Godmorgon 2/11
Tjahaaa då sitter man här igen då efter en god frukost med småkottarna. De leker för fullt med lego och bondgården nu så då får mamma en stund här ute.
Idag blåser det så in i vassen, Garcon fick ett riktigt tuppjuck när vi gick förbi huset och det kom en kastvind som slog grenar mot plåtfasaden på huset! Sen visade han en alldeles utmärkt passage, bådar gott för framtiden

Igår fick vi byggt box i ladugården samt också två av kaninerna fick en egen box - riktiga lyxkaniner!
Ska beställa krubbor till pållarna nu och måste leta efter en trailer också. Hinner aldrig fara iväg och kika bara så mkt annat som drar.
Sitter och funderar på Millans framtid, ska hon vara kvar och bli dressyrhäst trots sin fina hoppstam eller ska jag sälja/byta henne mot en gångartshäst?
Tips och tankar emottages gärna!!
Nu ska jag glutta lite på trådarna här ute, läsa lite mail och sen sätta igång och röja i garderoberna här samt städa lite. Snart blir det också dax för jobb då kontoret numer är färdigmålat och vi väntar bara på kontorsmöbler samt att vi ska få in telefon med växel etc..
Ha en skön dag idag gott folk!

Godmorgon!
Gick upp runt 05.45 i morse och bör till utetäcke på Dodde så mamma kan släppa ut honom sen. Sen började mitt hjärta sticka och ha sig så jag stannade hemma från skolan idag. Det har gått över nu men jag fick stärnga förhållningsregler av mamma, ingen dator eller inget sovande. Knasigt tycker jag! Tur att hon tog en tripp till stan så att jag han sova lite extra och glutta lite på datorn ;) Sitter och drömmer mig bort över en hingst som gärna får bli pappa till min fölis, nu fattas ju bara ett sto + pengar då han står på fryst semin!
Ska väl se till att plugga endel idag och funderar på att se Män som hatar kvinnor. Ja vi får se vart dagen tar vägen!
Ha en bra dag
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
God förmiddag!
Sitter nu och räknar ned till beräknad bebisförlossning, nu är det 21 dagar kvar. Är så himla trött på att vara gravid, orkar ju fasiken ingenting. Min snälla mamma hjälper mig att mocka Bills och harrys boxar. Bill har ju fått vila en månad nu pga av jag har så mycket sammandragningar och att man är helt slut. Mne nu börjar jag bli lite sugen på att köra igen. Härom dagen tänkte jag att jag skulle ut och köra. Så jag tog på mig ytterkläder och skulle gå ut genom dörren, men jag fick ta av mig igen för jag orkade helt enkelt inte. Å det är så frustrerande. Men nu är det ju inte långt kvar. Får tänka possitivt.
Ha en bra dag!
#1 Han var riktigt trevlig, lite grövre och rejälare än vad man är van vid. Hade inte varit helt fel med ett Trakhenersto till honom heller då!
Det är drygt den sista tiden men snart har du ju en liten goding där! Hur går det med namn och bebisstöket före?

God dag.
Gick upp 5.50, fodrade/släppte ut.
Sov sedan vidare till 10.30, bytade om och gick ut med hunden och sedan red jag ut Brimad 40 min i skogen, jisses, så spänd han var idag, det har ju blåst storm inatt, så löven är borta från träden, så Brimad tyckte det var fruktansvärt att skogen inte såg ut som den brukar, sicken mes till häst jag har ;) Han är lika mesig som han är stor ;) Men förövrigt kändes han fin, men dock lite för spänd.
Sen fick han gå ut i hagen igen till Japp, och båda fick hösilage.
Duschat och ska äta lite frukost strax, -0.5 kg förra veckan, illa :P Fast jag har ju fuskat ganska mycket med, senast igår, pizza och glass, fy skäms ;)
Idag då, ska köra iväg och köpa 2 balar spån, vår spånleverantör har ju slutat att sälja spån, så nu får jag köra till granngården varje gång jag behöver spån, lite drygt!
Och så ska jag kolla upp vad frakten kostar på ett täcke jag sålt, Brimad har nog vuxit i sommar, för när jag köpte honom, köpte jag ett Horseware Rhino Wug (200 g, brunrutigt), strl 155, då var det gansk lagom, nu i höst när det var dags att tas fram för använding så saknades det nästan 1 dm på baken :O
Så det går inte att användas, typiskt, är bara använt några månder i vintras/våras, alltså som nytt ;)
Men, men, det är inget att göra åt det. Har köpt ett Rambo Duo, (marin) 100 g, med ett tillhörande liner på 300 g :) Strl 165 :P Brimad kommer vara den finaste hästen i Galthult ;)
Vad är det för stam på Millan? :)
Men nu, frukost :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
go eftermiddag, sitter o förbannar vädret som är käpprätt åt skogen. hoppas att min häst har täcke på sig och att han inte fryser om han nu inte har täcke på sig…. ska ut vid 17-snåret idag.
annars så händer det inte så mkt, borde plugga…. men orkar inte just nu…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#4 Jösses va han måste ha växt!
Millan är efter Carland (Contender-Landgraf) -Camaro M ( Calido-Landgraf) Olympic Ahorn- Sit tihs one out xx -nimmerdor
God eftermiddag!
Är lite småsur på vädret.. Är faktist inte alls sugen på att rida ut i skogen med allt regn och all blåst idag.. Får se om pappa har lust att köra iväg mig till ridhus, annars får det vara idag!
Annars ska jag ta det lugnt är så sjukt trött!!
#7 håller med dig totalt….
har ingen lust alls att gå ut till stallet idag….. inte ens om jag tar bussen och bara måste gå de sista 500m upp för grusvägen…. VILL INTE VILL INTE!!!!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hihi vissa av oss har ju ridhus nu för tiden då ;)
Träning ikväll, ack så välbehövligt. hoppas det lossnar snart, jag vill ha tillbaka känslan från i somras =(
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#6 haha, ja, han har nog det ;) visserligen var det gränsfall redan innan till att vara kort, men nu är det absolut förkort i alla fall ;)
det enda jag har märkt är att han har breddat sig, inte vuxit på höjden, fast jag har väl blivit "hemmablind" så att säga, jag tycker han ser lagom ut :)
vilken stam Millan har, den går då inte av för hackor 
Medarbetare på Dressyr.ifokus