God middag 14e december
Gomiddag gott folk!
här har det snöat litet inatt! så här och var har vi vita stråk och det är svinkallt ute,
idag är jag hästledig och ska försöka få pluggat litet, ligger efter och är litet stressad över det. så ska plöja genom litet skolmaterial helt enkelt. började skriva på min tentamenuppgift som ska lämnas in den 17e, det började jag på igår….
I övrigt så ska det väl itne hända så mycket hoppas jag för då får jag inte tid o plugga….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Har nyss kommit hem från stallet.. Hotties feber hade gått ner något -var 38,2 idag och 39,5 igår så det var ju positivt. Och hon äter bättre idag. Men nu var benen som telefonstolpar och tom knäna och haserna var helt uppsvällda. Stackars tanten…
Men hon är iallafall lite piggare.
#1 skönt det. har du provat att leda henne litet för att se om svullnaden i benen går ner?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dagens.
Här har det också kommit lite snö under natten, fast det är också lite det, knappt att det täcker marken.
Jag gick upp 6.00 som vanligt fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, gick in och la mig i sängen med laptopen och kollade på film, sedan 7.30 bytade jag om och gick ut i stallet, mockade och tog in hästarna, sedan kom hovis 8.00, dock åkte han härifrån lika snabbt som han kom, han tyckte Brimads hovar var fina och han kunde gå 2 veckor till 
Så jag fick ny tid om 2 veckor, och så tar han Japp då med.
Jag har visserligen haft det lite på känn och tyckt att Brimads hovar sett ovanligt fina och korta ut för att ha gått 6 veckor och förra vintern gick han 8 veckor mellan skoningarna, så det är väl dags för 8 veckor igen skulle jag tro.
Eftersom han skulle skos idag så var tanken att vi skulle ut och skritta en runda, men eftersom han inte blev skodd så hängde jag och Brimad med mammsen in till stan, där vi hoppade av vid ridhuset, igentligen rider jag ju ut på måndagar, men det går ju inte annat än skritta här hemma nu, mina vecko-rutiner med ridningen är ju ganska rubbad nu när det blivit vinter och vi får minsann anpassa ridningen efter vädret.
Trimmade dressyr 50 min, mycket lösgörande i form av volter, serpentiner o.s.v. Blev också mycket sidvärts, öppna-volt-sluta, hela diagonaler med skänkelvikningar. Mycket tempoväxlingar i galoppen, volter, förvänd galopp på serpentin, några enkla byten och någon inridning i galopp.
Kändes finemang :D
Jag hoppas, jag hoppas, jag hoppas att vi kommer iväg till Jan-Ove träningen på onsdag!!! Men det ser fortfarande ut som det ska snöa hela tisdag natt :/ Och kommer det snö är det kört, ingen som plogar eller saltar på lilla vägen hemma hos oss, hålan som gud glömde minst sagt ;)
Kom hem nu vid lunch, hästarna fick gå ut i gräshagen igen och få lunch hösilage, stenfruset i marken, dock ligger det runt 0:an.
Duschat och ska göra frukost nu och se klart min film.
Resten av dagen blir slapp :P
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#2 igår var hon bara liiite svullen i den vänstra sidans ben, men jag var inte ute med henne för hon var så hängig av febern att hon hade nog så jobbigt att gå mellan boxen och uppbindningsplatsen. Men idag har jag haft ute henne och gått en sväng för cirkulationens skull och hon var piggare idag, men det var ingen skillnad i svullnaden.
Blir promenad imorgon med när jag är där.
Är en häst till som hade detta för nån vecka sen -skitsvullen i benen, hängig, åt dåligt och feber. Men han är bra nu.
Nu sa stallägaren att hennes ena (Hotties hagkompis) hade verkat småhängig idag så vi får se om hon också får feber ikväll. Det blir ju lite som på ett dagis -nån har nåt virus och så kör det igenom hela högen. -vi har fått 2 nya hästar på kort tid så det är väl troligen därifrån det kommer.
God eftermiddag!
Sitter i skolan fortfarande, slutade dock vid 11 med ska göra prov nu på omprovstiden vid halv 4. Hoppas min klasskompis har gjort lite mumsiga bullar till oss :D
Sen blir det bara hem och slänga sig i soffan eller på sängen och dra igång sista säsongen av McLeods döttrar. Ska tydligen vara mkt gråta under den här säsongen så får väll packa på mig näsdukar ^^ Funderar på att ta ett varv förbi netto och köpa ngt att tugga på. Snacksiii. :D På en måndag. Fy på mig x]
Vi har faktiskt också snö här. :) En del iaf. Har varit minusgrader och molnfritt hela dagen. Skapligt kallt alltså. :)
Nu ska jag fortsätta vänta ut tiden.
Ha den fortsatt trevlig dag! :)

-6 och för mkkt snö, usch, jag gillar inte snö
Plogbilen har som vanligt plogat glansis på vägarn och ingen grus som syns eller märks. Höll å hamna i diket när jag mötte bussen. Saltar gör de inte här med tanke på vårt dricksvatten. När kommer sommaren igen
såå, då har man vart iväg till stallet igen. De ringde och sa att Hottie låg ner och inte ville ställa sig upp. Hon brukar inte ligga så ofta och särskillt inte ligga kvar om nån kommer, nu låg hon helt utsträckt och när de gick in i boxen lyfte hon bara huvudet innan hon la sig ner igen….
När jag kom hade hon rest sig upp och de hade redan tempat henne. Febern hade gått ner ännu mer mot imorse, så det måste varit att hon hade lite ont i benen eftersom de är så svullna. Tog ner henne till ridhuset och gick 20min för cirkulationen.
Får se hur det är imorgon….
#7 Fy så obehagligt!