God morgon 13/12
God morgon
Idag skulle våran hund Aquila blivit 3 år gammal.
Ska strax ut med de levande hundarna i skogen sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra. borde plugga lite såhär i slutet av terminen. hoppas att min kompis kan hoppa Blacky idag istället, annars ska jag väl rida också idag. och inte har transporten kommit över helgen heller, inte för att jag trott det men hoppet är ju det sista som lämnar en ;)
Någon som gick upp på morgonen och kollade på lucia på tv? =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
God morgon!!
Tråkigt med hunden!
Jag var upp vid sex och tog ut hästarna och mockade i ordning allt.. Sen åkte jag hem och vi hade vårat tradionella lucia firande vid 7. Med chokladmjölk och lussekatter. Efter det sov jag vidare i min varma säng :)
Nu tänkte jag städa lite innan middagen, om jag orkar..
Sen vid 16. har jag hoppträning sen blir det kvällen!!
morrn!
idag ska jag iväg och slakta 3 får, så jag ska ta tillvara på pälsarna för mitt medeltida intresses skull. Hästledig idag, hästskötaren tar hand om harry idag. :)
Så nu ska jag strax upp på vinden och göra iordning för att lägga ut mina pälsskinn så att de kan frysa bra :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dagens.
Jag är så jäkla trött och sliten så det inte är sant. Det är då inte nådigt att släpa sig upp 3.00 på natten för att sätta sig i bilen och köra in till stan och hämta syster, hem och sova 2 timmar för att sedan gå upp 6.00 för att fodra/släppa ut hästarna. Och sedan sov jag som en stock till 11 ;) Hade det inte varit för pengarna jag får så hade jag aldrig gjort det, dessutom stå där ute 3.00 på natten och skrapa rutor på bilen?!?!?! Haha, herregud!
Men, men. Har duschat och varit ute och gett hästarna lunch hösilage, hästarna får stå kvar i gräshagen, ligger runt nollan nu, men varit ett par minusgrader inatt så marken är stenfrusen.
Brimad har vilodag idag.
Syster och jag är hemma själva idag, mamms och papps är på roadtrip och köper julklappar ;)
Resten va dagen blir lugn, mocka och det vanliga i eftermiddag och ikväll blir det adventsfika, 3:e advent idag :)
Ska tydligen bli vinter på riktigt nu :/ Hum, hum. Känns lite si och så med det. När man inte har ridhus är det jäkligt krångligt när vintern kommer. Ska snöa hela dagen på onsdag, och gör det det så blir det ingen Jan-Ove träningen, men det är ju några dagar till dess, kan ju hoppas att vädret hinner ändras till dess.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Här är det svinkallt och uppehåll, vi ser rentav himmel idag :D
på onsdag ska det bli mer minusgrader, så man kommer under nollanstrecket iaf.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
God middag.
Idag när jag var på väg till stallet ringde stallägaren och sa att Hottie inte var så fräsch. De hade reagerat lite på att hon inte dök i sin betfor igår kväll och imorse hade hon inte ätit varken betforen sen igår eller sitt hö.
Jag har tagit febern på henne och hon har 39,5 och är hängig och seg. Är även svullen i de vänstra benen, bakbenet bara nedanför kotan för hon har stått med skydd över natten så de hade hållt in svullnaden eller vad man ska säga..
Jobbigt :( Men saken är den att en annan häst i stallet har haft precis detta för nån vecka sen; han var svullen i alla benen, hängig och ville inte äta. Men han blev bra på ett par dagar så hoppas detta går över fort med. Hoppas febern går ner tills imorgon, man vet ju själv att man inte är så fräsch när man har feber..
Gokväll! :)
Det var upp i ottan som gällde imorse (aja.. kvart i 9. men sak samma
) Iväg med bussen vid halv 10. Mötte upp Tärning. Ner till mammas jobb, sen till stallet. Idag tog det typ 10 min att få tag på hästen! *Lycka* xD
Red ett tag på banan. Förstår inte varför hästen ska få sina ryck bara för att det är ett ekipage till på banan. Aja, han lugnade ner sig till slut och jobbade på hyffsat.
Sen blev det julpyntning för hela slanten :D Granris, snöstjärnor, glitter och julgranskulor! Det blev skapligt faktiskt :)
Nu ska jag försöka plocka ihop all info till provet imorgon. Missade ju ett prov när jag låg hemma med biverkningar från svinis-sprutan så ska göra det provet på omprovstiden imorgon halv 4. Vi slutar 11. -.- MÖÖÖG på det..
Som sagt. Mot plugget!
#5 Men stackars lite pålla, hoppas hon snart är bra igen!
#6 Lycka till på provet!!
#7 Idag hade febern gått ner till 38,2 men benen var som telefonstolpar. Tom knäna och haserna var uppsvällda.. Stackars lilla tanten