Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 849 ggr
exitingsvillemo
0

God Morgon 10/11

Grått och blött är det här idag… Igen =/ så tråkigt väder den här tiden på året.

Ska strax åka till jobbet och ha möte med en tilltänkt leverantör, håll alla tummar för att vi ska få bra erbjudanden ;)

Sen ska vi fortsätta bygga webshop, sååå tråkigt!! Speciellt eftersom jag fick veta i går att jag måste lägga om ALLA artiklar i kassasystemet för att få det korrekt i webshopen *suck X 10*

Det är ju inte bara ett tiotal artiklar, prova hundratals…

Jaja. Bara att göra, blir nog nattskift ngn dag i veckan.

Hoppas alla får en super-dag trots vädret =)

Ha det gött

Lindbygarden
0

Go morgon!

Här är också riktigt trist väder!

Usch och fy!

ska röja här hemma igen..barnen har bokstavligen dragit runt lego på hela nedervåningen!

I övrigt så ska jag slipa på en text, göra lite testskyltar samt lägga bilder på hemsidan mm..

Hoppas snart alla kan vara vaccinerade så barnen kan gå på dagis snart igen..

Cilla89a
0

God dag.
Sov vidare till 10, efter att ha fodrat/släppt ut hästarna vid 6.00.
Duschat, varit ute med hunden och gett hästarna hösilage, ska strax göra frukost.
Idag kan jag om jag vill köra och ta sprutan mot svininfluensan, jag har dock inte bestämt mig än, hum, hum. Sprutor är inte min grej ;)
Jag får se, jag får se.
Ska i alla fall köra och hämta täcket som är färdigtvättat, hoppas så innerligt att det bara var skitigt och därför färgen var så otroligt blek, jag älskar ju den brunrutiga fina färgen, men täcket är snarare beigt/grått/vitt, kan aldrig tro att det har blivit så blekt av att användas 3-4 månader i vintras/våras. så jag hoppas att det bara var smutsigt :) Annars blir jag besviken!
Ikväll är det i alla fall dressyrträning, ska bli kuul :) Får väl hoppas att det inte blir några biverkningar ifall jag nu bestämmer mig för att ta sprutan, för mår jag inte bra och orkar rida, kommer Brimad ta saken i egna händer :P

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

#2 asch en liten spruta är la inget för en hästbrud heller!

LinaN
0

Godmiddag! har vart hos läkaren och bokat tid till nästa vecka för långtidssjukskrivning. Sen så åkte jag till banken och ordnade med ett bankkonto till vår förening.

om en stund kommer förhoppningsvis min väninna och vi ska åka till stallet o rida. Blir en härlig skrittur i det annars gråa men oregniga vädret.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Dyblygiad
0

Grått ute men varmt. Idag fyller min man 40 år Kyss så jag ska nu laga middag åt honom.

Har ridit min nya häst idag ute i skogen och det var underbart. Sen har jag varit hos logoped med Tobias och var förutseende att ta en nummerlapp till vaccinationskön när jag gick in till logopeden, när vi var klara där var det bara 10 min väntan på sprutan. Nu är alla utom minstingen vaccinerad i familjen!

MiaMaria
0

#3 paaah, en spruta e inget för en hästbrud?? Haha jag hatar sprutor o för första gången så tog jag igår blodprov utan emblaplåster (bedövande) och då utan att svimma. Sen jag blev sönderstucken som 3 åring så har jag en ordentlig skräck för sprutor, hästar, kossor, hundar osv är inga problem att sticka så länge jag håller i sprutan själv, håller nån annan i så går jag därifrån eller svimmar… Svimmar tillomed hos tandläkaren. Så i går va jag mäkta stolt Flört Om än låg jag ner o höll andra armen över ansiktet o pratade systeriskt men ändå Flört

Gokväll btw!

Jag har varit hemma o varit sjuk idag, ingen höjdare! Mest tagit de lugnt, nu ikväll har vi åkt runt o fixat lite inför flytten på fredag, en slipmaskin till köksbordet då våran är för hörn, fixat en släpvagn till, fixat folk osv. Så de e väl min dag, inte mkt. I morgon ska jag jobba igen så nu blir de snart sängen.

Cilla89a
0

#3 jag tog den minsann ;) även om det tog mig en timme innan jag tog en nummerlapp, haha, gick in och ut några gånger ;)

god kväll :)
vilket höstrusk det har blivit :O har varit riktigt grått, mörkt och regnigt nu flera dagar. hästarna har börjat slita på hagen :/ trotts att dem har en 2 ha stor hage, ska dem ändå envisas med att gå på samma ställe större delen utav dagen.
hämtade mitt täcke i eftermiddags efter att jag tog sprutan, och det är blekt Gråter jag hade hoppats att det skulle vara smutsigt, men icke, usch, så fult det blivit! tycker inte horseware lever upp till förväntningarna längre, eftersom dem kostar så himmla mycket, tycker jag inte täcket ska vara totalblekt efter att ha använts några månder.
men, men.
har precis kommit hem från dressyrträningen i alla fall, det gick bra :) tränade mycket på förvänd galopp på serpentin och dem satt som handen i handsken! tränade även på inridning i galopp, vilket gick sådär idag, antingen sitter dem perfekt, eller så vinglar det som som tusan, inget mellanting här inte ;)
i traven tränade vi mest öppna, sluta, inget större problem.
mellantraven dock är en smärre katastrof och har varit ett tag, Brimad har kommit på att det är bekvämare att slå om till galopp än att anstränga sig och länga sig i traven ;)
efter en timme, fanns det inte en fläck på Brimad som var torr, hujedamej vad den hästen kan svettas. men på torsdag ryker pälsen, efterlängtat!
nu ska jag ta en dusch och kolla lite supernatural innan jag hoppar i säng.
än så länge mår jag prima ballerina efter sprutan, sköterskan sa att jag troligen kommer ha jätteont i armen imorgon och jag skulle inte bli förvånad om jag är trött och har feber.
men än sålänge är det tip top ;) lite huvudvärk, men det beror nog snarare på dressyrträningen skulle jag tro, den som säger att ridning inte är jobbigt, får gärna prova rida Brimad ;)
nu ska jag sluta svamla ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus