Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1405 ggr
MiaMaria
0

Gomorgon 17/11

Gomorgon brudar!

Hur ser eran dag ut? Och vad har ni för väder?

Jag jobbar fram till halv 1 o sen ska jag brumma runt halva (hela?) stan o shoppa massa till huset, storhandla mat samt även in på barnens hus o köpa en sängmobil till lilltrollet. Sen ska jag fortsätta med upp-packning o stök i huset. Ska även upp på svågers jobb o dra el på en släpvagn vi lånade i helgen, så klart så haverarade elsystemet på den…

Mörkt än men de va en hemsk dimma när jag åkte in till jobbet, 2-3 plusgrader. Längtar till kylan o snön nu, är så mörkt o trist nu

Hoppas ni får en fin dag!

Dyblygiad
0

7+ samt duggregn. Tråååkigt men jag ska ändå sitta i bilen idag så det gör inte så mkt. Jag ser hellre duggregn än is o snö för då kan vi inte åka o träna pga väglaget på ön Rynkar på näsan

LinaN
0

Här är det regnigt som vanligt känns det som… *sucka* men det ska iaf bli uppehåll i eftermiddag så det hoppas jag på så att vi kan rida ut jag o väninnan.

Skulle ha åkt in till centrum för att möta upp en tjej som har ett gäng shabrak till salu, men hon hade glömt dem precis innanfför ytterdörren hemma idag, så vi tar det på fredag istället :D så hoppas att hon har nått som passar oss. Ska ju sy en kamelkudde men även ha några så man kan byta mellan i stallet. har ju bara 2 schabrak till vardags plus ett vitt tävlings.

Annars så är det ut till hästen, rida ut om vädret tillåter, och sen så ska vi ha hantverkskväll här idag så vi måste komma iväg o handla litet också så jag har grejor till att göra kladdkaka :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Cilla89a
0

Här har vi +10, haha, kanske lite varmt för mitten av november? ;)
Förövrigt är det grått och trist, har regnat ordentligt främst på nätterna nu ett tag, så marken är vääldigt mättad, vilket gör att hagen tar stryk :/ Men jag ska försöka ha dem i gräshagen så länge det går, jäkla tråkigt för dem att stå i en liten grushage, men kommer det fortsätta att vara sådant här väder så dröjer det nog bara 1-2 veckor till innan dem åker in i grushagen. Trotts att dem har en 2 ha stor hage, ska dem ändå envisas med att stå här uppe vid huset!!

Men, men nog om det.
Gick upp klockan 6.00 och fodrade/släppte ut, sov sedan vidare till 11, duschade, gick ut med hunden och gett hästarna hösilage i hagen.
Blir troligtvis ingen dressyrträning ikväll, Brimad har nog slått knut på sina ben i hagen igår Tyst Trampat sig själv på insidan av vänster bak, precis ovanför kotan, går knappt att kalla det ett sår, men han har nog fått ett rejält slag för han har en bula precis över "såret" och är svullen runt om och öm. Och sen har han trampat sig på insidan av vänster fram, fått ett litet sår på kronranden och samtidigt så har han trampat på skon, så den har blivit sned och ena sömraden har åkt ur.
Jag säger då det ;) Hovis hade mycket idag och visste inte om han skulle hinna komma trotts att han bor typ 2 km härifrån ;) Annars kommer han imorgon.
Även om hovis inte kommer idag känns det inte snällt att åka och träna när han är svullen och öm, även om han inte är halt.
så det blir nog så att jag avbokar träningen.
Jupp, jupp.
Ska väl strax ta och göra lite frukost. Sen ska jag banne mig ner till banken! Igår så kom jag dit vid 15.15, och då hade dem redan stängt!
I eftermiddag ska jag göra det vanliga dvs, mocka och fixa i stallet. Och sen ikväll funderar jag på att köra in till stan och kolla på hoppträningen, blir nog så tror jag :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

God morgon!

Jag har nästan suttit i tele hela fm. Har ringt till försäkringsbolag, kliniker, krios mm.. Ingen av pållarna hemma har blivit skadad men fick en förfrågan om jag kanske vill e köpa en häst som jag ägt tidigare som har haft lite otur med tidigare ryttare.

Har också talat med länsstyrelsen om förprövning mm för att få bygga fler boxar.

resten av dagen måste jag verkligen röja här hemma.. bläää… sat jaga vidare info!