Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: unghästen
Läst 1285 ggr
LinaN
0

Ett år har nu gått!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helt otroligt för ungefär ett år sedan så satt jag på min häst ordentligt för första gången, dvs inte bara prova att sitta upp medans folk håller utan riktigt. Sitta på min häst ge hjälper och rida. Det har hänt massor under året, en del har tyckt jag jobbat alldeles förmycket med honom, andra tycker att jag jobbat alldeles förlitet.

Men jag känner att detta året vart toppen och fungerat perfekt (så gott det nu går) vi har haft våra ups and downs, men vi har överlevt första året. ^^ Och det har skett en hel rad förbättringar.

Nu är detta visserligen stilla bilder men ändå det ger ju en fingervisning om läget ^^

Bilden nedan är från någon av de första travsessionerna vi gjort sedan vi började rida "själva"

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

Tidne går så oerhört fort!

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och nu :) (bild från i oktober 09, den ovan är från nov/dec 08)

Snacka om framsteg! :D

Är så stolt över min pojk och över att man vågat :)

ElinH
0

Åh, vad kul :))
Och man ser verkligen skillnad i bilderna!

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

#3 jo man gör ju det ^^ Från en kort stolpig trav så en trav som iaf kliver i framhovarnas spår, från en kort pinnig hals med kort överlinje till en iaf något längre hals med muskler och en rundad mjuk överlinje. Från ett "måste jag?"-kontakt på bettet så nu ett rejält sug på bettet och bra kontakt med munnen.

Sen tänkte jag inte på att jag hade samma schabrak på bägge bilderna förräns nu ^^

Sen har han ju vuxit iaf en 5 cm på höjden också ^^

Zaphix
0

Vad fin han har blivit! Kul att man ser sån utveckling, måste vara roligt att jobba med unghäst. :)

Har sett massa bilder på honom, men inte förrän nu tänkt på vad stor han är! Hur hög är han?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LinaN
0

#5 det är kul, jobbigt och framförallt väldigt givande :D

Hur hög han är? bra fråga…. jag mätte honom förra året och då var han ca 162cm, har inte vågat mäta honom i år då vi inte får ha hästar över 165-170 i vårt stall :S så vad mig anbelangar så är han fortfarande 162 cm tills det nya stallet blir byggt. (ska bli full takhöjd i nya stallet men frågan är ju NÄR bygget kommer igång, och nya stallet blir kallstall också så det passar min pojke bättre)

Ska smygmäta honom någon dag ^^

SofiaGenne
0

Vad härligt! Och alltid lika kul med utveckling..!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se