Ampère på sperma import
Den 4-årige hingsten Ampère, som ägs av holländska Reesink Horses, har nyligen godkänts för spermaimport i Sverige. Hingsten vann som treåring överlägset sitt 70-dagarstest i Ermelo. Det är ni Askö Stuteri som kommer ta in spermian i Sverige.
Med gångartpoängen
Läs mer här
Vilket steg på bilden första länken. Men tänker ni på att huset är snett i bakgrunden? Bilden är tiltad för att få honom se ut till o gå högre än han gör. (syftar på tråden om fejkade hingstar.)
Men han vart bra snygg o se på o vilken härlig trav i filmsnuttarna :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Intressant hingst helt klart!
#1 Ja, det är nog sant. Sedan är ju bilden urdåligt redigerad, dom har ju suddat ut bakgrunden i efterhand så det ser ju mest kluddigt ut.
Men nog var han allt läcker!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Ja bakgrunden är redigerad så de skulle inte förvåna mig om de är mer som är redigerat. Man får va uppmärksam på allt, tänk att hästsporten är en sån lurendrejeri sport!! Usch o tvi!

Kollade filmen på honom nu (hade inte riktigt tid på jobbet förut), vilket steg!! En film kan dom ju iaf inte redigera på samma sätt, de e skönt iaf!! Blev ltie småkär!
Så lätt o fint steg o rättar sig mkt bra! Och vilken bakbens aktivitet!!
Hoppa kunde han ju oxå, blir lite knipt men rättar sig fint!
Måste beröma de som visar honom, mkt bra gjort! Dock e jag skeptiskt till allt vispande med långpiskor osv men men..
Trevligt temp verkar han ha oxå, gör inte så stor sak av de hela utan verkar lugn o fin!
Nu va de mkt positivt här men jaa, jag blev riktigt förtjust!!
han är på fryst väl?

Ja de skulle jag tro
Jag har också kikat på filmen och kan bara hålla med.. vilken hingst!
Önskar mig fler ston och mer pengar av tomten..
Nu har jag även jag kollat filmen… JISSES
vilket steg!!!! Helt underbar hingst.
Måste kolla igen…
Hahaha!
Jag undrar: Hur kan två avelshingstar få ha samma namn? Måste vara lätt att de blir förväxlade.
Hade tidigare ett sto efter Ampere 859 ee. Dimocritos 648. Eftersom mitt sto var född 1996 kan ju denna Ampere omöjligt vara hennas pappa.

!!!
#11 Han är inte svensk.
#12 Vilken han? Och hur skiljer man dessa hingstar åt om man inte har skillnad på nummer? Och nu kommer det ju framöver dessutom att finnas avkommor i Sverige efter båda hingstarna.

#13 Ampere, som tråden handlar om, har de holländska siffrorna 95331. Han är godkänd med AB i sverige och varför han inte fått några svenska siffror kan jag inte svara på. Annars brukar inte hingstar få ha samma namn men de är nog skillnad när de är en utländs hingst.