Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1783 ggr
LinaN
0

Gomiddag 12/12

snart ska jag ut till stallet, ska ut en sväng i skogen och träna på halter, sidvärtes och litet sådant.

Sen mocka  ogrejja klart alla sådana bitar :D

Så nu får jag byta om och skynda mig att bli klar ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

go dagens!

Här är det grått som vanligt! Äldste pojken tog med sig lille Tjalle på långpromenad, skönt för de båda hoppas jag.

Här är det puts som gäller samt efter att gubben jobbat klart ( ja han jobbar helger också!) så ska vi fara en sväng med barnen samt handla lite.

Ska lägga upp ett litet "schema" för hästarna här hemma med träning inför första delen av nästa år. De t är ju unghästar så så avancerat blir det ju inte men det är lite som jag vill ha betat av ändå.

Så vad ska ni hitta på?

Cilla89a
0

va fasen, Lina, vi skrev god morgon tråd samtidigt ;)
någon som vill vara snäll och ta bort min? Oskyldig

Jag gick upp 6.00, fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, sov vidare till 11, bytade om och gick ut och red Brimad 40 min i skogen, kändes helt okej, kändes som han inte var fullt så pigg som han brukar, något längre än vanligt och att han inte riktigt hade sånt tryck i traven som han brukar, men kom igång bättre efterhand och han kändes fin när jag travade av, bra var i alla fall att det gick att samla galoppen ordentligt när han inte var så pigg, annars drar han på ganska bra i galoppen och tycker det ska gå fort, fort, fort, men idag gick det att samla ordentligt. Mycket möjligt att han är lite trött i kroppen efter dressyren i ridhuset igår.

Men, men, sen fick hästarna gå ut i gräshagen igen och båda fick lunch hösilage, tycker det är så pass torrt och det är ju på gränsen att det börjar frysa i marken, så dem gör ingen direkt skada.

Duschat och väntar på att resten av familjen ska komma hem ifrån stan, dem handlar och jag hoppas dem har köpt hem något gott man kan äta till frukost!

Resten av dagen då, blir lugn, mocka och det vanliga i stallet i eftermiddag.
Lördag idag så det vankas god mat och robinsson ikväll.
Ska köra syster in till stan vid 21, och hämta 3.00 Foten i munnen

Såg även nu att jag fått plats på Jan-Ove träningen på onsdag, det ser jag fram emot :D

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

#2 Hihihih blir så ibland! Jag ska ta bort din tråd

emeliekarlssoonn
0

Goddagens!

Jag ska knalla ner till bussen om en sådär, 35 min. Ut till stallet.
Lär få börja med att jaga häst. Skapligt opepp på det. Menmen.
Riktigt härligt väder här idag. Solen skiner och det är frost lite överallt. :D  Kameran får nog följa med till stallet idag :)

Nu ska jag se till att jag har allt med mig innan jag sticker. :)

Peppe
0

Goddag

Började dagen med en liten springtur med hunden, duscha och sen sätta mig här med ett glas mjölk ;)

Tror inte jag rider idag. dels känner jag inte riktigt för det, hade ställt in mig på att en kompis skulle hoppa honom men hon hinner inte så blev lite jobbigt att ladda om, sen har han gått så bra de senaste dagarna att han kan förtjäna lite vila =)

är för övrigt lite besviken över att transporten inte kom hem igår, hoppas verkligen den kommer nästa vecka. spännande =D

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
0

Just ja!

idag är det bara 12 dagar till julafton! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

fridak
0

god kväll!

idag har jag varit en sväng på börjes, har man redan för mycket grejjer så kan man lika gärna köpa lite till;) ylletäcke, schabrak, ridskor m.m. följde med hem

sen körde vi direkt till stallet så fick pålle mannekänga lite och sen blev det lösspring i paddocken och test av nya longerspöet.

MillaJ
0

God kväll…
Idag startade jag med att gå till frisören och klippa+färga håret :)
sen åkte jag till stallet och gjorde iordning allt där och tog in hästarna.
Nu ikväll har jag och mina föräldrar varit och kollat på en fölis ^^ Så nu funderar vi lite….

Lindbygarden
0

#8 Åhhh nu blir jag nyfiken! Ska du skaffa dig en till??

MillaJ
0

#9 Det var en möjlighet som väldigt plötsligt dök upp och impulsiv som man är så måste man ju kolla närmare ;)
Egentligen vet jag inte om jag har tid att ha en till, ska ju ev börja plugga till hösten (men vet ju inte om jag kommer in).. Men jag håller på och tänker igenom saker nu.
Ett stoföl e: Lambourghini ue: Chapman iallafall.. Brun med bläs och fyra strumpor. rätt lätt och luftig gång.

Lindbygarden
0

#10 Du vill ha sto?

MillaJ
0

#11 ja helst då det är enklast så som jag har hästarna..

Lindbygarden
0

#12 ok, jag hojtar om jag hör ngn som har fin gångartssessa till salu!Glad