Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1153 ggr
Lindbygarden
0

God morgon 11/11

regn regn regn och mer regn.. Riktigt trist väder här.

Jag är på dag två som jag testar LCHF och min kropp är jätte ARG på mig och skriiiiker efter socker och kollisar..

Märker att man blir lite låg också, hoppas det släpper snart.. Jag är ingen höjdare på att hålla dieter måste jag erkänna, jag tränar hellre mkt och äter det jag vill MEN nu e jag bra bre över röva så det är bara att bita ihop..

Idag kommer veterinären och ska vaccinera, kolla tänder samt dräktighetsundersöka! Håll tummarna för oss!!

MiaMaria
0

Gomorgon!

Jag jobbar, har ett väldigt upponervänt schema idag, sitter i trafik (telefon alltså) 30 min, sen möte, trafik 45 min, möte, lunch, vattna blommor osv, men rätt skönt må jag säga, tänk att man kan få blomvattning på schemat Flört

Ska till läkaren en sväng o efter jobbet ska jag in på teliabutiken o skaffa tv o internet till nya huset, lär väl köa där bra länge… Ska även på en byggaffär o köpa trälack o kika på tapeter innan de bär av hemåt. Väl hemma blir de nog lugnt, en långis med vovvarna på sin höjd tror jag.

#0 Spännande, hoppas de går bra!

exitingsvillemo
0

God morgon!

Här är det vitt ute :o) så fiiint. Fast lite nervös är jag, för att köra till jobbet, med sommardäck.

Jag lägger min tro till 4WD:n, antisladdsystemet och antispinnsystemet =) och inte att förglömma ABS-bromsarna =P

Får köra försiktigt, tar lite längre tid, men det gör inget då får jag lyssna på Dan Browns nya bok lite extra, då den är i bilen =)

Bra bok som jag rekomenderar, liksom hans andra böcker!!

#0 lycka till idag, glöm inte att uppdatera oss =)

#1 hihi vattna blommor på shemat?! Ja det är väl super. Glöm inte att prata lite med dom oxå ;)

Lindbygarden
0

#1 Vilke nhärlig dag med trevligt på schemat både privat och arbetet! Du får plåta de tapeter du väljer så vi får se sen vad det månne bliva.

#2 Kör försiktigt!

Jag är redan nervös inför drundersökningen!

MiaMaria
0

#3 De kommer bilder så fort vi har tapetserat o gjort klart, troligtvis nästa vecka är de klart, om jag får som jag vill Flört Måste nog ta före bilder oxå, de är hallen vi ska göra om, de ser rent gräsligt ut där nu med röda 60-tals tapeter Oskyldig

Cilla89a
0

God dag.
Idag är det inga prima ballerina här inte ;) Huvudvärk, orkeslös, trött och har ont i vertenda liten del av kroppen, aj, aj.
Men har man plikter så har man, det var bara att släpa sig upp 6.00 för att fodra/släppa ut, sedan sova vidare till 11, för att byta om och gå ut med hunden och sedan skrittade jag ut Brimad en timme i skogen, och joggade i lite låg form, han kändes pigg och på alerten..
Nu har jag duschat och ska strax göra frukost och kolla på supernatural och lata mig hela eftermiddagen..

#0 jag har ätit LCHF i drygt ett år, det gjorde underverk :D det är tungt de första dagarna, men sen är det som en dans på rosor ;)
jag tröttnade dock på att inte få äta bröd på morgonen, så jag slutade sen.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

#5 märkte du ngn skillnad både viktmässigt och hälsomässigt? Jag testar just för att försöka gå ner i vikt.

Cilla89a
0

#6 både och, jag var mätt betydligt längre, blodsockret hålls ju på en jämn nivå hela tiden när man äter fett, kände aldrig av något sötsug.
jag gick upp MASSOR i vikt när jag sålde Schess -07, och så gott som slutade att rida, så tillslut vägde jag 100 kg! så jag började med LCHF Maj -08, och till december -08 hade jag gått ner 48 kg, vilket var alldeles för extremt eftersom jag är 173 cm lång, så jag vägde 52 kg, december -08, när jag precis hade köpt Brimad, men jag förstod ju ganska snabbt att det inte skulle hålla, jag orkade ju inte rida Brimad alls, han lekte ju rövare med mig så det hette duga ;)
så under våren har jag gått upp till 65 kg, vilket mer rimligt, dock väger jag 72 kg nu, och ska ner till 65 kg igen, så jag äter lite halvt LCHF just nu.. är ganska trött på att inte få äta potatis, ris, pasta och bröd, så jag äter lite ändå, men betydligt mindre än innan..

Fiona
0

God middag!

Började 11.40 idag så tog moppen till skolan vilket gjorde att jag var hemma en hel timme tidigare än vanligt! Ska skritta Fiona men först ska jag bygga om hennes hage.

Var hos sadelutprovare igår och det gick käpp rätt åt h*lvete, jag måste ha 17,5 tum för att jag är så lång men det går inte att lägga på Dodde mer än 17 tum för att han har så kort rygg! Så nu är det kört, jag har gjort allt jag kunnat för att få ha kvar honom och lösa sadelproblemet men nu så går det inte mer Gråter Jag som hade planerat allt roligt vi skulle gjort ihop och nu måste jag lämna tillbaka honom… Uppsägningstiden är tre månader så han får stå kvar här om inte ägaren hittar en köpare under de tre månaderna…

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Cilla89a
0

#8 Ring Olof på Ingdams.com så kommer du garanterat få en sadel.. Han kör ut i hela Sverige..
Min häst har en hög manke och lång, jag hade 3 utprovare, 3 STYCKEN! Alla rynkade sig i pannan och sa att dem inte kunde lösa problemet, för alla sadlar la sig på manken och tryckte.
Olof kom, första sadeln han tog fram, en Prestige, jag red, han tittade och sedan ritade under sadeln där han skulle justera stoppningen, och 2 veckor senare hade jag en sadel, som låg som en smäck, det är inte ens varning på att sadeln ligger nära manken, den är perfekt!

Lindbygarden
0

#7 Va härligt att det fungerade så bra! Men gick du ner så himla mkt på bara LCHF? Eller tränade du som ett troll också?

Tyvärr kommer inte vet idag då h*n var tvungen att fara till sjukan.. Så det blir uppskjutet till i början av nästa vecka..

Fiona
0

#9 Problemet är pengarna, antar att det inte är helt jätte billigt att ta ut honom… Sen är ju Dodde bara runt 153 och jag 175 så de lär inte funka i alla evighet ändå :( Men tack ändå!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Cilla89a
0

#10 motionerade inte som något troll, inte, därimot motionerade jag mer än innan.
jag har ju hund, så det blev längre promenader bara i raskare takt :)
till och med hunden slimmade till sig, haha ;)