Två tränare?
Har ridit för en tjej i snart ett halvår tror jag och jag är nöjd med henne.
Tjejen som jag delar ponnyn med rider för en annan tränare som hon var väldigt nöjd med.
Så jag provade att rida för den andra tränaren och jag gillade henne.
Hur ska jag göra? Kan man rida varannan vecka för den ena och varannan vecka för den andra?
Sitter och funderar nu och vet inte vad jag ska göra. Priset skiljer…

Jag tycker bara det är positivt att träna för lite olika tränare, då alla ser hästen ur olika synvinklar :)
Jag har en "fast" tränare som jag tränar för varje vecka, och sedan brukar jag då och då träna för någon annan med, t.ex. nu så bjuder föreningen in en tränare en gång i månaden, och den träningen är jag också med på.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#1 Låter vettigt, ska nog köra på att variera mig. Alla kollar ju på olika saker:)
Självklart. Vill man utveckals så behöver man få in nya ideer. Det är inte sagt att allt en tränare säger är bäst, utan den kan ha vissa delar. Sen måste man ju komma så långt så man kan ta ut det bästa från olika tränare och ha egna ideer för att komma fram till hur man själv vill ha det. Men det är viktigt att utvecklas.
Tycker det är jätte bra att rida för fler än en om man själv och hästen trivs med tränarna.

Jag har i många år ridit för 2 tränare i perioder. Jag brukar variera mellan dem.
Tycker att de viktigaste är att de inte korrigerar för olika vilket jag tycker kan bli förvirrande.
De behöver ha samma "röda tråd" men med variationer för att det ska kännas riktigt bra.
Det viktigaste med en tränare är att den gillar ens häst och hela ekipaget + är en god pedagog.