Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 889 ggr
Cilla89a
0

God dagens 5/12

Vad har hänt och vad ska hända under dagen?

Jag gick upp 6.00 som vanligt, fodrade/släppte ut i gräshagen, sov vidare till 9.00, bytade om och mockade/fixade i stallet, sen tog jag in och fixade i ordning Brimad, och sen körde vi till ridhuset, red en timme, kändes fin som vanligt, det mesta flyter på bra, det vi måste jobba på är att rida rakt på raka linjer i galopp, vilket vi gör efter några meter, men det måste vara rakt från början.
och sedan måste även övergångarna galopp->halt och galopp->skritt bli mjukare, ibland får vi till det riktigt bra och ibland så blir dem väldigt hastiga, och när dem blir hastiga tror jag det är för jag samlar och förbereder för lite och att en styck Brimad är lite för nonchalant och inte har tillräckligt med fokus på mig, utan han går lite i sin egna lilla värld, kanske är det bara så att jag förbereder förlite och att det kommer hastigt för honom och därav blir övergångarna hastiga?
Så det är det vi behöver jobba med, det andra känns väldigt bra :)

Kom hem nu vid 12.30, hästarna gick ut i grushagen och fick lunch hösilage,
duschat och sådär nu, ska äta lite frukost och sedan ska jag köra syster och hennes pojkvän till stan och lämna honom där.
Kvällen blir lugn, med god mat och Robinson, det gillas ;D

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Dyblygiad
0

Har sovit halva dagen efter att ha suttit på isoleringsrum med baconfeber inatt. Körde tjejerna till dressyrträning där Tara jobbade hårt med Celmahs galopp och Therese fortsatte sin träning på kandar. Själv satt jag inlindad i Celmahs täcke för att inte frysa ihjäl. Väl tillbaka till stallet igen så rakade jag både Gulan o Ida samt verkade Ida. Skönt med okomplicerade hästar. I år har jag rakat huvudet på alla utom Celmah som har egna ideer.

Lindbygarden
0

Hej hopp! Nu är vi hemma igen efter en låååång dag borta!

Har gått i familjens tecken idag så inte mkt hästliv alls.