Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1098 ggr
LinaN
0

Godmorgon den 31/10

Så denna dagen är månadens sista…. vad ska ni hitta på?

Själv har jag masat mig upp till och med för mig, okristligt tidigt för att vallfärda till Ullared ^^ ska hitta mig litet nya kläder samt ett o annat fint till hästen.

Ha en bra dag! Var rädda om er själva och alla andra!

*kram*

/En oerhört trött LinaN

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MillaJ
0

God Morgon. Är uppe tidigt (för mig iallafall) för att åka till stallet. Sadelutprovning idag :) Mamma kommer ner med Hottie till stallet och så får hon vara kvar här nere för nu har det gått en månad och det är snart dags att rida igen.

Sen ikväll blir det halloweenfest hemma hos en gammal klasskompis :)

Lindbygarden
0

#1 Har det redan gått en månad? Jösses va fort tiden går!

Här har vi gjort pållarna och nu sitter jag med en latte och toast.. hummamumma!

Ska fortsätta med stallet idag, vi har kommit lite efter då det varit mkt jobb och mkt med sjuka barn.

Millan testade att slå på stop idag när jag skulle ta ut henne. Hon var ju som sagt i stort helt ohanterad när  vi ´fick hem henne. Gick inte att få tag i än mindre ta på grimma osv.. Idag står de ju inne nattetid och det är av o på med grimma varje dag och hon börjar bli tryggare.

Så fröken löken skulle testa att bara stanna o inte gå… Man baxar inte med en snart tvåårig hblbrutta heller så jag fick försöka valla henne istället lite försiktigt för hon är sååå känslig och låg rangad.

Men det gick bra och ut i hagen kom hon till slutSkrattande

Kan säga att Garcon likväl som Foggan nästan kryper i sin grimma själv på morgonen.. Det är guld med fölungar som står på box nattetid första vintern.. Blir så otroligt lätthanterade sen!

Cilla89a
0

God Morgon.
Gick upp 5.30, fodrade/släppte ut, gick sen in och sov vidare till 7.30! Duschade och sen gick jag ut och mockade och fixade i stallet.
Fixat mig klart nu och ska kasta i mig lite frukost, sen ska jag köra till stan och kolla på tävlingar med en vän, stor-häst hopp :) Kul som tusan ska det bli, många som man känner som ska vara med :)
Sen när tävlingen är slut eller vi har tröttnat, ska jag köra direkt till faster och äta middag.
Så Brimad får vila idag, hinner inte rida idag helt enkelt.
-4.4 grader uta, huuwa, blir att ta på sig hela garderoben om man inte ska frysa som en naken eskimå ;)

Hovis var här igår eftermiddag, och Brimad skötte sig skapligt, skönt!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Dyblygiad
0

Har levererat iväg Rosie till nya ägare idag. Ska efter frukosten som jag nu ska äta, åka till stallet och snickra dörr till Celmahs box. Sen ska vi rensa lite i kaningården i kväll dvs hundarna kommer få färskt kött till middag.

Lindbygarden
0
Fiona
0

God middag!

Blev sent ute igår kväll så sov till 12 idag innan jag masade mig ut och släppte ut de stackars hästarna Tyst Soligt men ganska kyligt idag men jag släppte ut Dodde utan täcke så han fick lufta pälsen lite, det första han gör är att rulla sig ;) Nu måste jag sätta igång med pluggandet!! Har massa att göra och har inte gjort något av det än på lovet! Vid 18-tiden ska jag åka till mina små kusiner och vara barnvakt igen, får se om det blir något pluggande där när galningarna har sommnat! Ska även försöka få tag i uppgifter om en diplomerad sadelutprovare i mullsjö!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

MillaJ
0

#2 Japp, på tisdag har det redan gått en månad. Sjukt fort går det.

Fick tag i en sadel idag.. 33,5 i bomvidd! Extra vid alltså.. När blev min häst ett kallblod? Får kalla henne Hulken numera…

Lindbygarden
0

#7 Hahaha.. ja hon får bli Hulken from nu! Vad blev det för märke på sadeln?

MillaJ
0

#8  Ja, det passar bra..
Blev en Albion SLK Platinum.. skön var den och den enda som passade ;) En till var tillräckligt bred, men den föll inte damen i smaken. Hon började gnissla tänder och lägga öronen när jag provred i den. (kan ju iofs också bero på att hon blev sur över att jag hoppade upp en gång till när jag redan ridit en stund, men hon var tydligt irriterad).

