Vad ligger testosteronhalten på?
Ja vad ska den ligga på hos en hingst? Jag har hört att en val har en halt på ca 200 , och en klapphingst där efter, men stämmer det? Hur kan min vän som har en klapphingst ha en testosteronhalt på över 500?? :s
Ingen som helst aning!
Låter väldigt underligt att en klapphingst skulle ha lika låg halt som en valack, vart har du hört det?
Halten på klapphingst borde ligga på ungefär samma nivå som hos hingst, eftersom kulorna är kvar.
Har man lyckats tagit bort kulorna så borde det vara typ samma som hos valack.

Jag har hört att testosteronhalten på en klapphingst är högre än på en vanlig hingst beroende på att kulorna ligger i buken där det är varmare. Om det stämmer kan jag inte garantera för men i många fall är klapphingstar mkt hingstigare än vanliga hingstar.
#3 Jag tror det ligger mkt i det då det var förklaringen jag fick av SLU när vi talade om klapphingstar och varför de så många gånger blir knepiga i temperamentet.. Det kan tydligen också bildas tumörer etc pga den obalansen som värmen skapar i stenen/stenarna som ligger kvar.
#3 ja det låter mer logiskt. Jag menar en klapphingst är ju endå en hingst, så då ska den ju inte ha lika låg testosteronhalt som en valack, om den inte har fel på hormonbalansen pga ngn sjukdom e.d