Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 863 ggr
Cilla89a
0

God dag 12/11

Vad har hänt och ska hända idag?

Jag mår betydligt bättre idag :) Öm i armen, men inte mer än så :)
Sov vidare till 11, efter att ha fodrat/släppt ut hästarna klockan 6.00.
Varit ute med hunden, duschat och gett hästarna hösilage i hagen.
Brimad har vilodag idag.
Ska strax göra lite frukost och kolla på supernatural. 
I eftermiddag ska jag in till stan och springa några ärrenden, och sen vid 18.00 kommer det en tjej som ska klippa Brimad, äntligen :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Hej hopp!

Nu har vi varit i Färjestaden och Tindra har fått sin första spruta på svininf. Stoppat i Mörbylånga och ska här äta lite gott.

Hemma har vi nu fått pelletskaminen instalerad så nu ska bara sotarn inspektera att det är som den ska.

Som sagt jag har ju inte fått tanten dräktighetsundersökt ännu och det börjar bli lite jobbigt att inte veta måste jag erkänna.

Dyblygiad
0

Har ridit både Gulan o Ida idag. Underbara skogsturer på bägge. Sen har jag hunnit sova en kort stund. Nu stundar 3 nattpass framför mig :( Har lite dåligt samvete för att jag inte hunnit o orkat sitta i kö för vaccination av Theo.

Lindbygarden
0

#2 Va kul att du är igång med ridningen! Då kanske vi får se tävlingsbilder o resultat från dig också sen dåGlad

Helt galet verkar ni ha uppe hos er, sitta i kö!?!?

I uppsala fick man tydligen köa för att få en kölapp!?

Hos oss fick man ringa boka tid, vi for dit, fyllde i en hälsolapp väntade i max 5 minuter inte det, sen fick vi komma in och Tindra fick sen spruta. Därefter hade de ett litet tv-rum och lekrum för de som ville stanna kvar.. Just det, vaccineringen skedde på BVC

Cilla89a
0

#2,3 här hos oss fick alla hem ett brev med datum och tid, då man kunde komma till vårdcentralen och bli vaccinerad om man ville, otroligt smidigt.

Förövrigt, god kväll :)
Brimad är numera naken häst :) Otroligt skönt, och en redig snygging blev han ;) Men vi sparade en ordentlig fläck på ryggen vid sadeln, eftersom han är lite känslig i ryggen och kroppen överlag. Väldigt duktig tjej, och effektiv, tog knappt 50 min och klippa hela Brimad, fast, hahaha, hon fick ha pall minsann för att nå upp ;)
Brimad skötte sig helt okej, ganska fundersam och skeptisk, men han stod mestadels stilla i alla fall :)  

Nu är det dags för tv och "halv åtta hos mig" :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Dyblygiad
0

På öns Vårdcentral, ca 2000 fastboende, har de fått 50 doser…….

Österåkers kommun runt 39 000 boende, 4 vaccinationsställen fram tills nu när skolorna börjar vaccinera skolbarnen. Ja det blir en del köer på så sätt….

Lindbygarden
0
Dyblygiad
0

Jag har ju (o)turen att vara högriskpersonal ( det är bla hos oss man hamnar om man behöver respirator vård) så jag fick min på jobbet för 3 v sedan.  Sen hade vi turen att de släppte den 2a dosen till anhöriga så Fredrik o tjejerna fick oxå på mitt jobb. Dock tog de inga under 13 år så därför är pojkarna, som ska ha före de andra i familjen, fortfarnde inte vaccinerade. Eller, Theo är ovaccinerad…..