LinaN
0

Äntligen hemma! :D

Blev en del handlat och jag blev så överlycklig när jag hittade ett par thermoridbyxor som passade mig! :D

• 1 grimma, lila/turkos/marinblå 39kr
  • 2 par gröna magic gloves 9,95kr/st
  • Ergonomisk mankam med 2 olika sorters tänder, 19 kr
  • Bensnören
  • svart träns med achennosgrimma, 149kr
  • Thermoridbyxor med axelband 269kr

Sen blev det mestadels kläder åt sambon. Men jag är iaf nöjd med mina inköp idag. Fick handlat på hästshoppen som låg bredvid ett par "earbags" också :D fick dem för 39kr. :)

Så nu bör jag överleva vintern iaf :D

Cilla89a
0

aaaah, dessa hästar, att man inte kan lämna gården en hel dag utan att det ska hända något Skrikandes 
åkte hemifrån strax efter 8.40, och körde sedan hemåt vid 16.30, massor av starter, och attans så kallt det varit idag! men kul :)
väl i bilen påväg hem, ringer mamma och säger att Jessica (syster) har ringt till henne och sagt att Japp inte är i hagen?! utan han står i grannens hage tillsammans med deras två shettisar Förvånad mamma och pappa var på middag hos faster, så det var bara Jessica hemma.
jag blev ju livrädd, för jag vet hur tramsig Brimad är, Japp tar det mesta med ro, men inte Brimad! och Jessica gör inte ett jävla dugg, hon sitter på sin röv inne i huset medans Brimad far rundor i hagen som en idiot och Japp står hos grannens shettisar. Så jag fick ju ta in Brimad som var helt panikslagen och sjöblöt av svett. Och sen hämta Japp hos grannen.
SUCK, säger jag bara, och det som är värst är nästan att jag har INGEN aning hur Japp kommit in i deras hage Foten i munnen staketet är helt, och det är ett stengärd+staket mellan hagarna. jag förstår ingenting. Japp har aldrig någonsin haft tendens att försöka gå igenom ett staket! 
och arg det är jag på Jessica som inte gjorde ett skit, hon kunde ju åtminstone rest röven och gått ut och lugnat ner Brimad, men icke..

är det konstigt att jag blir helt paranoid och inte vågar lämna gården mer än någon timme? jag har redan ett extremt kontrollbehov över hästarna, speciellt Brimad, jag är så fruktansvärt rädd att det ska hända honom någonting, han är min lilla guldklimp. Japp är ju liksom 26 år och världsvan, han tar allt med en klackspark, det gör då inte Brimad ;) 

usch!!!!
nu ska jag iaf äntligen hoppa ner i jaquzin och tina och varva ner, hjärtat det hoppade ju upp i halsgropen på mig när mamma ringde!
sen blir det mat, ganska försenad frukost om man säger som så ;)

Lindbygarden
0

#11 Trist att inte syrran kunde hjälpa hästarna.

Men va konstigt att Japp gick ur hagen, låter mkt märkligt för det är  väl isf två stängsel han ska ha tagit sig igenom?

Hoppas nu allt är bra med dem imorgon så att de inte gjort sig illa ngn av grabbarna.

MiaMaria
0

Gokväll!

Idag klev jag upp tidigt o for in till stan o städade ur de sista i lägenheten med mamma samt lämnade över nycklarna till killen som nu ska bo där. For sen o hämtade mannen o vovven o for till lillebror, Niklas skulle hjälpa honom o hitta ingången till krypgrunden på farmors hus, men de fanns ingen. Vi hjälpte även till när lillebror skulle skruva fast en plåt på lagårdstaket, jag körde traktor o niklas o robin satt i skopan o de hade med sig en stege upp som de sen satt i skopan o la över taket o sen höll niklas i o robin kröp upp. Ja taket är väldigt högt (stod lagård) samt väldigt brant samt att de är plåttak, dvs halt. Men de gick bra! Sen va de middag hos farmor innan vi for tillbaka hit till Lit. Va på verkstan med mamma bil o bytte lyse på den, alldeles för ny bil så man måste mer eller mindre riva hela motorn för o komma åt, suck!

