Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 968 ggr
Cilla89a
0

God dag 30/10

Vad har hänt och vad ska hända under dagen?

Själv gick jag upp 6, som vanligt, fodrade/släppte ut. Sedan sov jag vidare till 10.30, bytade om och gick ut med hunden och sedan red jag Brimad 30 min i skogen, kändes pigg och fin :)
Duschat nu och väntar på att syster ska ringa och tala om när jag ska hämta henne i stan.
Och sen ska hovis förhoppningsvis komma i eftermiddag, det var vad han sa igår i alla fall!
Ikväll blir det lugnt med Idol :)

Fick Brimads försäkringsbrev igår, går ju in i nytt försäkringsår nu 1/12 Tyst Och från den dagen gäller ju den nya regeln för Brimad med, angående hältor och rörelsestörningar, kommer bara ersättas med 12.000 kr på ett försäkringsår, gud nåde Brimad om han går och blir halt Flört Funderar skarpt på att lägga till försäkring så dem ersätter till och med 30.000 kr på ett år.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lina
0

Jag har inte hunnit med så mycket idag. Min tyske vän som jag träffat här uppe  ringde o väckte mig. Han är nu i Trelleborg och väntar på färjan, usch kommer sakna honom.. Sen klockan 6 blir det att köra till jobb ännu en gång och jobba ännu ett 12 timmars pass.. det är min dag de..

Cilla89a
0

#1 vad jobbar du med? :)

Lindbygarden
0

Go kväll får jag säga!

Har varit ute och stökat mest hela dagen. Har också redan börjat klura på hingst till Gabrielle, det blir nog att hon betäcks nästa år ändå för hon är så fin nu och mår som den prinsessa hon är.

Vet bara inte om det ska bli ngt förädlande iform av ex ngn fin trakhener eller om jag ska ta en hingst som stämplar med mkt gång.. Hoppas ju få ett stoföl och sen fortsätta med!

Har inte hittat en hingst som jag vet nedärver både och välsigt starkt men det kan ju vara hjärnsläpp.. Vet ni ngn så hojta!!

Cilla89a
0

#3 vad hände med Briar? Oskyldig

Lindbygarden
0

#4 En Briar vill jag ha MEN då vet jag att det blir en vääldigt stor unge och ja vet jag inte att jag har köpare så vette katten om jag inte skulle se till att få mitt stoföl förstOskyldig

LinaN
0

#5 tycker det är klokt, du sålde precis en häst för att den bidde för stor för dig…. visst lämnar väl briar stoföl också, men ett brunstigt monster med mankhöjd på 175 är väl kanske inte det du strävar efter till en dressyrpålle till dig själv?

Idag så vart hovis ute, blev inga skor idag :) Utan vi får se hur det blir nästa månad. Han kommer eventuellt nåndag i mitten av november o kollar så att Harry sliter hyfsat. Blev litet filande idag. Men jag är väl inställd på att sko en gång i december, då blir det extra broddhål och snösula! Så bör han växa på tillräckligt så vi har att ta av sen när skorna rycks i januari.

Jag och väninnan tog Harry o Lisa på en 40 minuters runda. Harry som gått i paddocken sön-ons och vilade igår torsdag var så taggad att jag fick halva steg och piaffe på honom när vi skulle skritta jämsides med Lisa. Så nog kan han! Red barbacka också så man kände ju varenda muskel i ryggen på honom :D visst, han är för "ung" och obildad för piaffen men kul att få den spontant, inte många steg men fullt tillräckligt för att han skulle ha kunnat exploderat^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Cilla89a
0

#5 jag förstår dig :P man kan ju i och för sig aldrig veta säkert att den blir jättestor, men sannolikheten är ju ganska stor ;) verkar som Gabrielle lämnar stort hon med?
och eftersom du själv sagt att du är kort, så känns det kanske inte så kul att veta redan innan att den kommer bli förstor och du kommer tvingas att sälja den. men som sagt, hade det varit idag så hade jag köpt den ;) ingen tvekan.
men 2011, är förlångt fram för jag ska veta vad jag gör då och hur mitt hästeri ser ut då. 
men attans så intressant det skulle varit med Briar på Gabrielle :D

Annars så gillar jag Don Romantic, Florencio och Don primero. Alla 3 lämnar ju mycket bra efter sig. Vet dock inte alls hur dem passar till Gabrielle.
Men annars kankse den nya Flash Dancer som står på Tullstorp? Han är ju liten och väldigt rörlig, kanske skulle bli en bra storlek på avkomman för din del? Det är ju förövrigt Brimads förra ägare som äger Flash Dancer ;)

Lindbygarden
0

#7 Helt galet att du nämner dem för Florencio och DR är de två som mina tankar går främst till i dagsläget!!

Men känner att jag vill kolla lite extra på holländarna också. Fast jag tror på F eller DR helt klartGlad

Vill ha en hingst med god prestation eller barn med god prestation så Flash får  vänta lite lite till.

Lina
0

#2 Jag jobbar som strålskyddare på Forsmark :)

Lindbygarden
0

#9 Vad gör en sån?

Lina
0

Väldigt kortfattat: vi ser till så att radioaktiviteten inte sprids och att den inte är för hög.

Cilla89a
0

#8 där ser man ;)
håller helt med, jag själv skulle aldrig använda en alltför ung och "oprövad" hingst.