Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: utrustning
Läst 4685 ggr
[Hallonqvist]
0

Snyggt remontträns sökes!

Lika svårt det är att hitta kläder till sig själv, lika svårt är det att hitta grejer till hästen.

Jag behöver ett nytt träns. Vet precis hur det ska se ut Oskyldig men hittar inget på marknaden.

Det ska vara svart eller brunt med vitt foder, samt remontgrimma, och det tycks vara stört omöjligt att hitta! Vill inte köpa ett aachenträns för att slänga halva tränset och ändå behöva köpa till remontgrimma. Vill ha ett komplett från början.
Har ni tips på bra träns liknande detta? Har googlat runt men har idetorka på var jag ska leta!

Dyblygiad
0

Jag köper alltid Hubertus Classic träns till mina hästar och köper till en remontgrimma i samma nyans från dem. Bra kvalite och sen gillar jag deras nosgrimmor skarpt. Jag tycker inte att det är bortkastat med aachengrimman utan den spar jag tills jag behöver den, använder oftast bara remontgrimmor till ungdjuren. Vet dock inte om det finns remontgrimma svart md vit fodring, i deras sortiment.

exitingsvillemo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har jättefina remontträns inne nu, dock inte med vit fodring, men med tan-fodring. Har samma träns i pullargrimma också.

[Hallonqvist]
0

#1 Jag har ett precis sådant till mamma Grynet, fast tränset hänger i göteborg och det blir tjuriga miner om jag försöker ta det därifrån. Oskyldig. Älskar Hubertustränsen tycker lädret är helt underbart, men har kört fast på det här med vitt foder i nosgrimman. Gwylfah har ju så svart huvud så lite extra vitt hade passat bra på henne, så hade inte nosen sett så snipig ut.

#2 det ser fint ut, är det ett Claridge House?

exitingsvillemo
0

#3 Nej det är ett Globus-träns. Supermjukt läder i hög kvalitet.

Finns i svart med svart fodring, svart med tan-fodring, brunt med tanfodring. (som jag har hemma) finns fler färg-kombinationer att beställa.

Finns med stål eller mässing-spännen. Har bara stål hemma, men samma där det går att ta hem mässing också =)

Otroligt fina detaljer på detta träns.

Lindbygarden
0

Det var faktiskt riktigt snyggt! Kommer dock inte köpa ngt fin remontträns till Millan för hon har så stooort och långsmalt huvud.= kommer se heeemskt ut. Fast svart går ju på både skimmel och fux..

#4 Går det att ta hem med vitt foder? samt vad kostar de? Stålspännen tycker jag e snyggast..

Hoppas det går bra att jag hoppar in i tråden, tänkte det  var lika bra att fråga här än att starta en tråd tillSkäms

exitingsvillemo
0

#5 finns tyvärr inte i vitt foder. Men Pullargrimman är ännu snyggare den kanske skulle passa din tjej med långsmalt ansikte?

Eller… Nej just ja, hon var ju bara bäbis va?!

bild på pullartränset, fast det gör den inte rättvisa

exitingsvillemo
0

ja just ja, pris var det ja. Dom ligger på 649:-

Som sagt, väldigt välarbetade träns med kvalitet.

Dyblygiad
0

Såg ett Hubertus Classic svart med vit fodring i måndags när vi var på Mustang och kollade ut sadlar, vet dock inte om de har remontgrimma med vit fodring. Helsvart grimma finns dock om det går bra med enbart fodring på pannbandet. Fanns med 2 olika tjocklekar på fodringen. Therese är helt såld i dem och önskar sig ett sådant träns i julklapp…..några (många) hundralappar….  Hästbiten inne på söder har Hubertusträns samt deras reservdelar och extra nosgrimmor.

Lindbygarden
0

#8 Vet du om de finns att hitta på ngn hemsida? Tycker också hemskt mkt om Hubertus!

#6 Nej jag vill helst ha remontgrimma.

Dyblygiad
0

#9 Du ser deras vanliga Classic träns på www.hastbiten.se men de verkar inte ha det snygga med vit fodring, dock har de remontgrimman att köpa lös där. Therese fotade Classictränset med fodringen, ska se om det blev någon bild som det går att se på.

Här finns en bild på det träns som hade smalare fodring,

www.henrikssonsridsport.se/page30.html

Lindbygarden
0

#10 Tack! Ska kika!

[Grabbarna-A]
0

#0 Jag har en svart remontnosgrimma med vitt foder som jag inte använder. Det är mässingsspännen och spännen på båda sidorna.

#2 Sånt träns har jag, är helnöjd. Gillar dom korslagda detaljerna. Men oj vad dyrt…jag betalade nästan halva det priset när jag köpte mitt och det var inte på rea Flört.

exitingsvillemo
0

#12 förmodligen hade dom köpt ett klipp på tränsen när du köpte dom =) Detta är ord.pris på tränsen.

Jag fick tag på ett klipp med Jacson-träns, som vi säljer i butik för 249:- (ord.pris 699:-) Så priserna är väldigt beroende på dessa klipp =)

Lindbygarden
0

#10 va snyggt det bruna remonttränset var!! Men jag som ska rida dressyr känner att svart är bäst då jag vill ha svart sadel..Oskyldig

Peppe
0

jag har faktiskt börjat gilla remontträns. tycker det är rätt snyggt. om nu inte hästen har väldigt långt ansikte ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

f97lintro
0

#15 Tycker att det är snyggt på vissa hästar. Tkr huvudet ser så himla mycket Längre ut…

Dyblygiad
0

10# Det är jättesnyggt med brun sadel o träns även i dressyr på en fux!

Lilla Teddy har brunt som sin färg---->

Lindbygarden
0

#17 Mmm det var snyggt!

Piqxus
0

På grand-prix.se har de ett remont träns med vitt foder, vet inte hur kvalitén är däremot

http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/1025

[Hallonqvist]
0

#2 Detta var ett mycket snyggt träns! Hur får man tag i det? Kan tänka mig att frångå vit fodring, detta med tan-foder var nästan ännu snyggare Kyss. Hästen är svart med vit snopp/nosbläs

exitingsvillemo
0

#20 du mailar mig =) exitingsvillemo@hotmail.com

våran webshop är inte klar ännu, men du kan skicka beställning till min mail =)

Tan-fodringen är synligare än det ser ut på bilden, så jag kan lova dig att det skulle passa på en svart häst.

Vi har registrerad firma och innehar F-skatt sedel. Bara informerar så du vet att du handlar från ett företag =)