När vi sen for från verkstan o jag skulle sätta mig i bilen så lyckades jag krocka med bilen på nå vis så nu har jag världen blåtira, ögonbrynet sprack lite o sen har de svullnat upp, jätte snyggt, not! Försökt ta kort på de men de syns så dåligt… Ska bli kul o gå på jobbet i morgon "nä min man misshandlar mig inte, jag krockade med bilen" trovärdigt i dagens samhålle, nää! Speciellt inte när de är andra blåklockan på 1 års tid jag kommer med Flört

Nu ska vi kika på lite film o sen är de sova som gäller, som sagt jobb i morgon samt att jag ev ska träna en kompis o hennes häst.

Cilla89a
0

#12 det är sjukt lustigt Foten i munnen vi har ju stängsel på vår sida, och sen en stengärde imellan och sedan har grannarna ett stängel till sina 2 shettisar..
jag förstår verkligen inte hur han tagit sig in, han är ju själv rädd för stängsel sedan en olycka när han stod på ridskolan, jag hade lånat ut honom till en vän som ville stå ute och rykta och hon band upp honom i stängslet(!!!), han fick en stöt, fick panik, grimskaftet satt fast, och slet upp en påle, som han sedan sprang runt med på anläggningen! Sedan dess går det inte binda upp honom, och han har en extrem respekt för alla sorters linor. 
så det är verkligen helt lustigt det hära, hur han hamnade där Förvånad
skulle vara mer rimligt om någon gått in i hagen och sedan tagit ut honom ur hagen och släppt in honom till shettisarna, men han går ju utan grimma i hagen, så jag kan inte se hur det skulle gå till, dessutom vem? vi känner ju alla dem som bor runtikring.
nu var det halvmörkt när jag kom hem vid 17 och gick igenom staktet, men vad jag kunde se så var vårt helt, och om det inte är, så kan jag ändå inte förstå att han har kravlat över ett stengärde och sedan ett stängsel? Förvånad

båda mår fint i alla fall, Japp tyckte det var lajbans med lite äventyr ;) och shettisarna likaså, haha ;) brimad därimot uppskattade inte Japps bravader ;)

Lindbygarden
0

#14 Hmmmm …märkligt! Håller med om att det troligaste vore om ngn hade släppt över honom själv.

Det går inte heller att krypa väl iom att ni har gärdsgård överallt?

Cilla89a
0

#15 vi har inte stengärde runt hela vår hage, men intill grannens shettishage har vi, för det är där tomtgränsen går.
och jag stod och funderade idag och det är helt omöjligt att han har tagit sig över, staket och stengärde är helt orört, i så fall har han hoppat, och det skulle han aldrig få för sig ;) i sånnafall har det stått riktigt slint i huvudet på honom ;)
och i så fall finns det bara ett alternativ kvar, det är att han tagit sig ut någon annanstans i vår hage för att sedan gå bort till shettisarnas hage och hoppat in! för deras staket är också helt orört.

jag börjar faktiskt tycka det här är riktigt otäckt, det enda som vore sannolikt är att någon faktiskt tagit honom och satt i shettishagen, men jag kan inte se hur det skulle gå till utan grimma!

Lindbygarden
0

#16 grimskaft/snöre runt halsen? Han går inte att leda i pannlugg?

sen undrar man ju vem som skulle få för sig att göra ngt sånt?

LinaN
0

#16 eller så kan han ju ha kommit lös av någon outgrundlig anledning och någon släppt in honom till shettisarna?

men dålig stil av din syster att inte titta till hästarna.

Cilla89a
0

#17 det är svårt att säga, jag har lett han i pannluggen flera gånger, men då måste man säga till han, man kan inte bara ta grabba tag i pannluggen och tro att han ska följa med självmant. och då måste dem garanterat varit två stycken minst, för att hålla han i pannluggen och öppna staket, det går absolut inte.
sen snöre eller grimskaft runt halsen har jag svårt att tro eftersom han är rädd för alla sorters linor. när man leder han vanligt måste man gå med sträckt grimsskaft, för hänger det lite och han ser det, så blir han rädd.
sen överlag är han ju en gammal klippsk ridskoleponny, man måste visa vem som bestämmer från början, t.ex. min kusin som är 11 år och ganska ovan av hästar, hon kan inte hämta han i hagen, fånga kan hon, men inte leda honom, han märker så snabbt att hon är ovan och utnyttjar de till 1000 ;)