Senast inköpt?

ett dressyrspö i limegrönt köpte jag senast =D
och benlindor och grimma i samma färg XD kan inte låta bli när det finns grejor i den färgen :P
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
vet inte om brodyr på mitt shabrack räknas haha minns inte annars.. köper så mkt xD men om jag känner mig själv, ett par lindor
Senast? Hm, dt var nog en burk glucosamin, vita Ridbyxor elr nåt. sånt som behövs ofta xd
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
senaste inköpet var ett set med transportskydd i hög modell för 300kr. samt 2 shabrak, ett vitt med ljusblå passpoal och ett ljsublått med mörkblå passpoal.
Så nu kan jag varva mitt gröna vardags-shabrak med det blå och det vita kan vi ha när vi tävlar :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Grimma och schabrak från Hööks :)
De matchade lite halvt oväntat också, haha.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Stolp och spänner:O) fast dressyrrelaterat..njaaa det är det ju inte men lagt beställning på tömkörningsgjord- kanske kan få ligga halvt på dressyrrelaterat?
Men vad jag vill ha TS pannband!!!! är det ett OS?
#6 jupp det står bredvid bilden :D
#7 Ahhhh … jag får inte upp bilden stort så jag såg inte texten.. ngn bugg för mig. Men de är så snygga de svängda med stenar!!

Jag köpte ett täcke från Hööks som blir perfekt till tävlingarna i sommar :D Jättetunnt som lär andas bra.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
#9 Snyggt!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag har köpt gråa benlindor, nya shortchaps och ett par rosa-grå ridstrumpor. :)

#10 Tack! Underbart billigt också, 160 kr.
#13 Härligt att ibland få lov att shoppa loss!

#15 Wow! Vad sa mamma?

åh jag hoppas på att jag får en storhäst när jag fyller 18 på måndag :P i min drömvärld iaf =D ;)
Det senaste jag köpte till Harry är ett akademiskt kandar, komplett med kindkedja, självklart i mässing. gav 150kr för det.
Nu ska jag bara tillverka ett träns åt honom med men iaf så är ridningen på det (alltså kandaret) lagt på framtiden, men tjusigt är det ivf.

Jag köper bara hundsaker nu för tiden, men en sak är väldigt hästanknyten, ett täcke från Horsewear, ett fint gold-stripe täcke som jag alltid o kommer alltid att vara kär i. Bilder kommer bara de har kommit
Nya sporrar :)

idag har jag handlat tävlingsutrusting på hööks.. ska ju tävla sista helgen i maj dock hopp.. ska ev anmäla mig till dressyren oclså. Köpt vita byxor, ljusblå-vit tävlingstop, ljusblåhandskar, strumpor, stövlar och benskydd.
träns som jag ska använda när jag tävlar dressyr.
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se
Senaste inköpet är 20st Chicago screws som jag ska använda när jag gör ett eget träns till Harry. så i förlängning har jag då även köpt litet läderverktyg på psotorder som kommer inom en vecka.

#0 & #22 Vart köpte ni det? =D

Jag köpte ett nytt remontträns :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

#27 Sharpman ligger vid mjölby - östergötland
Ett nytt dressyrspö, vitt 110 cm och en blå longerlina.

#29 sharpman har jag varit på, sjukt långt har vi dit XD

#31 finns säkert på flera stället ;)

#33 Åh så kul!! Visst hade hon lämnat en del riktigt bra avkommor också eller har jag drömt det?
Hoppas det går bra på tävlingen nu i helgen! Du får säga till dottern att hon kommer in och berättar hur det går

Svart dressyrschabrak, Globus, med svarta kanter.

Matchande svarta lindor.

Boots, rakt bett och fårluddstuss till pullartränset.
#35 Gu' va läckert!! skitsnyggt shabrak! ME WANTS! :D

Ett par Ridbyxor var det senaste tror jag…

34# Har endast en avkomma…..Verdi RP …….

#38 Jag håller med dig, tycker det är superfint! Ligger bra på hästen rygg också.
#40 och det är ju inte så illa direkt! En avkomma, en godkänd hingst!

