God Morgon 14/11
Har alla överlevt den hemska fredagen den 13:e? =)
Inga större missöden igår här iaf, nu kan vi pusta ut ett tag till =)
Ska strax åka till jobbet och fortsätta inventering samt uppbyggnad av webshoppen.
Usch är så less på den så jag kan kräkas!!
Men men!! En nära väninna kommer hit ikväll, det blir roligt. Vi ska väl käka lite gott och så.
Shit nu snöar det julaftonssnö =o måste nog åka då, har ju fortfarande inte vinterdäcken på…
Godmorgon! :)
Inga missöden på fredag den 13:e nu heller. Härligt. :)
Jag har inte kollat ut genom fönstret för att se vad det är för väder. Hoppas på att det inte snöar. Är inget större fan av snö ;)
Ut till stallet snart, hoppas vara klar vid 3 senast så man kommer hem lite skapligt. :)
Nu måste jag upp och käka frulle! :D
Fredag den 13e överlevd utan några problem alls :D
idag så har jag hitendags hunnit laga middag som vi ska ha med oss i lokalen ikväll. om en timme så ska jag ta bussen till stallet och speed-mocka då vi ska iväg vid 12, så en kompis plockar upp mig i stallet strax innan 12, så åker vi hem och jag byter om och hämtar det jag ska ha med mig.
Sen blir det som sagt, långdag i lokalen. jag ska handarbeta en massa, har med mig en spannfull med grejor att sysselsätta mig med.
idag ska jag som sagt inte göra något med harry, vädret är åt skogen.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Inga missöden här heller :)
God dagens.
Traskade upp vid 6.00 som vanligt, fodrade/släppte ut, sov sedan vidare till 9.00, då jag bytade om och gick ut i stallet och tog in Brimad och fixade honom, sedan körde vi till stan och till ridhuset, jag och Brimad blev avsläppta och sen körde mamma och pappa och handlade.
Trimmade dressyr en timme i ridhuset, jobbade med det vanliga; enkla byten, förvänd galopp på serpentin, inridning i galopp, i traven blev det mest skänkelvikning, öppna och sluta. jobbade även lite med 10 meters volter i trav, och dem vart jättebra, han vill annars bli låg, men idag var det bra tryck där bak, så han kunde vara uppe i fronten (kanske berodde det på att det var i slutet av passet? läs nedanför)
kändes toppenfin!
har lagt märke till att traven blir såå mycket bättre i slutet av passet, efter allt galopparbete, kanske är för att han har kommit igång då? känns som det är mer tryck och energi i honom, han är ju stor så det tar ju tid för honom att bli varm. men så som han travar på slutet av passet efter massor va galopparbete, så är det bara att sitta och njuta :) underbart.
Sedan efter ridsasset så hade vi bom terapi, medans vi väntade på mamma och pappa. La fram en bom och gick över några gånger, och jag gick brevid ;) Det gick bra tillslut, farliga grejor, dem skulle ju kunna hoppa upp och bita honom ;)
Kom hem strax efter 13.00, duschat och ätit frukost nu i alla fall, ska strax ut och mocka och fixa i stallet, sedan ska jag köra syster till stan.
Lugn hemmakväll ikväll :) Tacos och film, myspys.
Sedan ska jag hämta syster i stan, klockan 2.00 inatt
Fast jag får ju pengar så det är okej ändå :P
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Hej hopp!
Här är det kväll och jag har avnjutit cocospanerade fläskfilemedaljonger med vitkål
Fungerar bra men var lite tufft att fixa glasstrutar åt familjen när man själv inte får äta.. uschaaa
minstingen har blivit förkyld igen och jag är så rädd att han ska få lunginflammation igen
Måste få tummen ur nu och beställa lite grimmor mm samt nya krubbor till kommande boxar..