Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1240 ggr
MiaMaria
2009-11-05 11:36
0

Gomorgon 5/11

Gomorgon!

Vad har ni för planer för dagen?

Jag va upp tidigt o åkte o jobbade i ponnytravstallet, dom e ju så underbart underbara de där små sakerna! O så lättjobbat, 9 hästar som ska visiteras, täckas av, täckas på, släppas ut, fodras, mocka, spåna, fylla vatten o så sopa då såklart o gör jag de i lagomt lugnt tempo så är jag klar på 1,5-2 timmar, inte så pjåkigt, speciellt inte när de e riktigt dynggrisar i boxarna.

Nu har jag duschat o vi ska åka in till stan på BB o se om vi får kika på lilla trollet som föddes igår. Min svåger blev pappa igår o Niklas alltså farbror till en liten kille. Vi satt hela dagen o väntade på o få höra något (de åkte in vid 22 den 3e) men först vid 22 i går kväll fick vi veta något o va underbart de va o veta att allt gått bra trots akut kejsarsnitt osv. Snacka om att en sten lättar från hjärtat!

Så de blir lite shopping i stan oxå samt att vi ska gå o äta lunch. Resten av dagen vet jag inget om, tar de som de kommer Glad

LinaN
2009-11-05 12:11
0

God förmiddag!

sitter o väntar på att kockan ska bli 12.27 så jag kan ta bussen ut till stallet för kl 13 kommer vet o ska vaccinera min älskade plutt.

sen är det hem igen med vändande buss kl 13.40 nånting, så på kvart ska jag hinna mocka, blanda foder och ta in häst få honom vaccinerad och parkera honom i hagen igen.

sen är det hem, duscha och byta om så man kan åka till rollspelslokalen idag.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Cilla89a
2009-11-05 12:41
0

God dag.
Gick upp 5.45, fodrade/släppte ut. Årets första snö har kommit under natten, men den försvann lika snabbt som den kom ;)
Sov vidare till 10.30 i alla fall, duschade, gick ut med hunden och gav hästarna hösilage i hagen.
Brimad har vilodag idag.
Ska strax slänga i mig lite frukost och sedan mocka för att sen ska jag köra ner till Helsingborg och hämta täcket som jag lagt undan på Hööks.
Ska även skicka täcket som jag sålt.
Ska ev med en vän och kolla när hon rider på ridskolan ikväll, men jag får se om jag hinner, eller om hon ska rida överhuvudtaget idag.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
2009-11-05 14:55
0

God middag..

Har varit i stallet och provade Back on Tracktäcket.. eller ja, har köpt en ryggvärmare och sydde fast den i ett annat täcke. Blev jättebra :)
Sen red jag en tur i skogen och avmaskade de 2 andra unghästarna som står i stallet.
Mötte senare upp mina föräldrar och fick min stoora resväska och nu ska jag laga mat och börja fundera över vad jag egentligen ska packa inför tyskland……ååångest ;)

Peppe
2009-11-05 17:52
0

idag ska jag inte rida. ska i själva verket inte rida alls på ett tag, speciellt inte dressyr. får se hur länge jag har kvar Blacky. känns som att tiden är inne nu att lägga ner det här. jag förlorade, min häst är envisare än jag. jag är för dålig för att rida.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Fiona
2009-11-05 19:02
0

God kväll!

Försov mig i morse men lyckades fixa skjuts till skolan så jag han precis i tid. Åkte dock hem vid 12.30 någon gång, huvudvärk, magsmärtor & en otrolig värme! Funderade på om jag åkt på infulensa men nu känner jag mig som vanligt igen. Vi ska ringa doktorn och höra om jag är i riskgruppen för svininf. med tanke på mitt hjärta, har inte änkt på det förens idag.

Har slappat sen jag kom hem och har ringt och bokat tid för sadelprovning!! Hos Hedmans häst nästa tisdag kl 16, och denna gång ska det bli av!

Resten av kvällen ska jag ta det lugnt, baka något och sen blir det en sväng till stallet.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Cilla89a
2009-11-05 19:15
0

#4 för dålig? ;) det tvivlar jag ju på.
vad är det som inte funkar?
ibland måste det få gå dåligt för att kunna gå bra.

SofiaGenne
2009-11-05 19:48
0

Godkväll!
Sitter och äter pepparkaksdeg… (ingen bra idée jag vet, men det är ju för gott..)

