Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 802 ggr
Cilla89a
0

God dagens 1/12

Idag är det den 1:a december :D Jag älskar julen!

Gick upp 6.00 som vanligt fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, sov vidare till 10, duschade, gick ut med hunden, mockade och fixade i stallet, tog in hästarna som nu står inne och mumsar lunch-hösilage.

Idag är det dressyrträning som vanligt på tisdagar och jag ska träna redan 13.00 idag istället för 19.30 som jag brukar.
Det passar mycket bättre mitt på dagen :)
Är det uppehåll ska vi rida ute :D Kan bli kul att se hur det går ;) Vi har ju tränat inne de senaste månaderna. Brimad har en tendens att tycka livet är lite för roligt när vi rider på ridbana :O Springa ala älgstyle, och matte sitter på och åker med ;)

Japp, japp. Senare i eftermiddag ska jag köra in till stan och springa några ärrenden.
Men nu måste jag sätta fart och slänga i mig frukosten.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

go dagens!

Här är det mulet men milt. Ska efter lunch fara iväg o shoppa lite adventskalendrar samt hämta mer ljus mm.

sen blir det till att träna lite till med Tjalle ikväll, gick mkt bra igår!

MiaMaria
0

Godagens!

Jag klev upp först vid 5 o va ut med vovve, han brukar inte vilja ut på nätterna men i natt så va de tydligen akut. Sov vidare till 9 o sen blev de frukost o en tur till lillebror i Aspås o plockade ihop en massa saker som va kvar där samt surra lite med farmor. Nu har jag precis kommit hem, tog turen förbi affären. Ska fika lite o snart kommer Zickan o då ska vi ut på berget o gå med alla vovvarna i de härliga vädret, -6 grader o strålande sol, ja inte för att solen når ner på gården men en bit upp på berget så e de sol.

MillaJ
0

Goddag :) Nyss kommit hem från stallet. Idag har banne mig lilla hästen hoppat uppsuttet för första gången!
Iofs bara ett litet kryss (50cm i mitten av krysset) men hon var så duktig så. Första hoppet var inte så graciöst utan hon mer eller mindre travade rakt igenom men sen hoppade hon 2ggr felfritt :p Körde även lite travbommar så jag är nöjd. Superväder med :)

Nu är jag hemma och ska ordna lite mat, sen blir det jobbet….
Imorgon kommer Lussan till stallet igen så jag får rida innan de träningarna börjar

Lindbygarden
0

#3 ahh va kul med lite hoppning också, inga bilder från tillfället?

MillaJ
0

#4 ja, det var ju som sagt första gången hon hoppade med nåt på ryggen så det var lite spännande.
Tyvärr inga bilder, den enda närvarande personen förutom jag själv satt på sin egen 4-åring men den vågade inte hoppa :p Hon hade fullt upp med att ens få den att skritta över bommar (vet inte om den löshoppat innan de köpte henne, men hon har iallafall inte sett några bommar på nästan ett år)..
Men jag ska försöka få lite bilder nån dag, men det är svårt att matcha in med nån som kan sköta kameran..

Lindbygarden
0

mmm vet..detär inte lätt.

men man blir ju så nyfiken på forumhästarna!

Cilla89a
0

Uppdaterar #0
Precis kommit hem från träningen, vi tränade på ridbana och det blev som jag berfarade ala älgstyle och matte satt på och åkte med ;) Men efter en liten stund med massor av övergångar, sidvärts och lite galopparbete så kom han ner på jorden och hade fokus på mig, och sen blev det riktigt bra :)
Tränade massor med tempoväxlingar, viktigt att han kommer igång och kommer tillbaka precis när jag ber om det och inte några skunder senare, dock är det inte Brimads problem, utan mitt, han gör det han blir tillsagd, och sen är jag för otydlig så svarar han otydligt också.
Tränade också massor av övergångar galopp till halt, galopp till skritt, galopp till trav o.s.v, även övergång från skritt till galopp och skritt til trav.
Lite enkla byten och även förvänd galopp på serpentin.
Kändes överlag fin dock lite låg överlag i vänstervarvet, både trav och galopp, även förvända galoppen åt båda hållen var han lite låg och dragig i idag, men inte tung.
Jag är ändå nöjd, med tanke på att han har svårt att ha fokus på mig när vi rider på ridbana, och detta var första gången på ridbana på flera månader, skogen och ridhuset är aldrig några problem. Men det blir bättre och bättre för var gång på ridbana i alla fall :) Jag rider ju sällan på vår ridbana, faktiskt aldrig, utan det blir skogen och på fälten, och sedan köra iväg till ridhus.
Men vi rider på ridbana hos tränaren på vår och sommar när det är ljust :) Men nu när det är mörkt och räligt är vi i ridhuset.

Men nu måste jag kila igen, ska köra till stan och sprinag några ärrenden, i ridkläder ;)
Sen ska jag hem och gå ut med hunden och ta in hästarna och sedan ska jag in till stan senare ikväll igen och kolla på hoppträningarna :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Fiona
0

God kväll!

Dagen i skolan har spenderats med att äta snickerskakor & fruktsallad ;) Kom hem och hjälpte amma inne lite och sen ut till stallet, kallt som bara den nu (öhum några minus i alla fall) och frost. Fiona såg ut som en vandrande frostbit när jag tog in henne!

Är ridsugen så jag blir galen snart :(

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg