God dag 19/11
God dagens, vad händer idag?
Fy tusan vilken storm det drog in över oss igår eftermiddag/kväll :O Herre min skapare!
Dock försvann stormen under natten, men regnet det blev visst kvar :/
Gick upp vid 6.00, fodrade/släppte ut, sov vidare till 10.00, duschade, gick ut med hunden, gav hästarna hösilage i hagen, ringde hovis som givetvis inte svarade, skickade ett mindre glatt sms igår.
Efter en liten stund ringde han tillbaka i alla fall, 13.00 skulle han vara här och rätta till Brimads sko.
Så det var bara att snabba sig ut i stallet och mocka och fixa och sen ta in hästarna så Brimad hann bli någosånär torr om benen.
Och tro det eller ej, 13.00 kom han :D Skönt som tusan.
Sen tog jag och skrittade ut Brimad 25 min, lagom start efter 2 dagars vila, travade en kortare sträcka för att känna så han inte var halt, och det var han inte, kändes oförskämt fräsh och fin :)
Svullnaden i benet börjar lägga sig nu :)
Sen fick dem gå ut i hagen igen. och jag har precis kommit in från stallet nu och ätit frukost, en väldigt sen sådan ;)
Ska in till stan vid 16.30, i eftermiddag och följa med en vän ner till ridskolan och kolla när hon rider.
Innan dess ska jag ta in hästarna, som fortfarande går i gräshagen ;) Tycker så synd om dem när dem står i grushagen, jäkla tråkigt för dem :/ Visserligen står dem ändå bara och trycker i en hörna i gräshagen nu när det är så räligt väder.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Ja här blåste som attan igår me och regnet stod som spön i backen! Stackars pållar!
Idag har vi haft besök av sotare samt bokat tid för nytt utvecklingssamtal för jonte då han blivit lite dålig av vaccineringen.
Så det blir på måndag istället.
Sen har vi varit iväg hela dagen.
Ska kolla vidare efter trailer, det är ju jättesvårt!!!
Samt måste beställa lite kul till hästarna iform av grimmor mm.
Nu ska jag gå ut och fixa maten för kvällen åt kusarna samt sen in och steka lite pannkakor.