Jag har precis varit inne i en "handla hästsaker" period ;) Dock var allt mer eller mindre behövligt..
nummerlapp
brunrutig tävlingsskjorta
bruna helskodda ridbralls
brunrutiga ridstrumpor
brun vårjacka
gummiband
vita dressyrskydd
brunt dressyrschabrak
brunt regntäcke
rengör strålen
svarta läderstövlar med snörning
Akton backpad gel
Schockemöhle dressyrschabrak vit/champagne
OS-pannband
svart Pikeur Epsom kavaj.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Seanst vart tydligen ett par mässingsfärgade akademiska sporrar med svanhals…. fick dem i posten idag. :D
Sist köpte jag ett till par vita Ridbyxor, två par vita handskar, en nummerlapp, snoddar och ett vitt schabrak :) det var väldigt mycket rea, så jag passade på att köpa det jag behövde, plus lite till 

Två rycktskrapor och ett jordspett ;)

I norrköping inhandlade jag:
JW-hjälm
3 grimmor (han tar sönder dom hela tiden :S )
Equilinejacka
Kingslandjacka

Det senaste jag köpte var ett blått dressyrschabrak med en logga på och röd/vit passoapal :D
mitt senaste inköp är ett dressyr spö med bligblig,stenar uppe vid hantaget och en dressyrgjord
har inga bilder

ushh, jag köper nästan aldrig saker, då jag är tvungen att betala i princip allt själv. "Varför ska du hålla på och kasta bort pengar på saker du inte behöver", låter det här hemma typ, haha. ;) Men jag fick faktist ett par ridstövlar av mina föräldrar runt cirkus tusenlappen! Rekord!
*fniss*

#35 Shit vad snyggt :D Vad har du köpt det?

#52 Tack! Ullared :)
En kavaj :)
Jag köpte nog senast två borstar och ett spö , lite smågrejor från hööks bara :)
Pälsglans. Kommer itne ihåg just nu vad märket heter men perfekt påde vid visning och i vardagen då den sitter i läääänge! :D
Hakuna matata!
Senast inköpt är ett par kapsontyglar i svart läder med mässingspännen som förhoppnignsvis kommer med posten imorrn tisdag :D
Så det blir att sy klart Harrys kapson i dagarna här o sen ska vi provrida både den nya sadeln (som jag glömt nämna, att jag köpt, här) och med kapsonen. kanske inte samtidigt men det ska göras iaf :D
Ska släpa med min fd sambo ut så han får fota mig med sin nya systemdigitalare när jag provar den nya utrustningen :D
#57 Tjusigt! Vill se bilder på färdigt sen samt få veta hur han svarar på den nya kapsonen!
Det allra senaste var väl rosa kingslandsstrumpor haha :)
MVH
Idag fick jag hem ett par svarta gramantyglar i läder. gav 130 kr inkl frakt!
Hela, rena och i bra skick! Så nu behöver jag inte köpa ett par dyra "långa tyglar" för akademisk tömkörning eller longering! :D

Senaste är ett flugtäcke =)
Köpte faktiskt en dressyrsadel för några veckor sedan, en Globus clic. Har innan bara haft allround och bomlös. Känns lite för fin att rida i när man bara än så länge rider skogsmulleridning så jag ska se om jag kan hitta en billig allroundsadel oxå.
Idag var vi och shoppade in till stan och åkte naturligtvis till djur- och ridsportsaffären också. ;)
Köpte en ridväst, beige Ridbyxor, denim-chaps och ett blå-gul-randigt dressyrspö till mig och ett beige schabrak till Belin. :D
Det enda som fattas nu är fleecejackan och västen som ska hämtas ut på posten och ett par ridskor som ska beställas när jag hittar ett par som jag gillar. =)
Köpte även en midjeväska att ha med på uteritter (som förvaring av mobiltelefon och hovkrats t.ex.).
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

tror det va ett blått schabrak och en blårandig grimma :)

#63 Vilken smart idé att ha en midjeväska på uteritten! :) Det ska jag tänka på nästa gång jag rider ut.
senast inköpt är en dressyrvagn samt sele.
dessutom köpte jag på mig lite snygga kläder till mig själv som ska användas till framtida tävlingar ;)
Ja just det… Har ju köpt en ny ponny också =D hur kunde jag glömma det viktigaste, hihi. Diplomsto med fantastiskt steg, kommer bli mumma framför nya vagnen =)
#66 Ska bli så spännande att få se henne!!

Har handlat rätt mkt på sistone. Till ridtravarhelgen köptes ett vitt eskadron hoppshabrak med marinblå och ljusblå kant, ett marinblått GlenGordon svetttäcke, nya borstar,ryktlåda och ett swarowskipannpand :D. Efter det var jag i ullared och då blev det ett par nya tyglar, ett kornblått dressyrshabrak, blå lindor med padd under (har letat länge efter sådana), blå fleece lindor, en longerlina. Sedan var jag på hööks i veckan och då blev det ett blått/rött/vitt hoppshabrak, ett vinrött hoppshabrak, vinröda/röda benskydd, ett pullarträns med mässingsclinchers och ett två delat mässingsbett. Provade bettetigår och eli verkade trivas med det :)

#68 Jättefint täcke!

