God morgon 6/11
God dagens! Här är det grått och blött dock inget regn.. Men man märker att det börjar slita på öppningarna till hagarna.. Blir ingen djup lera men hovkladd.
Har fått ngn skräpförkylning.. det går ju så himla mkt skit nu..
Ska boka vaccinering idag till dotera men är lite splittrad..
I övrigt så blir det en lugn dag hoppas jag.. ska kolla på film med barnen och göra vanliga stöket hemma..
Jo jag ska leta vidare efter grimmor också, Milla lyckades först ta sönder en grimma, vet inte hur, och sen tappa den andre i hagen..brukar ju ha grimma på henne i hagen då hon tycker det är lite obehagligt fortfarande när man tar på den.. Går dock bättre och bättre så nu testar vi ett par dar utan..
Ha en skön dag!
morrn, vaknade av ett märkligt ljud…. ett ihållande strilande, hundfan stod och pinkade i hallen! Jäkla åbäke, inte nog med det utan han hade tryckt i sig en hel skål med vatten under natten, dvs 2 liter vatten.
inte kom han och väckte mig som han brukar när han är nödig genom att köra upp en stor blöt nos i nyllet på mig, nej han ställer sig o pinkar i hallen! gaah vad jag blir frustrerad! så det är en balansgång han är snart 10 år gammal, börjar han bli dement? är det njurarna som börjar ge sig? *suck* Snart ändå dags för hans koll hos vetrinären…. tråkigt sånt här…. men vet inte om man ska skälla eller bara låta det bero…
I övrigt så regnar det, ska ut till stallet i eftermiddag men får se om jag rider. Han vaccinerades ju igår och brukar bli litet stel dagen efter. Annars så är det det vanliga som ska göras.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dag.
Gick upp vid 5.45, fodrade/släppte ut. Sov sedan vidare till 10.30, bytade om och gick ut med hunden och sedan red jag och Brimad ut en sväng i skogen, 30 minuter ungefär. Kändes okej, saknade lite tryck i traven, men han kändes ändå framåt. Kanske för det helt plötsligt slagit om och blivit väldigt varmt, har +10 grader här idag :O Sen ser han fortfarande ut som en isbjön med all päls, och blir riktigt svettig snabbt, det tar väl på kraffterna det med.
Men pälsen den ryker på torsdag i alla fall :) Inte en dag för tidigt ;)
Ja, då var det fredag och snart helg igen, jisses, tiden den bara flyger iväg.
Men jag ska erkänna att helgerna är bäst, trotts att det inte är någon skillnad för min del på vardag och helg, haha.
Har duschat och sådär nu, ska strax göra frukost, sedan ska jag mocka och fixa i stallet och sedan köra någonstans och gå en sväng med Wilma (hunden)
Blev lite ändrade planer igår, körde aldrig ner till Helsingborg, jag orkade bara inte köra 7 mil ner dit för att hämta ett täcke och sedan köra 7 mil tillbaka, nej, nej. Och jag skickade aldrig täcket igår, upptäckte en liten reva i yttertyget, knappt 1 cm lång, vid ena bukgjorden, det var rena turen. Så jag körde iväg och lämnade täcket för lagning och tvättning, hos vår lokala Horseware butik.
Dem kostar trotts allt en hel del dem där täckena, och jag älskar dem
Jag vill igentligen inte sälja täcket, så tjejen får tillbaka sina pengar och jag ska se om Brimad inte kan ha täcket i alla fall.
Ikväll blir det mys med hemmagjorda hamburgare och Idol :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Har fått iväg gubben och vaccinerat sig. Släppt ut hästarna och mockat och fixat i stallet. Ska snart iväg och vaccinera äldsta dottern, de har 13 års gräns på jobbet så resten av barnen får vänta tills på torsdag. Sen är det kaninutställning i morgon och tjejerna tillhör klubben och ska vara med och bygga fram. Tobias ska på disco ikväll och då måste jag vara med eftersom han nyligen haft arytmi igen, lillebror får därför följa med trots att han är något år för ung.
Här är det uppehåll och 7 varma grader idag dock ingen sol.