Godmiddag 25/10
Helloj gott folk!
Idag är det småregnigt och trist här men vad gör det? Förhoppningsvis har lillhästen täcke på sig ute idag.
Igår träffade jag en kompis lillasyster som tydligen är litet lagom hästtokig. Och hon verkar sugen på att bli skötare på Harry :) Så idag ska hon följa med till stallet och hälsa på honom och se hurdan han är. Hon ska även få prova att rida honom litet. Men som hästskötare kommer hon isf bara rida när jag är med.
Sen har jag eventuellt en medis på gång också, som kommer ut på onsdag och ska prova Harry. Det är en tjej som är kring 20 nånting om jag inte minns helt fel. Hon har ungefär samma vikt som mig och verkar väldigt trevlig. Jag har berättat för henne vad jag anser vara viktigt och vilka krav jag har för att hon ska vara medis och hon verkar ta det väldigt bra :)
Sen i eftermiddag när jag åker ut till stallet ska jag också prova en sadel som en tjej i stallet har, en gammal griffin som hon påstår är för BRED för hennes nordsvensk. Och om den nu är så bred så kanske det är något som passar harry rentav! Så den ska provridas idag :)
I övrigt så borde jag sätta mig med skolarbete men det är mindre viktigt känns det som, nu när det kanske äntligen löser sig med hjälp med hästen för mig!!! Så jag faktiskt KAN plugga ordentligt vissa dagar i veckan :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Godagens!
Hoppas en av sadlarna ska passa Harry.
Här har nu Foggan åkt, lite ledsamt men jag tror de kommer passa varandra perfekt och Therese som nya matten heter verkar mycket rar.
Inga problem att lasta utan det gick lugnt o fint..
Nu ska jag fika lite med familjen sen får vi se vad som händer…

God dag.
Jag hoppas att ni inte glömt att ställa tillbaka klockorna inatt? :P
Helt underbart att få sova 60 min extra, jag som älskar att sova. Mindre kul att hästarna fick stå inne en timme extra, jag är dö noga med rutiner ;) Men dem verkar ha överlevt det iaf ;)
Gick upp 6.00 i alla fall som vanligt, fodrade/släppte ut. Gick sedan in och sov vidare till 11, duschade och gick ut med hunden, och sedan fick hästarna hösilage. Brimad har vilodag idag.
Riktigt höstrusk, grått och regnar, samma som igår då alltså.
Idag då, ska strax göra lite frukost och sen får vi väl se, har inget planerat, mocka och det vanliga i eftermiddag. Får se nu hur tidigt det blir mörkt, vi har ju mycket vilt i skogen och både Japp och Brimad är nerviga, dem uppskattar inte att stå ute när det är mörkt, någon timme eller två går bra, men sen blir dem oroliga och börjar springa, och det är inte så bra när det är mörkt. Fram tills nu har dem gått ut 6 och in 20.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Om ungefär 1 timme ska jag åka in till centralen, möta upp en massa folk och sen ska vi ta tåget upp till bollnäs på ridläger. Blir kul, har varit på samma ridläger 3 sportlov, 1 höstlov (det här blir det 2:a), ett sommarlov + att jag har varit där med familjen och lite kompisar på ''ridhelg'' 2 gånger.
Kommer hem på lördag, ska alltså vara där i 6 dagar.

God middag!
Jag missade att det var idag som man skulle ställa om klockan och gick alltså upp en timma för tidigt! Åkte med som hästskötare till en kompis för hon skulle hoppa KM men var hemma redan runt 11 igen. Gick ut och byggde en hage till Fiona som hon ännu inte har rymt ur *tjiho*. Nu är det regnigt och trist här så jag tänkte läsa en bok och kika lite OTH innan det är dags att ta itu med kvällssysslorna!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#4 vad är OTH för något????

#5 one tree hill :P
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#6 aha ^^ säger mig fortfarande inte så mkt, ska googla det sen :D
Fick provat sadeln idag…. och den låg på fint, men, det där förbenade men-et… *suck* den vart för låg i framvalvet så att när man satt på så gick framvalvet ner som en klädnypa över manken. Givetvis så svettades han inte så mkt som jag hade velat så jag kunde se hur resten av sadeln låg på hans rygg…
Så nu funderar jag, detta var den gamla modellen griffin XX-vid, borde inte den nya generationens thorowgood griffin kunna passa med det vidaste järnet i iom att de är ju bredare i konstruktionen och bommen. Men OJ vilken skillnad det var att rida i den sadeln jämfört med min bomlösing.

God kväll
idag red vi ut. utan graman och utan martingal och det gick bra =D äntligen känns det som det finns hopp igen =D
börjar känna mig oroad över vårt hösilage dock. vi har inte fått nån analys i år. alla tidigare år har kvoterna varit skyhöga (förra året t ex var den 9.4….) men min kompis som köper från samma bonde och tagit en egen analys hade endast en kvot på 4 i år!!! inte konstigt det börjat bli ont om muskler. jag som skyllt det på att han gått så dåligt… ;)
aå en analys måste fixas snarast och nåt bra proteintillskottsfoder. kraffts lusern räcker nog inte till…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Här har vi städat och rensat tvätt på förmiddagen för att sedan löshoppa hästarna och sen snickra mellanväggen! Nu är det bara boxdörren kvar på 4e boxen inomhus!

#5 Exakt one tree hill :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg