Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1329 ggr
Lindbygarden
0

Godmorgon 4/11

Hej på er!

Idag blåser det halv storm, som vanligt på öland!

Garcon blir 6 månader idag! stora killenKyss

Jag själv har druckit kanelkaffe och suttit på ett forum för arabhästar och kikat lite.. Jag är verkligen svag för araber, skulle gärna ha en liten liten prinsessa i stallet med en liten liten marsipanmule som man kan pussa på.

Varför har man inte obegränsat med tid, plats och pengar?Flört

Millan var lite snuvig imorse, ingen feber och ingen hosta men lite snorig.. Inte alls bra, de andra hade  torra fina näsor..

Äntligen har vi kommit igång med boxbygget och första nya är klar.

Det blir en vägg med tre boxar samt en plats som är redo för box fyra som i år blir till skötplats. Sen stallgång som blir ca 4 - 5 meter bred och på andra sidan är det ett bås för skottkärror mm, en stor box för Tjalle och ett bås där kaninerna skuttar runt..

De gamla boxarna tas ner en och en efter att det nya blir klart..

Tja novell blir det här. kort så ska jag nu släppa ut hästar, fixa stallet medans barnen kör racer inne i nya, göra chokladbollar, städa, beställa lite kul prylar och städa!

Ha en skön dag!

emeliekarlssoonn
0

God morgon!

Blåst, blåst och lite mer blåst. Har dock lugnat sig sen i måndags.
 Orkade inte praktiken idag heller (var hemma igår också), så ska till en polare vid 11, fixa lunch hos henne, sen till gamla högstadieskolan och hälsa på litegranna. Får se vart vi tar vägen sen. Hem till mig antar jag. Sen ungdomskväll i kyrkan senare. :)

LinaN
0

morrn. har haft mardrömmar mer ellermindre hela natten så är inte det minsta pigg.

här blåser det storm och det är svinkallt både ute och inne.

idag blir det väl som vanligt…. stallet, mocka o grejja, får se om jag orkar rida…. är i en neråtfas just nu med allt känner jag.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MiaMaria
0

Godag!

Jag jobbar 7-15, lunch just nu, skönt!

Vaknade av att vi fick meddelande vid midnatt av att svåger med tjej nu åkt in på BB, de va falsklarm i går morse o de fick åka hem igen men i natt så va de helt klart på gång o sen har vi inte hört mer, så sitter som på helspänn hela tiden o bara väntar o väntar o flyger högt så fort mobilen gör ljud ifrån sig.

Så när jag slutar så ska jag åka hem o sen händer nog inte så mkt mer, vänta vänta o vänta på att de ska höra av sig med hur de gått samt såklart de vanliga med middag, promenad osv.

halludu
0

God middag!

Jag ligger i sängen med min lilla laptop.. Har egentligen min apu nu, men ligger hemma med kraftig led/-muskelvärk samt huvudvärk och feber.. Känner mig skit kass och har något grymt ont! Dumma kyla!

Så Lilleman får vila för fjärde dagen i rad.. finns inte mycket att göra.. Mår verkigen inte bra!! Men jag som vill rida för fullt! Blir ju inte alltid som man vill.. Vädret verkar ju inte heller vilja att man ska ut! Blåser som en stor storm vore på väg.. Har snöat lite också (väldigt lite!)

Längtat tills pojkvännen kommer hem, så vi kan mysa lite.. Det värmer ju ; )

Snart kommer mamma hem med och ska laga lite soppa till mig!! Det ska bli väldigt gott.

Måste säga att jag är grymt tacksam till alla som ställer upp för mig när jag kommer in i mina perioder både psykiskt och fysikt!

Tur att ni ifokusar finns! Skönt att skriva av sig och byta tankar med er!! : )

Nu ska jag nog försöka sova någon timme till!

Cilla89a
0

God dag.
Gick upp 6.00, som vanligt fodrade/släppte ut. Sov sedan vidare till 11, bytade om och gick ut med hunden och sedan skrittade jag ut Brimad 1 timme i skogen, det var tänkt att vi skulle ta rundan så vi kunde klättra lite, men eon är här och gräver ner el-kablar och jag tyckte bara det var onödigt att ev behöva bråka med honom ifall han inte skulle vilja gå förbi grävmaskinen.
Så det fick bli en annan runda :) Joggade lite också i så låg form som det gick för dagen, blåser som tusan idag, så Brimad var lite på tårna och spänd. 
Sen fick han gå ut till Japp igen och båda fick hösilage.

Träningen igår gick väldigt bra, hade väldigt bra känsla hela tiden. Tränade lite på enkla byten, och i slutet satt dem perfa :) Han är ju lite nonchalant, och tycker det är roligare att älga på, så man får tragga på han lite i början, så han verkligen lyssnar.
Det man kunde önska är väl att han kunde bära sig mer på bakdelen i 10 meters volterna i trav, han blir lite låg där, men det har han ju alltid blivit, men det blir bättre.
Och igår var han lite lång och låg och den förvända galoppen, men det är helt mitt fel som släpper fram honom alldeles för mycket, han lurar mig lite där ;)  

Så ligger det till :)
Har precis duschat och ska göra lite frukost nu. Har lagt undan ett täcke på Hööks, annars köper jag sällan täcken på Hööks, men det nya Showmaster fullneck, tycker jag är skitsnyggt Kyss Och dem är slutsålda på hemsidan, men vår butik hade strl 155 hemma, jag hoppas att det passar. Han har ju lite olika storlekar i täcken beroende på vad det är för märke Foten i munnen 
Men klockan är redan mycket, så det får nog bli imorgon jag kör dit, närmaste Hööks ligger i Helsingborg och det är 7 mil dit ;)

Ikväll är det hoppträningar i stan, i ridhuset, så jag ska dit och kolla :) Får se om jag får med mig någon kanske.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

God kväll..

Igår åkte jag upp till mina föräldrar efter att ha varit hos veterinären och fått klarttecken att börja rida igen :)
På väg upp till föräldrarna ringde telefonen; det var från Tyskland och de kunde tänka sig att gå med på mina krav jag lämnat :O Så nu åker jag till Frankfurt på lördag! Ska provjobba en vecka och spana in stallet där min lilla tant skulle stå uppstallad om jag godkänner det :P
Sen på kvällen fick pappa hämtas med ambulans och det var ju inte så kul.

Idag har jag först ridit på Hottie som var laddad till tusen.. Hon studsade mest runt som en tok….Sen blev det avmaskning.
Nu på kvällen har jag jobbat och är tröött