Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 3691 ggr
Cilla89a
0

God dag 27/10

Ingen god morgon tråd idag? Förvånad
Då gör jag en :P

Gick upp 6, fodrade/släppte ut, gick in och sov vidare till 10, bytade om och gick ut med hunden och sedan red jag ut Brimad 30 min i skogen, kändes som vanligt idag, mer tryck i traven och drog inte i handen i vänstergaloppen :)
Ingen dressyrträning idag, ska träna för Jan-Ove imorgon, som föreningen bjudit dit, blir 2:a gången, och det var en månad sedan sist, ska bli spännande :)

Har duschat och ätit frukost och sådär nu. Resten av dagen då? Ska in till stan ikväll och kolla på hoppträningen, och innan dess ska jag mocka och ut och gå en rejäl runda med hunden.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
0

igår longerade jag bara lite på kvällen så idag är det dags för dressyr igen =)  ska börja vänja av gramanen igen men tar nog den idag eftersom det är 2 dagar sen vi var i ridhuset. sen blir det nog utan imorgon, sen på med den igen och sen 2 dagar utan så får vi se =)

Maria har träningsläger den här veckan så nu är det ett gäng hopphästar och i mitten av veckan kommer det dressyrponnyer istället =)  Blacky är skitsur för han har fått en granne nu när det är fullt i stallet ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjopp!

hemma igen efter en hel förmiddag i stallet. Harry bidde klippt och vi tog en variant på halvklippning/spårklippning. Han tyckte ju maskinen lät en hel del men för att vara första gången han blev klippt så tyckte tjejen som gjorde det att han skötte sig exemplariskt. Så jag är jättestolt över min fjantige lilla häst som fräste o snorade med näsan för att uttrycka sitt missnöje över oljudet^^

att klippa magen gick lättare än att klippa halsen av någon outgrundlig anledning.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till :)

Lindbygarden
0

Godagens!

Tänkte ngn annan kunde få säga godmorgon idag!Glad

här är det grått o trist, det går lite bättre med hästarna idag men G är fortfarande surtant i hagen.

Fogerty går det jätte bra för så det känns suveränt bra!

Har börjat planera lite för att leta trailer nu, hoppas kunna hitta ett prisvärt släp.

Fiona
0

God em!

Halva dagen har jag legat och slappat & surat över den där förbaskade sadeln som inte finns. Min kära moder fick nog och ringde till ägaren till hästen och förklarade att hon fick antingen betala halva sadeln eller så lämnar vi tillbaka honom. Så hon sa att hon kunde betala halva så nu ska vi boka in en tid hos Hedmans häst, någon som har erfarenheter därifrån? Fast å andra sidan så har ägaren dragit sir ur ur sista stund förut men jag kan ju alltid hoppas!

Var ute och skrittade en liten sväng barbacka på Dodde med Fiona som handhäst. Har precis mockat och fodrat och väntar på att en kompis ska komma så ska vi flöta med en massa kladdkaka & film!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

MiaMaria
0

Gokväll!

Jag jobbade 3 timmar i morse o sen va jag o mannen ut på myslunch på stan. Sen for jag en sväng runt på hundaffärerna o letade en nomesele till vovven men de finns inte så små, måste måttbeställa verkar de som… Hem o packade lite o sen kom svåger med dam förbi, fortfarande ingen bäbis, suck! Vi kåkade lite mat o sen gick jag hit på jobbet idag för yttligare 3 timmars jobb.

När jag slutar 19:30 så ska jag åka till Lit o hämta mannen o hunden, de följde med svåger dit, sen blir de kanske lite mer packa när vi kommer hem, ska försöka flytta allt i morgon, pust!

halludu
0

Godkväll!

Idag på morgonen var jag i Ullared och köpte detta:

*Benskydd
*Vintertäcke m. hals
*Regntäcke m. hals
*Betforhink
*Schabrak
och
*Uttunningssax till manen : )

Sen kom vi hem vid tre-tiden och då åkte jag till stallet och red en runda längsmed sjön i det fina vädret ! : ) Sen fixade jag man och svans på Patron. Och nu är jag hemma och har ätit lite kvällsmat och väntar på att åka till stallet vid nio igen och ta in hästarna : ).

LinaN
0

#7 du är typ 10e personen på mindre än 2 dagar som berättat att de vart på ullared ^^

kul att du fyndade! jag vill också dit!

halludu
0

#8 haha är det så x) Kul är det iaf, behövde köpa lite nytt : ) De har fått in massor av täcken !!