Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 926 ggr
Cilla89a
0

God dagens 3/12

Vad händer idag?

Jag gick upp som vanligt 6.00 fodrade/släppte ut i gräshagen. Jag vet inte vad Brimad har hittat på inatt men vattenhinken som normalt sitter på väggen låg mitt i boxen helt masakrerad, och Brimad vad blöt på bakbenen och på sidan av magen/bakdelen på ena sidan?! Vad har han gjort?! Foten i munnen Är rädd att han rullat fast i boxen eller likanande inatt.. Usch, ja, men han såg helskinnad ut annars ;)
Sov vidare till 11.00 sen, duschade, gick ut med hunden och gav hästarna lunch hösilage.
Brimad har vilodag idag.
Idag är det varmare igen, runt +2 här, skönt!
Senare i eftermiddag klockan 16.00 ska jag vara i stan och följa med en vän ner till ridskolan och kolla när hon rider och innan dess ska jag mocka och fixa i stallet och ta in hästarna.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

hej hej!

här var riktigt kallt imorse! Frost och halt, sen kikade solen fram en stund så nu är det tinat igen.

Har köpare åt Millan och om allt går bra så åker hon till helgen. Kommer matchas för framtida tävling.

Jag har själv börjat fundera på ett litet ponnysto åt oss men har inte bestämt ras ännu, Welsh Mountain, shetland eller Welsh sek B…