Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 707 ggr
Cilla89a
0

God dagens 8/12

Vad har ni hittat på under dagen, något mer planerat?

Jag gick upp 6.00, fodrade/släppte ut i gräshagen, sov vidare till 10, duschade, gick ut med hunden, mockade till hästarna och sen tog jag in och gjorde i ordning Brimad och sedan körde vi till tränaren vid 11.30.
Tränade ute denna gången med, Brimad hade faktiskt ovanligt mycket fokus på mig för att rida på ridbanan, kändes inte alls som han älgade på som han brukar göra när vi rider på ridbana, kanske börjar vi få ordning på det med nu?
Jobbade mycket med formen denna gången, har börjat korta upp formen, samla mer och kräver att han arbetar mer med bakbenen och han tycker det är jooobbigt! Men han är duktig :) Blev massor med halvhalter och förhållningar för att få honom att "sätta" sig på bakdelen, dock gick det lite si och så med det, jag måste vara konsekvent och få igenom det jag vill, ibland blir jag försnäll och låter han komma undan trotts att han gör halvhalten/förhållningen lite halvdan.
Tränade även på det vanliga raka linjer i galopp, enkla byten, förvänd galopp på serpentin m.m.
Kändes faktiskt som han blev trött(!!!) på slutet, hör och häpna, antagligen för jag krävde mer samling idag än vad jag brukar.
Nästa vecka blir det träning på kvällen igen, i ridhuset som vanligt.

När vi kom hem vid 13.30, sen så fick hästarna gå ut i grushagen och båda fick lunch hösilage, något sen sådan. 

Resten av dagen då, ska äta lite frukost nu, också en sen sådan ;) Och sedan ska jag ut och fixa klart i stallet.
Och ikväll ska jag in till stan och kolla på hoppträningen ;D

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Go dagens!

här sitter man och snurrar runt och missar helt morgontråden!

vi ska snart iväg en sväng, upp o fira J och sen köpa foder till hästarna. Lite kraftfoder ska vi ha!

Tjaaa måste rusa, ha det bäst idag!

MillaJ
0

God kväll :)

jag är on the road.. Är med en kompis i Skåne och hämtar hennes unghäst på ett ställe och nu är vi på väg till ett annat stall för lite träning av pållen -blir även träning imorgon morgon…

Jag är helt slut i kroppen -har ridit 3 hästar idag, först min egen, sen kompisens tävlingshäst + andra unghäst.

Hård dag!

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har idag tömkört harry och satt "drag" på honom för första gången idag. Säkerhetstänket vart på helspänn och vi löste problemen med allt vi hade som stod till buds.

Han skötte sig exemplariskt! Så mitt mål att ha honom inkörd tills nästa vår/sommar är faktiskt en realitet! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0
LinaN
0

#4 jupp, nu ska man bara då få tummen ur o börja renovera vagnen ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.