Gomorgon 28/11
Gomorgon!
Är ni på globen eller vad har ni för planer för dagen?
Jag jobbar, tidigt som 17 en lördag, den här veckan oxå :-S Har varit ledig två dagar härifrån, skönt! Hade fått schemat för jul o nyår nu, ledig hela både jul o nyårshelgen, hur nöjd får man va?? 
I går hade jag fullt upp o de känns idag. Först jobbade jag i travstallet sen åkte jag o handlade o sen red jag Clabbe (som fortfarande är konvalicent men iaf under igångsättning nu, första gången jag red honom sen i april
) väl hemma igen va klockan 10:30, ganska snabb o rask ändå, med restid på 30-35 min mellan stallen 
Väl hemma la jag mig o vilade 30 minuter o sen kom Zickan med alla sina hundar o vi gick en halv-långtur på berget bakom oss, så himla härligt! blev nog 1,5 timma. Sen kikade vi på film i sen va de middags dax. Gå med hundarna igen 1 timma o sen idol o sen stupade jag i säng för att kliva upp 4:30 idag…
Så när jag kommer hem vid 11 så blir de nog sova en stund o sen vet jag inte vad som händer, en kompis skulle eg ha kommit på besök men hon ligger magsjuk så blir kanske en långis med vovve. Givetvis ska jag följa dressyren från globen, dock via wap från att jag kommer hem…
Hoppas ni får en bra dag!
Wow va du ligger i mia!
Vi ska fixa en ny hage idag och sen blir det liten utflykt.
MEN jag ska också kolla dressyren på SVT play!!!
tjupp, ska iväg o storhandla med svärmor så snart som de blir klara att åka.
Var hästledig idag egentligen men så blev det som så att jag helt plötsligt skulle fodra hästarna kväll idag, så kl 21.00 börjar jag knata ut till stallet ikväll…. måttligt road om jag får säga det själv. Men jag får ju motion iaf….. ska mocka när jag kommer ut också, fodra o mocka…. *suck* skkötaren fixar allt utom boxen idag för det ville jag ha o göra om jag ändå skulle ut. ska passa på att strö in idag också.
ställde mig på vågen idag, 3 dagar med träning och har gått upp nästan 1kg! snacka om deprimerande start. Visst har man vägt sig vid olika tider varje dag men ändå! Nu ska jag försöka väga mig varje morgon mellan 9-10 för att se hur man ligger till. Fast det är ju en tröst att sambon också hade gått upp nästan ett helt kilo sen igår! ;) så det måste ju vara något vi ätit igår ;)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, sov vidare till 9.00, bytade om och gick ut i stallet och mockade och fixade, tog in Brimad och gjorde iordning honom och sedan körde vi till ridhuset :) Trimmade dressyr en timme och Brimad kändes fin, fin :) Traven kändes bra redan från början, jag brukar annars behöva galoppera endel för att han sen ska komma igång ordentligt i traven, men idag kändes det bra redan från början.
Tränade på det vanliga dvs, raka linjer i galopp både samlad och ökad galopp, han går på en spikrak linje, dock med bakdelen något innanför och jag känner det inte, men ser det i spegeln, så jag måste leda in framdelen och då blir han lite för böjd, så det är det vi behöver jobba mest med.
Sen blev det lite förvänd galopp på serpentin, enkla byten på diagonalen, övergångar galopp till skritt och galopp till halt, och några inridningar i galopp och trav.
I traven blev det mycket sidvärts, öppna, volt och sedan sluta.
Kom hem vid 13.00, arnika på rygg, länd och kors och sen Back on track nättäcke+regntäcke och sen gick dem gå ut i grushagen och fick hösilage.
Duschat och ätit sen frukost nu, ska strax ut och bära ved och tjäna lite pengar ;) Jag vill köpa ett Back on track stalltäcke (175g), men dem kostar ju också 2500 kr, så jag ska bära ved och tjäna ihop till ett sånt, vad gör man inte för sin häst? ;)
Ikväll blir det god mat och mys framför tv:n och globen sändningarna :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus