Veredus benskydd
Är lite sugen på att spara till Veredus piaffe evo men skulle vilja höra lite åsikter, de kostar ju en slant trots allt!
Allmän åsikt?
Lätta att tvätta? (vita)
Passform?
osv osv
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Såg dem hänga på tork i stallet idag, nästan så att jag ville plocka på mig dem, haha! Så asdrtfyguihoj snygga, men ack så dyra.. Har själv ingen erfarenhet av dem, men av materialet och passformen att döma så verkar de väldigt bra :)

Har ingen erfarenhet av dem men de har ju marknadsförts väldigt mkt o som väldigt bra, frågan är om de är de?! Priset är helt absurt.

om det är dessa du menar så tycker jag att dom är riktigt bra! Sitter bra på hästen och jag har aldrig upplevt skav. Dessutom så håller dom sig snygga länge och är lätta att torka av mm. Dock så måste man tvätta dom om dom har blivit grusiga mm, annars blir dom så fula på insidan. Men så är det ju med alla =)
Har ingen erfarenhet av vita. BILD

#3 nä jag menar dressyrmodellen, Piaffe Evo =)
#2 du tycker inte dom är prisvärda alltså? =)

Nja både och, de ligger forskning osv bakom o de kostar, men fråga är om de inte finns lika bra skydd för i alla fall halva priset. De ska ju vara så formanpassat osv men de gäller ju att de verkligen passar hästen då, så senor osv ligger rätt utifrån skyddets utformning alltså, likaså att hästens skenben och kota verkligen är rätt storlek mot skyddet. Alla hästar är ju olika uppbygda o då blir de skumt när de lägger ett delvis hårt skal runt hela kotan. Tror dessa är väldigt svåra att passa ut iaf för den som inte är jätte duktig (absolut ingen kritik mot dig Peppe)

#5 du har inte några tips på heltäckande skydd då som är vita? ´börjar bli så trött på att linda…

4-pack från catago, inte testat dom själv, men vet folk som är mkt nöjda med den
Vet att N.E.W har några i vitt, men hittar inte bild just nu, dom e super bra tycker jag.
Ett par som sägs ska ersätta benlindor som de så fint heter, aldrig testat själv dock
Klassiska damaskerna från Jacson, finns i flera färger
Eskadron har kommit med ett nytt skydd, finns även i vitt
Bandagetter från hööks, brukar gå att klippa till till rätt storlek så de sitter bra o ger ordentligt stöd
Lite förslag iaf

gillar nog typen på eskadrons bäst, alla andra ser så klumpiga ut. utom som som sägs ersätta benlindor, som du inte testat. dom ser urfåniga ut haha

#8 haha ja visst gör dom, jag är rätt skeptisk till dem
Men vore kul o höra vad någon som testat dem säger
#8 o 9 Gillar inte de där fula ersättarna.. Brrr…
Däremot håller jag med om att eskadrons ser väldigt trevliga ut sen har jag ju vita jacson från dig Mia

Här har du ett alternativ till. Veredus de med, men lite billigare.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.