Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 779 ggr
Cilla89a
0

God dag 18/11

God dagens, vad händer idag?

Gick upp klockan 6.00, som vanligt, fodrade/släppte ut, gick sen in och sov vidare till 10.30, duschat, vatt ute med hunden och gett hästarna hösilage samt bytat täcke på Brimad.
Riktigt, riktigt räligt väder idag, spöregn, grått och trist. USCH! Från och med imorgon får hästarna stå i grushagen, gräshagen tar alldeles för mycket stryk när det regnar på det här viset.
Sitter här och väntar och hoppas att hovis ska ringa idag och säga att han kommer och rättar till Brimads sko, den sitter på ännu, trotts att det bara är en sömrad ;) Dock tycker jag det är värre att den är sned, känns inte bra.
Men Brimad får i vilket fall som helst vila idag även om hovis inte skulle dyka upp idag, han är ännu mer svullen i vänster bak idag, dock är det bara precis där han slått sig själv. Lite kylgel och back on track kommer nog göra susen ;)
Men nu ska jag göra frukost i alla fall, i eftermiddag ska jag köra och köpa spån och förhoppningsvis så kommer hovis idag med.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

Ska snart ut till stallet, fixa till min häst samt hjälpa medryttaren som har Jazze med att spruta honom. han är inne på andra kuren penicillin nu och är inte alls kry. fast å andra sidan är han ju mkt bättre än i somras när han i princip vart död.

han har fått ett balltramp som gjort att hans mugg blossat upp och blivit stora variga sår och det ser riktigt tväräckligt ut. och han är så öm och dan att han inte gärna låter en pilla eller tvätta rent. Så det är en balansgång speciellt med tanke på att han då har både shivers (nervskada som gör honom wobbly bak) och patellaupphakning i bägge bak. Så försöka rengöra sår på en häst som rycker upp bakhoven och sedan tappar balansen… *Suck* tycker synd om medisen och hästens matte.

sen ska jag inte göra så mycket mera…. ska försöka orka sjukskriva mig, har inte gjort det ännu…. :/

Sen ikväll blir det film, ska se hayao myazakis film "Ponyo vid havet" o bara mysa.

I övrigt så öser regnet ner… så ingen ridning idag heller. :(

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MillaJ
0

God middag.

har varit i stallet och mockat + att hovis var där och skodde tanten. Ingen ridning för jag har visst feber och är allmänt sjuk, så jag ska ringa och sjukanmäla mig från jobbet.
På vägen hem svängde jag förbi ridsportsaffären och köpte ett par omgångar boots, tanten måste ha det i hagen annars sparkar hon av sig skorna :p
Nu är jag hemma och har ätit lite -ska gå in och lägga mig i sängen ^^

LinaN
0

Så, nu vart man hemma igen. Iom det fantastiska vädret så passade jag på att städa litet i mitt stallskåp. Blev superbra. Mer ordning och reda :D

boxen vart väldigt fin idag, bädden verkar äntligen börja sätta sig nu!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Cilla89a
0

Jisses, vilket oväder :O Hästarna har fått gå in tidigare idag, Brimad skrek rent hjärtskärande, snacka om att han tyckte det var en totyr att stå ute i detta väder ;)
Och fortfarande ingen hovis som ringt :/ suck, suck, suck. känns inte alls bra att Brimad står med en böjd sko mera.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Go kväll!!

Här blåser det så in i norden!!! Fy farao och regnet verkligen piskar ner.. Hästarna stod o tryckte in i hagen och gick knappt att få dem att gå.. När jag ropade svarade de , jag ropade igen och de svarade , knasbollarKyss

Jag har idag bakat med barnen, superröjt haft anticimex hit för att lägga ut musgift och har också talat vidare med länsstyrelsen.