Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 747 ggr
Cilla89a
0

God dagens 11/12

Vad händer idag?

Idag för ett årsedan var jag och mamma och hämtade hem Brimad, så idag har jag alltså ägt honom i ett helt år :D Och jag måste säga att han har verkligen dansat rakt in i mitt hjärta!
Väck mig aldrig ur denna dröm.

Men, men, gick upp 6.00 som vanligt fodrade/släppte ut i gräshagen, sov sedan vidare till bara 8.15(!!!) usch, så det tog emot att gå upp!! Bytade om, gick ut med hunden, mockade i stallet, tog in hästarna, fixade Brimad och sedan körde vi till ridhuset, trimmade dressyr en timme medans mamma körde och handlade, gick fint, tränade på det vanliga raka linjer i galopp som är det vi har svårast för just nu, han vill så gärna putta in bakdelen lite och jag känner inte det, men ser det i speglen ;) Blev även lite enkla byten, som vart super idag, förvänd galopp på serpentin, tempoväxlingar i galopp med tydligt skillnad mellan ökad och samlad, samlade även galoppen ordentligt på volt och gjorde den mindre och mindre och i höger gjorde han det verkligen kanon, men i vänster så blir han lite lägre och orkar inte riktigt samla sig så mycket som höger.
Överlag så krävde jag lite mer samling och lite mer bakbensaktivitet, och han tycker jag är en riktig pain in the as ;) Men det blir en riktigt härlig känsla när han är riktigt samlad och trampar på med bakbenen, blir ett annat swung känns det som, men han blir ju trött snabbt också.

Så är det, kom hem vid lunch och då fick hästarna gå ut i grushagen och få lunch-hösilage.
Duschat och ska göra frukost nu, ska sedan köra och köpa spån, och senare i eftermiddag ska jag fixa klart stallet.
Och då vart det fredag igen, god mat och Idol final ikväll, det gillas :D

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

Helloj gott folk!

har fått ett erbjudande om att prova en thorowgood griffin, så ska iaf göra det om nån vecka. Så vet vi om det skulle gå eller inte, annars tittar jag vidare på en wintec wide helt enkelt.

Ska alldlees strax klä om och börja gå till stallet. Känner att efter en halv påse chips igår så måste man t o röra litet på sig. *huvva* så en promenix på 2,4 km till stallet, sen mocka o grejja o sen hem igen så blir det nog en halvmil nånting idag iaf.

Ska inte göra något emd harry idag utan det får vara tills imorrn då vi eventuellt ska ut i spenaten och grejja :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MillaJ
0

Idag har jag jobbat och sedan varit i stallet. Red ett hårt ridpass för jag var tvungen att få igenom lite disciplinära riktlinjer i galoppen. Hottie tycker att det är helt ok att bara dra iväg på rakt spår men det håller inte jag med om, och när man försöker rama in henne saktar hon bara av >< -lata åsna ;)
Men det blev rätt bra till slut och jag var nöjd.

Imorgon ska jag först till frisören och sedan ska jag och mamma på hemligt uppdrag ^^

Lindbygarden
0

asch jag missade igår har varit helt hysteriskt under gårdagen..

MiaMaria
0

#3 ?? :-S