Dagen har varit lång och tråkig i skolan. Dock har vi dressyr på förmiddagarna, det är ju iaf roligt! Mahjongen var superfin så det kändes härligt.

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Lindbygarden
2009-11-05 21:34
0

#4 Stor kram! Vissa perioder så känns det inte helt hundra. Du ska se att det snart går bättre igen.

Här har jag haft fullt upp med telefonen mest hela dagen känns det som!

I övrigt så har det regnat massor, mina barn har busat och hällt ut en halv burk med pepparkakor som låg över hela golvet, jag har trampat på glas, börjar bli snuvig.. Tjaaa mysigt kaos helt enkelt *hahaha*

Peppe
2009-11-05 21:39
0

#6 & #8 det är inget tillfälligt, det har varit såhär de senaste 4 månaderna med undantag av 2 veckor i augusti…

och det är inte liite dåligt det går heller, jag får inte fram honom till handen över huvud taget. jag får honom inte ens att gå i ren takt =(

Lindbygarden
2009-11-05 21:41
0

#9 Hmmm.. men är det bara när du rider?

Peppe
2009-11-05 21:43
0

#10 ja det är bara så när jag rider… jag släpper visserligen bara upp dressyrryttare på honom men det är helt klart mig det är fel på…

problemet tror jag ligger i att ju mer jag lär mig desto sämre inser jag att jag är. och ju sämre jag inser att jag är, ju sämre rider jag. så nu går det bara neråt.

på träningen i måndags fick vi göra samma saker som vi gjorde i januari så illa är det…

Lindbygarden
2009-11-05 21:45
0

Det blir en ond spiral…

kan du testa att rida för en annan tränare kanske som ser saker lite annorlunda och kanske har lite nya övningar etc?

Peppe
2009-11-05 21:53
0

#12 jag har övervägt det men jag tror inte det hjälper, jag har fått massor av verktyg för att lyckas och det funkar även bra på lektionerna men jag klarar inte av det när jag ska rida själv sen. och när dom andra rider runt i ridhuset i perfekt form så känns det ju inte bättre…

problemet är också här hemifrån, träningsbudgeten är allt annat än hög och så fort jag försöker öka antalet träningar så blir det ett j*vla liv, så jag tränar dessutom på tok för lite för tränare…

Cilla89a
2009-11-05 23:19
0

#13 du har inte funderat på att han kanske har ont någonstans? eftersom det helt plötsligt börjat gå väldigt dåligt och har hållit i sig?

jag ska erkänna, att jag är lite som dig, jag sitter väldigt ofta tänker hur kass jag är, medans jag rider, och då rider jag också sämre, för det enda jag sitter och tänker på är varför jag inte kan vara naturligt begåvad..
och det är ju lite ångest att Brimads bror som är ett år äldre tävlar MSV dressyr, och jag och Brimad, haha, chillar rundor i skogen, och tävlar LB-LA dressyr ;) hum, hum. nu har visserligen inte Brimad haft samma förutsättningar som hans bror.. iofs har jag ändå inga ambitioner att tävla några större klasser, LA räcker gott och väl för mig, och jag tror inte Brimad misstycker :P

men i vilket fall som helst, kanske skulle du och Blacky må bra av en paus? jag känner själv att en vinter-vila från ridningen är nödvändig för både min och Brimads del snart, så vi kan ladda batterierna och hitta ny insperation och motivation.

Peppe
2009-11-06 09:33
0

#14 med tanke på att han funkar med alla andra men inte med mig så tror jag inte han har ont… men säker kan man ju aldrig vara. men jag känner själv att jag tappat all känsla, jag vet hur jag ska göra i teorin, jag har alla förutsättningar för att få fram honom till handen men jag klarar bara inte att utföra det…

jag har redan bestämt med för en paus, ska inte rida på ett par dagar iaf, sen ska jag nog bara flängrida och skita helt i allt vad form heter, och försöka hitta ridglädjen igen. funkar inte det så är det hög tid att sälja innan jag förstör min häst helt.

Lindbygarden
2009-11-06 09:45
0

Mycket hänger kanske ihop med att han ska säljas? Inte så konstigt att du då tappar motivationen och ridglädje/känsla..

Peppe
2009-11-06 10:01
0

#16 ja det beror nog på det också, känns som att jag bara måste få honom till att gå bra för att få så mycket pengar som möjligt för honom…. inga bra förutsättningar för att vi ska lyckas när man lägger ihop allt detta =(

Lindbygarden
2009-11-06 10:03
0

nej det är det verkligen inte. stor kram!