Godmorgon 26/10
Igår var det två nyheter här nere hos oss.
Dels flyttade Fogerty till Värmalnd och sin nya matte Therese, resan hade gått jättebra och han var en mycket duktig kille!
Vi släppte också ihop alla hästarna här igår så Millan går numer med Gabrielle + föl+Tjalle.
Det går bra men G är en arg tant just nu!
Idag ska vi troligtvis fara till mormor och se vad vi kan hitta på där.. Lite bus ute och lite fika kanske?
Vad hittar ni på idag?

God morgon!
blev väckt av två galna hundar nyss som flög upp i sängen och attackerade mitt ansikte -.-
jaja var lika bra det för då såg jag smset från min kompis som var på GG så hon kunde köpa lite lusern strå åt mig =) eftersom vi inte har analys än så kör jag på "snälla proteiner" så länge
ska vara hemma med dom 2 galningarna som tidigare nämnts så blir ridning senare ikväll
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
God morgon,
blev ett halvstressigt uppvaknande. Jag är inte direkt känd för min pigghet på morgonen och nu blev jag väckt kl 9 av att telefonen ringde. Inte var det mamma eller syrran så att man bara kunde mumla nåt utan nu var det möjlig arbetsgivare från Tyskland så det var bara att vakna till snabbt som f*n och ställa om hjärnan till engelska.
Hursomhelst lät det bra och jag får komma och provjobba om jag vill :) Lite roligt var det för en vän till mig (som är utbildad beridare i tyskland och har bott där i många år) har tydligen lärt killen i familjen rida och pappan i familjen är hennes gamla Lehrmeister. En liten kul grej är att en i familjen vann OS-guld i dressyr 1988……

God förmiddag.
Vaknade "tidigt" idag, kroppen har inte ställt om sig än, bara att tacka och ta emot. Igår var jag och halvblodskillen iväg till vår hovis och fick nya dojor på.
Passade även på att rida ut med min kompis (och tillika hovis sambo) och en av deras travisar. Jäklar vad det gick undan när den tog fart.
Idag blir det lite mer "städat", tillbaka till ridhuset och dressyrpass. På söndag ska vi rida vår första hubertusjakt. Har aldrig ridit någon sådan tidigare så det ska bli spännande!
Hoppas alla får en bra måndag!
Tjoho. idag vaknade jag med förkylningskänningar igen… känns föga imponerande.
ska skriva klart 2 skoluppgifter coh lämna in idag.
Stallet ikväll, ska fixa o dona som vanligt och eventuellt rida litet i paddocken idag. får se hur det blir. samt ta in nordsvensken idag också…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dag.
Gick upp 6 som vanligt, fodrade/släppte ut. Gick sedan in och sov vidare till 11, bytade om och gick ut med hunden och sedan red jag Brimad 30 min i skogen, drog lite i handen i vänstergaloppen igen, och jag tyckte inte det var riktigt samma tryck i traven som det brukar, men jag tyckte annars han kändes framåt, busade till det lite i vänstergaloppen minsann :P kanske därför han drog i vänstergaloppen för jag "tappade" honom när han busade till det, jag måste ha full koll direkt från att jag fattar galopp, får inte släppa iväg honom, då drar han gärna i mig. men bara i vänster, aldrig i höger :P och kanske saknade han lite tryck i traven för det är ovanligt varmt ute, +12, till och med jag tyckte det var varmt och klibbigt, och ville ta av mig tröjan, men det är ju svårt när man är i skogen :P
men nog om spekulationer.
sen fick han gå ut i hagen igen till Japp och båda fick hösilage.
duschat nu och ska strax göra lite frukost. jag har börjat med "diet" igen, tycker allt jag lagt på mig lite för mycket. så LCHF har jag dragit igång med igen, och det är sinnessjukt, -4 kg på en vecka :O
så kan det gå!
resten av dagen då, inget planerat, ska mocka som vanligt och så ska jag åka och köpa 2 balar spån.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Godmiddag!
Hade min första sovmorgon på riktigt länge idag men var tillslut tvungen att pallra mig ut för att släppa ut de stackars hästarna. Städade sen & hjälpte mamma att packa potatis, mockade och gav ninisen mat. Vid tre tiden ska jag iväg och träffa lite kompisar och sen blir det nog en slapp kväll. Ska ev. åka och hämta en sadel också =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Halloj!
Jag har jobbat 7-13 o sen varit på sjukan för yttligare en undersökning, datatomografi av magen stod på schemat idag. Nu ska jag fortsätta packa, tänkte försöka göra klart köket idag, då e ju de värsta klart sen. Får se om de går som vi vill o de blir flytt redan i morgon, hoppas hoppas
Så, nu har jag bokat klipptid åt hästen, hon kommer imorrn och klipper. så ska inte glömma kameran hemma. ^^
Hur det blir får ni se imorrn :)
Ska käka middag nu sen ska jag o en väninna ut till stallet och grejja litet. ska bli skönt med litet sällskap. Har jag tur så har jag någon som i framtiden kan fota när man rider och gnälla litet på en när man inte gör rätt ;)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.