Beställde lite från Hööks i måndags så hoppas få de i början på veckan nu! :)
3 schabrak, ett hopp och två dressyr eftersom jag snart får hem dressyrsadeln :D
Ett hoppspö och ett ländtäcke :)
Har också beställt från hööks. Ett träns till Tjalle, ett nytt pannband plus två tredelade eggbett.= ett till Tjalle och ett till Gabrielle

En svamp och läderfett :)
Jag köpte två grimmor idag när jag ändå vart förbi Hööks.
en grön som han hade innan och en svart/grå. 49kr/st mer ger jag inte för en slit o släng grimma. Så nu har han totalt 3 hela grimmor+repgrimman.

Köpte senast bara flugspray, vilket var väldigt välbehövt.
hm, väntar på börjes-beställning samt ponnyprakt-beställning.
Lite olika saker. Benskydd, pälsglans, ryktväska, nya borstar, gummisnoddar, en varsin ryktlåda till stona mm mm
Ska jag vara ärlig kommer jag inte ihåg allt, får återkomma med det. Med tanke på att summan slutade på nästan 3000 så lär det väl vara en del =)

köpte vanliga kläder igår :P även glucomax och en säkerhetsväst! Ett fynd! Hästshopen hade erbjudande på euqipageskyddsvästar och där fanns bara en kvar i xs, så jag vara bara tvungen att köpa den :P Erbjudandet var på ca 750:- men västen kostar egentligen ca 1500:- är en sådan med olika paneler eller vad man ska säg.
En tävlingsjacka :)

Idag hämtade jag det! Ska ut och prova i stallet sedan när det blir lite svalare, nu saknas bara dressyrsadeln 
selen kom igår =D och idag kom det lite andra saker.
Benskydd till shettis, såååååå små, samt min rosa J.W-keps

Det senaste jag köpte var en flaska, Absorbine..
Hmm… mina grejer har fortfarande inte dykt upp???
kommer inte riktigt ihåg, men tror det var ett pelham bett eller ngt . :)

ett domani flugtäcke för endast 99:- !!

Ett rutigt "burberry"-schabrak. Kalle kommer se ut som en tvättäkta snobb, haha. Jag kunde inte låta bli.
köpt benlindor och ett schabrak
jag har faktiskt köpt 2 grimmor det sista med… men det var innan jag kom på att jag behövde ridbyxor…

Såhär fin blev Kalle i nya schabraket. 
Ett schabrak. Svart med guldpasspoal :)
#90 Det schabraket känner jag igen:) Jobbar på ÖoB, horse pro va?

#92 Ja. 
Har köpt en 40 cm lång dressyrgjord i läder idag.
Nästa inköp kommer bli en allroundsadel antar jag
.

Domani ulltäcke på GG, marinblått med svansfläta i guld. 250 kr

Jag köpte två grimmor på my one:) en röd och en blå:P

hrm. ett vanligt brunt grimskaft och en kedja. jag parade dessa två och fick ett kedjegrimskaft. varför gör ingen bruna grimskaft med rostfrai kedjor?? bara mässing..
Skynda långsamt så går det fortare.

Blev en massa saker på falsterbo!
Storshoppning kan vi snacka om..
x Ny hästtransport
x Kingslandsjacka
x Pikeurkavaj
x Swarovskipannband
x Nya läderstövlar
x Pessoa schabrak
x Adidas-shorts
x Grimmskaft
x Massa gummisnoddar
Sen fick jag en falsterbotröja & en 3torntröja oxå, najs.
MVH

#101 Jäklar vad snyggt pannband! Får man fråga hur mycket det kostade?
Svarta ridhandskar och sådana där bettringar (?) i vitt/transparent. :) Köpte på rean på Granngården, billigt och bra!
#102 Tack! Jag är helt kär i det! Tror det var 700!
MVH

mitt senaste inköp var ett par vinröda lindor

#105 oh skitsnyggt, vart finner man det?! :O

Hmm. Köpte en del grejer på Börjes när jag var där förra veckan.
- Ett par nya shortchaps i skinnliknande material
- Nya stigläder
- 4 par handskar (3 för 20 + ett par för 250 spänn.)
- Helosan Sol (inte så "dressyrklassat" kanske menmen :P)
Sen köpte jag säkert ngt mer som jag inte kommer ihåg just nu ;)

Det senaste jag köpte var två schbrak för 49 kr/st, samt ett fleecetäcke för 69 kr på Granngården.

Det är schabraket från börjes för 99 kr!
Tjockt och härligt.

Det är schabraket från börjes för 99 kr!
Tjockt och härligt.

