Godmorgon 27/11
Hej hopp!
Här är det grått ute och har precis regnat. Ska alldeles strax fara en tur med barnen. I helgen blir det till att stängsla om lite hagar nu när vätan har kommit, allt för att spara marker och för att skifta så det inte blir för kladdigt för hästarna.
Garcon läker fint som tur är och gabrielle blir bara rundare o rundare!
vad hittar ni på idag?

Idag kommer veterinären och ska uljuda Ida samt vaccinera. Sen ska ungarna till Globen och småttingarna till faster o farbror för att sova över där. Jag ska ta mer kortison så min hals sväller av lite mer…
#1 Hmm.. nu har jag nog missat ngt!? Vad har hänt med halsen?

God dagens.
Gick upp 6.00, fodrade/släppte ut, sov sedan vidare till 10, bytade om och gick ut med hunden och sedan red jag ut Brimad 40 min i skogen, kändes som vanligt, fin :)
Sen fick Brimad och Japp gå ut i hagen igen och jag släppte dem i grushagen, där båda fick hösilage. Dem kommer gå i grushagen numera från lunch och fram till att dem kommer in vid 16.30-17.00, i några dagar och vänja sig för att sedan bara gå i grushagen.
Har duschat nu och ska strax göra frukost, resten av dagen blir lugn, ska som vanligt mocka och fixa i stallet senare. Ikväll blir det mys med god mat och Idol :) Ska ev köra syster till stan ikväll också.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

2#Min hals svällde igen igår och det blev problem med andningen. Det var inga streptokocker tack o lov utan jag fick inhalera kortison och då svällde det ner. Har fått tagit kortisontabletter idag och det känns rätt så okej, lite mer svullet än vanligt dock.
Kan komma med en glad nyhet! Ida är dräktig! Uljudade henne nu på förmiddagen och det var en pigg fölis som sprattlade runt där inne.
Borde bli något exteriört vackert med en pappa som fått 45p och mamma 43p. Jag hoppas i första hand på ett stoföl och sen gärna ett gulbrunt föl.
ska ut till stallet idag, ska troligtvis rida också då det är uppehållsväder.
annars så händer här inte mycket alls.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#4 ´Grattis till dräktigheten!
Men va otäckt med halsen