Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1385 ggr
Lindbygarden
0

Go morgon 7/12

Här regnar det och är grått och dassigt.

Har inget särskilt på dagordningen idag "bara" röja här hemma. Barn röjer ner så otroligt fort!!

Ikväll ska jag lägga gjord på millan igen tänkte jag och lite vardagshantering. Hon är superduktig!

Lite arbete på långtygel för Tjalle och ja det var väl allt tror jag. Köpte lite julklappar igår som ska slås in också!

Vad ska ni hitta på?

MiaMaria
0

Godag!

Jag jobbar fram till strax efter 11, men just nu har vi nån form av systemfel elelr nå i våra datorer på jobbet, helt plötsligt försvann alla samtal från alla o de händer inget, suck, så hela enheten här i Ö-sund är utslagen. Nä nu kom de igång igen, eller??!!

Ja slutar snart i alla fall o då ska jag hem o gå på långis med vovven, enda som är planerat.

LinaN
0

Idag har jag sovit läääänge, kom upp strax innan tolv. Har en sjujädrans träningsvärk sedan hoppträningen igår! det gick superbra och jag anser att det var en chockterapi för min del. Hindrena låg på kanske 50cm i mitten men min lille knas han skulle ju prompt hoppa närmare stolparna vilket blev hinderhöjder på en 70-80cm.

Gick superbra o jag är jättenöjd!

Men som sagt, träningsvärk till tusen idag och lagom ledbruten, imorrn ska jag troligtvis longera eller tömköra harry, alternativt släppa honom i paddocken litet.

idag ska jag bara försöka träna litet på Wii-brädan men tror inte det blir så bra emd tanke på träningsvärken, men något ska jag iaf göra hade jag tänkt :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Dyblygiad
0

Är lite avtrubbad idag. Red först dressyr på Gulan igår och sen fick jag massage. Idag har jag Theo hemma då dagis är stängt. Var uppe och fodrade o släppte ut hästarna vid 7 sen kröp jag ner i sängen brevid Theo och somnade, han såg på Disney Chanel under tiden. Efter lunch ska vi baka pepparkakor och sen ha Picknick i stallet där jag ska slå stolp längs sista långsidan på volten och sen även sätta upp fler lampor runt volten. Orkar jag ska jag tömköra Gulan så hon får komma ännu lägre i formen.

Lindbygarden
0

#2 hihihi inga bilder?

#3 Va du e duktig!

Cilla89a
0

God dagens.

Gick upp 6.00 som vanligt, fodrade/släppte ut i gräshagen, sov vidare till 10, bytade om och gick ut med hunden och sedan red jag ut Brimad 30 min i skogen, och han kändes superfin, busig det var han med, men det gör inget, tycker bara det är skönt att han visar att han tycker det är kul!
Sen fick hästarna gå ut i grushagen och båda fick lunch hösilage, därefter mockade jag grushagen och la in nya pinnar.
Duschat nu, och ska strax göra frukost. 
Resten av dagen blir väl lugn, ska mocka och fixa i stallet som vanligt i eftermiddag innan hästarna ska in.

Har förövrigt sökt jobb, i ett dressyrstall typ 3 mil härifrån :) Har haft lite mejlkontakt, och hon undrar vad jag har för lönekrav? What? Jag har ingen susning. Vad ska jag säga? :O Jag har ju aldrig haft ett jobb i hela mitt liv, så jag har inte den blekaste aning.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

#4 nej tyvärr inte. min väninna som vart med hade fullt sjå med att hålla Fredman (shettisen som hon körde dit) så han inte skulle störa de andra hästarna, en halvblodsdam som kickade efter allt om man kom för nära samt en travare som tog minsta möjliga anledning till att hispa upp sig :D Harry dansade ju rundor en del han med kan jag lova, det vart inte et tkallblod man satt på ibland det vart ett arabiskt fullblod med nerverna på utsidan! :D

Men nästa gång så hoppas jag på att man kan ta litet bilder. ska se om jag kan lura ut daniel så får han fota med sin braiga kamera. nackdelen med ridhus är ju att de ofta blir så jädra dammiga.

Lindbygarden
0

mmm samt de är mörka så bilderna blir svarta!

Peppe
0

Lugnt och stilla är det här idag, har till slut blivit sjuk jag också. tror dock inte det är grissjukan. men ska väl inte säga för mycket, än hinner det bli värre

sitter och glor på hästannonser och antalet tänkbara hästar är nu uppe i 2 =) samma 3 åring sen innan + en ny som är f 07 och fortfarande hingst, "sparad på rådgivande" eller vad det var, e. Loredes - Warsteiner, inte inriden och lite billigare än 3 åringen =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
0

Börjar känna av en krypande förkylning här nu…. tvi o attans…

dock har jag hittat en sadel som jag vill ha, så nu ska jag försöka kränga de två jag har så jag har råd med denna nya….

Lindbygarden
0

#9 aha vad är det för sadel?Glad

LinaN
0

#10 en wintec wide, ska mäta honom imorrn med flexi-curven.

Lindbygarden
0

#11 ahaaa perfekt!Glad

Peppe
0

Fy fan måste bara skriva av mig Gråter

Vilken jävla vecka asså. Förrförra veckan fick jag höra om en bekants häst här i samhället som trampat på en 2,5 cm lång spik. efter att de tagit bort den började det rinna klar vätska och de misstänkte att det var ledvätska som rann ut så det blev till att åka akut till helsingborg där han under veckan har opererats 2 ggr. i slutet av förra veckan fick han somna in då han inte gick att rädda.

och nu för nån minut sen fick jag höra att en annan bekants häst, från samma stall och dessutom halvbror till hästen ovan (och båda är födda i mitt förra stall och köpta som föl) att han har 2 sammanväxta kotor + spatt och ska avlivas den här veckan.

verkligen hemskt, hästarna var bara 8 och 9 år gamla Gråter

LinaN
0

"13 isgh…. va trist… :/ en olycka kommer sällan ensam och alla onda ting är tre….. :S

Peppe
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu är han borta ='(

Peppe
0
Lindbygarden
0

usch va trist! Var det Maria F häst?

Peppe
0

#17 nä det var hennes väns/elevs häst

Lindbygarden
0

#18 Ahaa.. himla trist när de blir dåliga hästarnaRynkar på näsan

Peppe
0

#19 ja speciellt när man kännt dom sen dom var föl… den bruna fick vi vara med och ge namnförslag till, dom är ju födda båda 2 i mitt förra stall… 2 av Hanssons sista uppfödningar