Idag hämtade jag min nya sadel jag beställt. Inget dressyrrelaterat men ett komlement…alltså en allroundsadel, en Glous Loke. Tyvärr tar det nog ett tag innan jag kan prova den då ponnyn just nu är halt.

#111 Börjes äger! Inte så mycket kvalitetsprylar kanske, men billigt och bra! :D

#116 Fast de hade mycket "märkesprylar" (veredus, mias mf) också, och det är ju jäkligt bra att man kan välja mellan billigt och dyrt. 
#117 Jaaa, det är super! :) Det har ju öppnat en Börjes i Kungsbacka nu, nära där jag bor. Innan hade jag aldrig handlat där, för vågade inte beställa via hemsidan om det skulle bli helt fel. ^^
Nu har jag köpt fyra små koner också, att rida slalom runt. Inköpta i en leksaksaffär, kostade typ 10 kr styck… xD Men då gör det iaf inget om klumpepållen skulle trampa sönder en. 

#118 Jajjemen, det var på Börjes i Kungsbacka jag var också. 
#119 Aha! ;D

Brimad den lilla klumpen tog i sönder sitt träns eller rättare sagt nosgrimman på tävlingen i söndags, så idag blev det en tripp för att köpa en nosgrimma, som dem inte hade några lösa, så det blev ett helt nytt träns, Hubertus classic rundsytt, skitsnyggt, och skitdyrt ;) Fast det var ett fynd, dem hade glömt att höja priset på det så jag fick det för 1399 kr som det stod på prislappen och inte 1799 kr som dem skulle höjt det till, men glömt ;)
det syns inte så bra på bilden.
Hämtar ut nya bett idag samt träns mm
Sen kanske vi kommer köpa en verksamhet men mer om det om det skulle bli av

Grön rutiga cavallo ridbyxer, grå kyra kyrklung ull med sned dragkedja (var bara tvungen eftersom kyra snart ska utgå som märke), 2 ridsockar och ridskor :)
En ridhjälm.

ett rött amigo regntäcke :)

Längre upp skrev jag att jag väntade på ett hundtäcke, de va i maj, beställde de i april o fick de igår, 4 månader senare… Men Irland o semestertider ställer väl till de, glad iaf att de äntligen kom! Bild kommer! 

Senaste köpet var nog:
- marin blå ridbykor
- bruna benlindor
- brunt schabrak
- boots
- mörk/ljus blå pike tröja

Ett dressyrspö.
Ett rött dressyrshabrak
Har shoppat lite idag då det var halva priset på allt. Det blev inte så mkt dressyr relaterat men men…
2 dressyrschabrak, ett svart och ett blått, 1 jaktkandar, 1 par svarta graningestövlar, 1 bogskydd, 1 par kotskydd, pälsglans och lite stängselgrejer.
Ett nytt tredelat då det som följde med var lite för kort. :)
Ett nytt bett! :D Rakt med fast ringar, hoppas verkligen att det fungerar bätte än det han har nu.

Jättefina Jacson senskydd, som var för små. :/

En fårskinnspad :)
Jag har köpt ett ländtäcke i reflex nu. :) Kanske inte har så mkt med vanlig dressyr att göra, men det kan behövas när det blir mörkt och kallt.
#112 Är det sånt här våffelgrej på insidan på det schabraket, eller hur ser det ut där?

#136 Samma mönster, om jag inte minns helt fel.
En ny ridhjälm
Jag har fått en täcke också av stallägaren…
Jättefint, helt oanvänt svettäcke i beige!

Senast när jag handlade:
ÖoB:
- 3 stycken vojlockar (20:- styck)
- Läderbalsam (30:- tror jag)
- Allroundspö (19:-)
- 2 fleecetäcken (42:- styck)
- Glansspray (50:-)
Kåhögs Gård:
- Longerspö (79:-)
- Halsförlängare (69:-)
- Täckesgjord (55:-)
En fårskins mojs till dressyr sadeljorden.Han har fot stora skav sår och igår börja han blöda men de fick jag reda på idag ush.Gud villken tur att jag köpte de.Även om jag är skötare på tango köpper jag in saker till han pannband täcken mm.Homme med en bild på hanns ludd.Och täcken om ni vill =)
spångrep!

En dressyrsadel 
En Frank Baines Pirouette i kanon skick
Senaste var nog beställning av ett ursnyggt dressyrschabrak som matchar mitt blå/röd/silvriga swarowskipannband. Äntligen något som verkligen matchar kanon!
MVH
#144 och #145 BILDER!!!
#146 När jag fått hem det så kan jag fota det! :D
MVH

Å slutligen det sista täcket som Cosmos fått, 150 grams utetäcke=)