väg ut till stallet för att vaccinera ett par hästar och hon hade redan tittat på henne när jag kom dit. Hon trodde bara att det var något slags förkylningsvirus.
Jag blev ju väldigt fundersam idag över att hon var så blek och över att tempen var så låg -36,6 känns ganska i underkant…..
Den andra hästen som hade detta för nån vecka sen var också väldigt svullen i benen och hade feber. Den ägaren missade nog febertoppen (eller så hade han inte lika mycket som min) min hade ju 39,5 i förrgår och den andra hästen hade 38,6 när de tempade den första gången.
Ska ut till stallet på morgonen imorgon och ska se hur det ser ut då. Är hon väldigt blek då med så ringer jag för råd. Ska bli väldigt intressant att se vad tempen är på….
Va bra Milla, jag håller verkligen tummarna för er imorgon!
Va bra Milla, jag håller verkligen tummarna för er imorgon!