Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 681 ggr
Cilla89a
0

God dagens 9/12

Vad har ni för planer idag?

Jag gick som vanligt upp 6.00, fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, sov vidare till 10, bytade om och gick ut med hunden, sedan skrittade jag ut Brimad 50 min i skogen, joggade några kortare sträckor med i så pass låg och rund form det går i skogen, kändes fiin!
Sen fick hästarna gå ut i grushagen och båda fick lunch hösilage. Passade på att mocka och fixa i stallet direkt efter..
Duschat och äter lite frukost nu, ska strax ta med hunden och köra någonstans, vart har jag inte bestämt, och gå en ordentlig promenad. Är trist att alltid gå samma rundor här hemma.
Annars är det inget planerat idag :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

Har vart på blå stjärnan med väninnan och henns katt som hade blåsljud på hjärtat. efter 10 minuter och 2900kr senare så konstaterades det att detta lilla blåsljudet inte kommer påverka hans livskvalité överhuvudtaget så det vart ju bra.

Ska väl ut till stallet om en stund. Ska bara ordna med litet skjuts o så hem sen….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

Sitter med hettande kinder o vrålont i armen - ny vaccinerad!

MillaJ
0

Jag är hemma efter ett långt dygn. Jag och en kompis åkte ju en vända igår och hämtade först upp hennes unghäst på ett stall där den stått för inridning -sen åkte vi vidare till Skåne för att få lite hjälp av en man som ska vara bra med unghästar (jag säger "ska" då jag inte riktigt höll med i hans metoder -framförallt arbetet från marken, men han red rätt mjukt) men de hästar han rider in brukar bli fina när han är klar så jag antar att jag är lite mesig. Hursomhelst gick det rätt bra med hästen och han jobbade mycket med att få henne att inte reagera så häftigt på allt -hon är lite smånervig och hoppig…

Vi var uppe och satt och snackade i stallägarens kök till halv 1 inatt och sen sov vi i en vindsvåning över stuteriets seminrum :p Det var ungefär utomhustemperatur därinne så jag har sovit under ett vanligt täcke + ett hästtäcke! Kan tilläggas att det var ett helt nytt och oanvänt täcke, och det höll värmen bra ;)
Imorse blev det en omgång till i ridhuset och han var ännu nöjdare med hästen idag. Sen lastade vi på och rullade hemåt.

Och jag har spanat in ett par fiiina fölisar :p det riktigt kliar i fingrarna när man kliver in i ett stall med en hel höög med små lurviga bäbisar ^^ Blir riktigt sugen på ett nytt "projekt".

emeliekarlssoonn
0

Gokväll!

Dagen har varit heeelt super okej :D
Ledig från skolan så tog bussen till stallet med en kompis vid 12.
Började med att ta in hästen. Var lite elak så tog in hagkompisarna och lät honom stå ensam ca. 10 min och gick sen och hämtade honom och släppte sedan ut dom andra igen.
 Borstade LERMONSTRET och gjorde iordning honom. :)
 Satt upp och skrittade ner till banan. Min polare både fotade och filmade så det kommer upp i passande tråd så snart jag skrivit klart :)

Hennes mamma kom och hämtade oss vid 5 och skjutsade hem mig. :)
Snart äre dags att lägga sig. Skoldag igen imorgon.