Godmorgon 24/10
god morgon!
Idag har vi tagit en sovmorgon. Planerna inför dagen är att röja lite här hemma då Fogertys nya matte kommer!
Imorgon resar han upp till värmland min fina lille kille.

god morgon :) idag ska jag starta med att köra pojkvännen till tatueraren. Senare ska jag köra upp till föräldrarna och ta vid som djurvakt. De är på spa så syrran har passat djuren igår-idag och jag ska ha dom idag-imorgon.
Ska bli kul att kolla till lilla hästen för jag har inte sett henne på 2 veckor. -ska prova ut ny sadel nästa helg så snart kan jag rida igen :)
Mysigt att få träffa pållan igen då

Goddag ;)
idag hoppas jag att vi hinner rida ut en sväng innan det blir för mörkt, annars får vi väl vara i ridhuset - igen. men konstigt nog klagar inte kusen över det, hade väntat mig att han skulle visa missnöje på nåt sätt
kan inte sluta tänka på hon som söker häst som min kompis tränare berättade om. det verkar vara bra folk och bra tränare, och han skulle bo nära men inte för nära. jag skulle kunna träffa honom varannan vecka om jag ville. men jag vill ju inte sälja honom NU =(
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

God dag.
Gick upp 6.00 som jag alltid brukar, fodrade och släppte ut. Sedan körde jag syster till hennes praktik. Och därefter körde jag hem och sov vidare till 10.00, då jag bytade om till ridkläder och sedan gick jag ut och mockade och fixade i stallet, och därefter tog jag in hästarna och ryktade Brimad. Gick sen in och åt leverpastaj-macka med gurka och sedan gick vi ut och lastade in saker och Brimad i transporten, och därefter körde vi till stan, mamma och pappa lämnade mig och Brimad vid ridhuset, och sen körde dem och handlade, har äntligen fått tummarna loss och köpt ridhuskort, svindyrt är det, men ack så underbart, speciellt idag när det regnar :) trimmade dressyr en timme och det gick super :) av någon anledning går det alltid bättre när jag rider själv än för tränare, lustigt. sen hämtade mamma och pappa upp mig och Brimad på vägen hem, när dem handlat klar, skitsmidigt!
ska göra såhär varje lördag nu, kommer nog göra både mig och Brimad gott. nu rider jag bara "seriös" dressyr på tisdagarna på träningen, här hemma blir det bara skogen, har ju ridbana, men den är taskig och lutar, pappa har fortfarande inte fått tummarna loss för att göra klart den.
och visst, funkar det att rida i skogen, men det blir ju ingen "seriös" dressyr, så det här blir nog riktigt bra med en genomkörare på lördagarna och jag själv kan bestämma vad vi ska göra :)
väl hemma, så blev det rykt och arnika på länd och korsmuskulaturen och sen fick han och Japp gå ut i hagen igen.
duschat nu och ska äta 2 bananer, och sen bara lata mig resten av dagen kvällen :P blir mys med god mat, oxfile, och 2 bra filmer :D perfa.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Idag har vi bilat bort 3 m foderbord för hand och sen har vi gjuitit nytt golv, gjort fronten och början till mellanväggen i box nr 4 inomhus. Puh, väntar otåligt på att få krypa ner i badet som nu är upptaget av pojkarna. Har även haft en spekulant på Rosie som var mkt förtjust i henne. Troligen tar de henne men inget är klart förrän pengarna sitter på kontot. Håll tummarna för oss!

Godkväll!
Idag har jag & Fiona vart och tävlar KM, gick väl sådär. I dressyren kom vi 2/3 med 65 straff, jag lyckades som vanligt köra fel annars hade vi knipt första platsen! Ökningarna var sämre än nånsin och damen har börjat backa i hennes annars bra halter. Efter dressyren så var det precision där jag lyckades komma 1/4 =) Dock gick hon inte bra men vi lyckades köra säkert istället för fort vilket funkade idag. När ponny & häst dressyren hade gått så körde vi maraton vilket gic sådär. Hon vaknade till liv och gick helt okej. Dock svängde jag dåligt idag & det var halt som sa*an men hon skötte sig i alla fall! Har inte fått reda på resultatet där än.
När jag kom hem så lånade jag en sadel som syrran fick med till sin lånehäst som låg hyfsat men sätet var pyttelitet. Red i alla fall en sväng med henne, otroligt kul när de va så himla längesen! Dodde var på hugget och tyckte det var lika roligt som mig :)
Nu ikväll ska jag bara slappa & äta gott, i morgon ska jag med som hjälpreda när min kompis hoppar KM med sin crazyhäst!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#3 Usch jag förstår att det är jättejobbigt!
#4 härligt det låter att få åka till ridhuset regelbundet! Smart lösning också.
#5 Håller tummarna för att det går de köper henne!
#6 Låter som en bra tävling. Glöm inte bilder om det finns.
Nu har Foggans nya ägare varit här och lämnat trailern, hälsat på Foggan och ätit mat med oss.. En mkt gullig tjej och han kommer få det kalas!
God kväll! Sent att skriva i god morgon tråden nu kanske…
Min gullunge har sovit hos mormor natten till idag för både jag och sambon jobbade på fm. Dom hade bokat biobiljetter till idag och Alex såg verkligen fram emot Ice Age 3.
Typiskt nog så vaknade han med feber i morse, så det blev ingen bio =( Han har gått på febernedsättande hela dagen men har trots det legat på 39 grader. Väldigt slö och inte ätit. Är han inte bättre imorgon så blir det akutmottagningen för oss!!
Usch, blir ju så orolig när han är dålig. Blir nog inte mycket sova inatt, mest vaka skulle jag tro.
Nu ska jag krypa ner i sängen, med min feberheta son och krama lite på honom.
God natt allihopa!
Hoppas att han är bättre imorgon!
Go natt!

#7 Min syster var med och tog kort men hon hr nog inte lagt över dem än, kan ladda upp dem senare =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#10 Ja gör det, vore kul att se!

Var i ridhuset nu och hjälpte min kompis som hoppas KM idag och såg resultaten för maraton och jag vann där med 
#11 Jag tänkte skriva ihop min uppföljare till artiklarna om Tävlingsekipage sen eftersom vår säsong är över nu. Skickar över den senare!
Jenny
#12 Va kul!!