Fejkade hingstar??
De förekommer ju mkt att man ställer upp hingstarna på små pallar med frambenen eller i uppförbacke för att de just ska se ut som om dom är bygda i uppförsbacke. Sen har vi ju en hel del till tjuvknep oxå, men jag fastnade för en ganska tydlig sak nyss.
De gäller den otroligt populära hingsten Quaterback, han är ju rekord hingst med 1300 ston på 2 år.
Internetsajten sporthästen.se va och besökte Quaterback och han svenska ryttare Malin Rinné på stuteriet i Neustadt-Dosse. När de va där fick de inte filma (pga att han jobbade i lägre arbetsform och dom vill bara ha flashiga filmer av honom ute) och inte fota honom så hans ljusa ringar kring ögonen syns. Dvs han saknar färgpigment kring ögonen. På samtliga bilder på inter på Quterback så ser man inget av detta, alltså bilder som stuteriet själva valt att lägga ut, men denna reporter från sporthästen.se lyckades ändå få bilder på hans huvud och där synd ringarna tydligt. Inget konstigt med ljusa ringar kring ögonen men enligt stuteriet så han de avskräcka stoägare.
Så min fråga är, hur döljer dom de på andra bilder, är han färgad eller är de redigerat???
Här är en bild från sporthästen.se
Och här är en bild från internet
Quaterback är efter Quaterman och det är från Quaterman som det ljusa pigmentet runt ögonen kommer. Och att han har de är ingen hemlighet, de ser man tydligt på bilder, så varför sånt hysspyss helt plötsligt?? Hittar bara småbilder på Quaterman som dessutom är högerklicks skyddade, så ni får hela infosidan ist, här är den
Så åter igen, varför och hur? Varför förekommer ens de här? Ska inte hingstarna visas naturligt? Och vad finns de mer för metoder??

De har väl troligen använt färg, typ skokräm eller nåt, runt ögonen på tävlingar och dylikt. Sånt förekommer ju rätt ofta för att dölja skav och ärr efter sporrar och benskydd, så varför inte runt ögonen? (Därmed inte sagt att jag gillar det.)
Försök att "flasha" till sin hingst på extrema sätt är det många som gör. Tyvärr… Men det mesta kommer fram så småningom och har man då mörkat nåt allvarligt så slår det bara tillbaka på en själv. Jag brukar tänka att dessa hingstägare får sitt helvete när allt kommer fram och då är ingen framgång i världen värt det!
Det är fult att fuska!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Jag tror inte att dom redigerat bilderna.
För han visas ju live och då spelar ju inte efterbehandlingen någon roll 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Det ljusa kring ögonen är lätt fixat med en mörk ögonskugga, eller färg.
Jag var ju med en gång när en häst som var sprayad med blåspray fick det blåa på kotan övermålat med vit acrylfärg så att det blåa inte syntes längre. Så han inte skulle bli diskad för att ha använt otillåtna dopingpreparat.
Så det finns många sätt att förbättra/förändra hästen utan att det syns.
Själv är jag orolig över att man ska bli anklagad för att använda löshår på Harry när vi ska tävla. För när hans svans är välutredd och välborstad så står den som en solfjäder bakom honom…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#3 Hur påverkar svansen hans prestation?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#3 om han har "för mkt" svans så kan man ju rycka/klippa den!
#4 för att i TR står det att det är förbjudet att fylla ut en svans med löshår. Jag förstår din fråga för jag fattar inte det själv heller, men så är reglerna iaf.
#5 aldrig i livet! är de osäkra får domarna helt enkelt komma och dra honom i svansen o se så det verkligen är hans tagel alltihopa. Den svansen är för fin för att klippas/tunnas ur ^^

#3 Men han är ju den rasen som har mycket man och svans, jag tror inte någon kommer att reagera på det.
#7 får ju hoppas det, för nytvättad, med pälsglans och genomborstad så får han löjligt fluffig svans :D

#8 Ingen kommer reagera eller anklaga er för fusk, men skulle det inträffa så är det ju lätt fixat att personen som är tveksam får inspektera själv. Tagelfusk är ju väldigt enkelt att kontrollera. Det är värre med sånt som sminkas över, särskilt när det är otillåtna preparat inblandade. 
www.stuteriprecious.se
Sen är ju Harry ingen hingst heller
Lådor som du säger används ju i dk och även vid fotograferingen här i år.
Bildredigering är vanligt också.. att de lutar bilden lite lite så det ser ut som hingsten är byggd mer i uppförsbacke samt att de komprimerar och drar upp bilden vilket gör att den ser lite kortare och mer högställd ut..

#10 ja precis, de förekommer överallt!
Men här i sverige vid åretsbruksprov användes en gummimatta som va nergrävd i marken just för att alla hingstar skulle stå på samma ställe, med samma förutsättningar. Djupet mättes både där fram och bakben stod och de va exakt likadant, dvs hingstarna stod jämt.
Lådorna förekommer ävern i tyskland, holland beligen osv.
Påtal om bildredigering så är det ju hur många som helst som redigerar hästens framben på löshoppningsbilder så att det ska se ut som att alla har perfekt teknik.. Tror dom hade ett reportage om det i ridsporttidningen för några månader sen också, där dom visade en redigerad resp oredigerad bild för att visa hur mycket det går att "fuska".
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
#10 VA!? Är han inte!? 

Har de inte redigerat bilden och fått bort ringarna vid ögonen så har de kanske använt make-up som finns för hästar.
Jag vet att det är väldigt poppis inom quartervärlden under tävling för att förstärka eller minska attribut på hästens utseende i ansiktet.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#14 Och inte bara i ansiktet heller! De maskerar och modifierar benen, musklerna, huvudet, hovarna, man och svans…
Quartervärlden är härlig!
www.stuteriprecious.se
Så borde man väl inte för göra? :O Tyckte dessutom han var sötar med sina fläckar, det ger mer personlighet.
#16 håller helt med. Jag tycker också han var finare på den "äkta" bilden. Det ger lite liv i ansiktet på honom.