Gamla ridskolan *bilder*
Lite OT men ni får stå ut.
Idag har jag o Felicia varit på besök på våran gamla ridskola, de ska avvecka så vi ville dit meddans hästarna är kvar o säga hejdå.
Jag började rida där när jag va 9 år, dvs 1993 o då red vi på shettisar, samma gamla shettisar som idag går kvar!! De ni! Jag har även varit ridlärare där så snacka om att ha en historia med hästarna, först lär de mig rida, sen lär jag barn att rida på samma hästar o nu 16 år senare står de flesta av dem fortfarande kvar.
Detta va den andra ridskolan jag började på som liten, bytte pga flytt. Eg är de ingen ridskola utan de är två pensionärer som har massa hästar som de låter ridklubben använda i sin lektionsverksamhet 2 ggr i veckan.
Första bilden är på Sabina, som va en av de yngre hästarna när vi red dem

Gamla Jenny 32 år, mamma till Athena o Sabina. Jenny har alltid varit den pigga ponnyn, alltid full fart o älskar att hoppa, hoppade lätt 1 meter. Importerad från GB om jag inte minns fel, har ett mtk flådigt namn som jag just nu inte minns tyvärr… Johanna kanske kan hjälpa mig med fullständiga namn o stammar??

När man blev för lång för shettisarna så fick man gå över på de stora hästarna, o de va minsan inget litet steg de, från 1 meter upp till 145-170 cm. Då va de travare som gällde, både varmblod o kallblod. Så ist för att hästarna lärde oss så va de vi som 11-13 åriga fick lära hästarna 
Här har vi Crashen o Zetrona. Crashen kom som 1 eller 2 åring o är en av de yngre förmågorna på stället trots att han nu är 15 år
Trots sin exteriör så har han den bästa galopp jag någonsin sett på en travare, betydligt mkt bättre än vissa halvblod tillomed!! Zetrona va minst av de stora hästarna med sitt d-ponny mått, het som bara den o älskade att springa, idag är hon 24 år, tänk va tiden går!
Ååååå jag blir alldelles tårögd när jag ser dessa små gråa djur.. Vilka känslor dom ger en.. Jag fick nästan tårar i ögonen när jag såg Jenny på bilden.. Ok att jag är gravid, men vissa hästar sitter kvar trots att jag bara var där då och då och red..
Du hade några fel Maria men vem kan klandra dig.. Som sagt så va de ju inte igår du red där.. ;)
Hammarhus Jenny f.1977 e. Rosafir of Transy u. Backhill June - Nimbus II of Berry
Atena f.? e. Lilleman u. Hammarhus Jenny
Sabina f.1987 e. Harris u. Atena
hihi Atena ser ut precis som man minns henne :D MEd öronen bak..

#6 Ahh så va de ja, visste att de va nå fina namn någonstans =) Men hade inte athena nå "förnamn" oxå? Tror hon va född -82 om jag inte minns fel.
Har du nå gamla bilder o lägg in här oxå Hanna?? Minns att du tog mkt kort då =)
Jag har för mej att Atena ska heta nått som Fredriksbergs eller nånting sånt.. men vet itne helt..
jag ska kolla igenom mina album! Men då blir de kort på kort.. ;)
Åh nostalgi!
Vad händer med hästarna nu?

#9 Ja de känns bekant, ska se om jag hittar nå gamla (pinsamma) kort jag med
#10 De flesta är ju så gamla så de kommer nog att få somna, någon skulle de kanske skänka/sälja. Finns ju några fler än de som kom med på kort
De ser väldigt fina och välmående ut tycker jag!