Godmorgon 4 december
Godmorgon!
Sitter och ska försöka fortsätta pyssla ihop min powerpoint presentation. Ska redovisa muntligt en planering om en födelsedagsfest på engelska. Måttligt roligt.
Efter skolan är det stallet som gäller.
Eftersom banan antagligen fortfarande stenhård och lagom kölig så kanske jag tar en promenix istället. Den som lever får se.
Kanske får tipsa bonden om att salta banan så den inte fryser? Hmm. Värt att tänka på hursom eftersom vi bara har den och så skogen att rida i, och där är det ju kolsvart.
Vad ska ni hitta på idag? :)
God morgon!
Hoppas på fint väder och utepyssel idag.
Surfar vidare i spaning på fint litet ponnysto, återkommer om jag hittar ngt
I övrigt så ska vi iväg imorgon så ska leta lite kläder mm.

god morgon!
här ska det skrivas projektarbete i etologi & antrozoologi idag… och eventuellt köpas en ny vardagsrumsmatta.
medarbetare på djurskydd.ifokus
#2 Intressanta ämnen!

Go dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut i gräshagen, sov vidare till 10, bytade om och gick ut med hunden och sedan red jag ut Brimad 40 min i skogen, kändes fin, fast jäkla pigg! Han har börjat inse att det faktiskt är kul att ridas i skogen sådär efter ett år, innan har han bara tyckt det varit hemskt, men nu tycker han det är kul och ska trava och galoppera hela tiden ;) Han har dessutom kommit på att när man skrittar så drar man fram huvudet så ryttaren dras ur sadeln och så kan man börja trava elller galoppera :P
Fast jag är bara glad att han visar att han tycker det faktiskt är kul, och inte bara hemskt ;)
Sen fick hästarna gå ut i grushagen och båda fick hösilage.
Här är det varmt igen, +5 grader och marken har tinat igen :) Måste säga att jag har haft flyt med vädret de senaste månaderna, så gott som alltid sluppit undan regnet när vi ridit och dem få dagar det varit frusit i marken har det antingen varit en skrittdag eller vilodag ;) Men det gillar vi och hoppas det fortsätter så ;)
Har duschat och ska strax göra frukost och sen ska jag städa ovanvåningen, sedan i eftermiddag ska jag mocka och fixa i stallet och sedan köra och köpa krafft groov 125, och spån.
Ikväll blir det tacomys och Idol, det gillar jag ;D
Har förövrigt ringt till Ingdams och bokat tid till översyn av sadeln, känns som det är dags nu, snart ett helt årsedan sadeln blev utprovad, visserligen tycker jag inte Brimad har ändrat sig särskilt mycket just i sadelläget.
Dem skulle i alla fall höra av sig när dem har vägarna förbi oss, vore perfa om det blir i slutet av dec, eftersom Brimad ändå ska börja sin vintrevila i början av jan, och behöver sadeln justeras så är det ingen fara om jag är utan sadeln 1-2 veckor.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#3 ja det är det verkligen=)
har en 5poängskurs i ämnet i år, blir nog mer under sista året (läser på Etologi och Djurskyddsprogrammet på SLU Skara)
#5 Ahaa!

#5 ska du bli djurskyddsinspektör? :)

#7 nej, jag hade inte tänkt bli djurskyddsinspektör:) Jag har tänkt mig etologsidan och kommer försöka starta eget efter examen.
dock är det många som väljer djurskyddssidan, och det börjar komma ut lite EoD:are på inspektörsposterna, vilket är super! Äntligen rätt kompetens på rätt ställe!

#7 aha :)
jag hade nämligen planer innan på att läsa till djurskyddsinspektör, men det blir 5 år sammanlagt, först 3 år i Umeå och då blir man hälsoskyddsinspektör eller vad det var och ville man sen bli djurskyddsinspektör var det 2 år till i Skara på den linjen som du läser nu, därför jag trodde du skulle bli djurskyddsinspektör.
men när jag fick veta att det var i Umeå la jag ned dem planerna ;) dessutom tror jag inte det är vidare lätt heller att få jobb som det sen, i alla fall här i korkarna är det inget tryck på djurskyddsinspektörer kan jag ju säga ;)
vad är det för företag du ska starta? :)

#9 vill man bli djurskyddsinspektör tycker jag definitivt inte att man ska läsa hälsoskydd först.
etologi och djurskyddsprogrammet är ett treårigt kandidatprogram som är utvecklat just för att det fattas kompetens inom etologi samt kvalificerade djurskyddsinspektörer med genuin utbildning.
förut läste man hälsoskydd + kurser i djurskydd i skara, men observera att de inte hör till det program jag går.
det är faktiskt uppemot tio stycken av de som examinerats hittills som idag jobbar som djurskyddsinspektörer, och det kommer behövas fler framöver med tanke på de stora framtida pensionsavgångarna.
vill du bli djurskyddsinspektör tycker jag definitivt du ska söka EoD! Det är en sjukt rolig utbildning med oändliga möjligheter.
jag har tänkt mig ett företag med viss konsultverksamhet, mycket av planerna kretsar också kring häst. sedan finns det vissa viktiga delar som fattas där jag kommer ifrån (=norrland) som jag har planer på att utveckla, men det är lite hemligt just nu;)