Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 1322 ggr
Lindbygarden
0

Har leran kommit?

OT men alla hästägares förtret!

Här har leran kommit i öppningarna men än så länge håller sig resten av hagarna fina.

Leran är ungefär "hovdjup" och ger inga bruna ben ännu..

Hur ser det ut hos er?

exitingsvillemo
0

Våran hage ligger på en höjd, så vi brukar klara oss bra från leriga ben.

Vägarna är ju blöta och tråkiga. Mjuka förvisso men 10kg grusväg sitter under magen på ponnyn efter en springrunda med vagnen ;)

MiaMaria
0

Haha här har leran kommit o hunnit frysa, om ni kikar på bilderna från "gamla ridskolan" som jag la ut igår så ser nu frusen lera o tillomed snö på bilden med de stora hästarna Flört

Lindbygarden
0

#2 Jösses ja! Här är det fortfarande grönt i hagarnaFlört

LinaN
0

våra hagar är uppgrusade i ingångarna men där hästarna härjar som mest är det välling nu…. bruna ben och kletiga hovskägg brottas jag med. Bara väntar på minusgraderna så är jag nöjd sen….

Har spolat benen på Harry två gånger nu inom loppet av några dagar bara..

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

HannaT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite lerigt vid hagöppningen, men annars fint!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Zaphix
0

Lerigt i lilla hagen, men i stora hagen och kohagen är det rätt så okej den största delen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Cilla89a
0

inget lerigt här :D och jag hoppas vi får en torr och fin höst/vinter, så hästarna slipper stå i grushagen :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lauth
0

Än så länge lyser den värsta leran med sin frånvaro. För min del får den gärna stanna borta länge.. Har ioch för sig grusat ridhästarnas hage redan förra vintern och även småflickornas matplatser men allt blir så lortigt och blött i leran.

Lindbygarden
0

Har ni grävt ur innan ni grusar eller lägger ni grus rakt på? Vilken storlek använder ni?

Peppe
0

vi har inte så farligt lerigt trots små rasthagar. Blacky går dessutom i en av skogshagarna som ligger på en kulle så där klarar det sig nog rätt bra. ingen lera på benen när han kommer in

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lauth
0

Vi körde bara ut gruset rätt ut med traktor, Får säkert göra om samma övning om kanske 5-6 år. Gruset går ju neråt men binder den övriga jorden och resultatet blir bättre.

Jag köpte vanligt väggrus från det lokal grustaget, gissar på att det kan ligga på 0,30 kanske i storlek.

Lindbygarden
0

#11 Låter ju guld! Funderar på att göra det på vår baksida. Blir inte särskilt lerigt så med lite grus blir det nog hel torrt även då det är blött ute..

SofiaGenne
0

Då jag har flyttat mina hästar, (då jag börjat på ridgymnasium) så har mina hästar fått gå numera i lite mindre och tråkiga hagar, med asfaltskross - men som är superbra nu på hösten/vintern, då det i vanliga fall ju brukar bli enormt lerigt och så vidare. Här är det torrt och fint!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

[MajaWrangstadh]
0

Här i Schweiz är det fortfarande varmt och massa gräs i hagarna, så ingen lera ännu :) Sen ligger hagen på en kulle också så det ska nog klara sig hyfsat från lera… vilket jag också hoppas stenhårt på för han har så sjuukt känsliga hovar när det är blött och lerigt ute!

Fiaa2
0

Här är det superlerigt! Precis överallt! Travbanan går nästan inte ens att skritta på.. skogarna och hagarna är helt värdelösa just nu.. lerigt och halt överallt :s :P

Maliiin
0

Ingen lera här inte! Å vi kommer nog klara oss ganska bra sen med. Å skulle det bli nåt så har ägarna till stallet egen grusgrop å kross så då fylls det upp med grus=)

f97lintro
0

Stallbacken är bara lera och nästan hela hagarna är bara en enda stor lergrop:S Inte så stora hagar…

Fiona
0

Lerigt och äckligt har det blivit här! Men i storhästhagen så ingår fyra ardennerhästar och då krävs det inte mycket förens det ska bli upptrampat :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Lorita
0

Jag har grusat rakt på marken 0-35

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

PeggyTroll
0

plaskigt vid öppningarna hos oss :/

Tusen
0

Här har det regnat i flera dagar så ALLA hagar är döleriga. Trots att vi har skogshagar och kuperad mark samt urdikat runt hagarna. Tyvärr inget man kan göra något åt.Rynkar på näsan

Lindbygarden
0

Nu har vi fått lite mer kladd i öppningarna men i övirga delar av hagen är det ok än så länge då hagen är över hektaren stor. Alla fyra går tillsammans nu ett tag men sen kommer pojkarna gå för sig..

Cilla89a
0

Här är det fortfarande väldigt fint i marken :) Inte ens vid ingången är det lerigt, vi var så finurliga så vi har grushagen vid stora ingången, så vi måste gå igenom grushagen för att komma ut, så det är lite lerigt ingången till grushagen, men har 2 ingångar till grushagen, så jag varierar.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Ninnii
0

Vi har en del lera ihagarna, speciellt i öppningarna. Nackdelen med att ha en liten häst är att de har lera från topp till tåFlört