Din drömhäst?
Hur ser din drömhäst ut?
Beskriv gärna detaljerat:
- Färg
- Tecken
- Kön
- Ras
- Temprament
- Utbildning
mm.
Min drömponny:
En ljusare fux med bläs och fyra, jämna vita strumpor. En läromästare som går ungefär LA i dressyr och LB hoppning. Inte rädd för något, jättesnäll i alla situationer. En större D-ponny. En riktig kelgris som älskar när man pysslar med honom/henne.
Här är en länk, ponnyn ser ungefär ut så:
Nu är väl min delfoderhäst den perfekta hästen för mig i nuläget.. Kanske inte drömhästen, men den som är bäst för mig. :)
Men drömhästen är väl som han, fast ett annat utseende..
Skimmel såklart, flugskimmel eller helvit. Tecken spelar ingen roll alls. Viktigt är att den är kraftig, mycket muskler och runt 165 cm hög. Gärna väldigt tjock svans och man..
En valack, vill inte ha ett sto eller hingst utan det måste vara en valack. Rasen spelar ingen roll alls faktiskt.
Det allra viktigaste är att den är lugn och orädd, Left Brain Introvert på Parelli-språk. Det ska inte hetsa upp sig i onödan och bli stressad över saker. Ska gärna visa humör och känslor tydligt. Ska också vara en tänkare, en som tänker innan den handlar liksom.
Utbildningsgraden spelar ingen roll alls, gärna inriden och inkörd dock.

Jag har min drömhäst, Brimad.
Han är allt jag letat efter och drömt om.
Fux med bred bläs och två vita helstrumpor bak, vit kota och vit fläck under magen, lite sådär charmigt, är faktiskt många som kommenterar denna vita fläck under magen, haha ;)
Valack
Svenskt halvblod (Briar-Martini-Utrillo)
På tempramentet får man minsann lite minus ;) Han är världens kelgris, kommer nästan (läs nästan) alltid fram till en i hagen och ska bli klappad på, gnäggar när man går förbi hagen, kan stå i timmatal och bara bli kliad på och myst med.
Men sen har han en vilja av stål, han tycker om att bestämma hur saker och ting ska göras och utföras ;) Väldigt skärpt i skallen, och utnyttjar varje chans han får till att hitta på skit ;)
Extremt tittig, vilket är ett stort minus, speciellt på tävling.
Är i dagsläget utb LA, har all kapacitet i världen att nå toppen, men det hänger på ryttaren (mig) ;)
Men vi jobbar oss uppåt, sakta, men säkert ;)
Han är förövrigt född 2002, lagom ålder, och jag hoppas så innerligt att jag kan få ha honom resten av mitt liv, han är min drömhäst.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Min egen ligger ju klart bra till -annars hade jag ju inte haft henne :p Och hon är ett sto f-2005. Mörkfux med stjärn och tre strumpor. 163cm hög ungefär. Hade jag fått modifiera hennes utseende hade jag lagt till en strumpa till bara för symmetrin och sen hade jag lagt ett par cm till på manken.
Hon har massa humör men uppför sig oftast väldigt bra. Ridmässigt finns inte mycket att klaga på, hon är lättriden -både "enkel-lätt" och "ej tung -lätt" om ni fattar…
Sedan har jag en favoritpålle som inte är min egen, men jag var extramatte åt honom och ägarens andra häst i våras.
Han är 6 år, 185cm i mankhöjd, rödbrun utan tecken (svarta ben). Han har ponnyman som står åt alla håll ^^ Lurigare häst får man leta efter, men så otroligt charmig så man dööör. Han är som en jättestor hundvalp ungefär och hittar på lika mycket hyss. slänger in en bild för att ni ska se hur stor han är.. Tjejen på bilden är inte jag, men vi är lika långa. Och bilden är tagen av Marlo
#3 Skojar du eller?!?
Vilken jättehäst!!!
Jag hoppas att Gabbie väntar min drömdrömhäst just nu.
Ett svart sto som kommer bli mellan 1.65-1.70 som både kan röra sig och ha hög ridbarhet samt också inte vara helt oäven på hoppbanorna.
Hon är av rasen SWB.
Kommer ju vara ett föl men hoppas iaf rida minst MSV dressyr

#4 han är vansinnigt stor.. och på den bilden är han inte så musklad än (5 år på bilden). men han är väldigt trevligt byggd, i uppförsbacke verkligen och sen är det faktiskt mest ben. en dag när ägaren red i ridhuset var det en c-ponny där samtidigt, den var ungefär lika hög som hans ben :p
slänger in en bild på när jag rider hans ägares andra häst -den är bara 180cm 
Min drömhäst:
Mörkbrun valack, ~158 cm, 13 år, okänd härst.
Sur i stallet - hatar att bli störd när han ska äta, trampar gärna en på fötterna, tänderna hamnar väldigt nära ens ansikte osv…
Mycket envis i ridningen men underbar när man väl fått honom att vakna till lite och börja jobba.
Detta var då en mycket kort beskrivning av hästen jag hade som sköthäst när jag var på ridläger nyss…
När jag väl lärt känna honom lite så insåg jag att han var min drömhäst. Har känt en del hästar som jag fastnat för lite extra, men han är verkligen speciell. Synd bara att han står flera hundra kilometer härifrån. 
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

#3 & 5 Herregud vilka jättar 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#8 ja, men båda är lika snälla som de är stora.. Den svarta är en riktig tant. De är som två stora nallebjörnar.

jag har lite olika drömhästar
1) Svart/mörkbrun med mycket tecken, 3-5, valack/hingst, ca 164-167 cm som vuxen, halvblod/liknande, inriden och utbildad efter ålder
2) som ovan fast i lite mer realistisk prisklass, dvs en yngre och oinriden
3) Gulbrun/isabell, mycket tecken, 1-2.5 år, valack/hingst, blivande d-ponny, svensk ridponny (eller annan av sportmodell), och såklart inte heller inriden ;)
4) isabell/musblack, föl-3 år, sto/hingst/valack, minst 95 cm, shetlandponny
Drömmen vore att ha Blacky, Peppe, en ridhäst 3-5 år, en d-ponny 1-2 år och minst 2 shetlandsponnyer (en isabell och en musblack) 

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Ja du!
- Färg -spelar ingen större roll faktiskt.
- Tecken - som helst men inet lyckta
- Kön - sto
- Ras - halvblod eller svenskridponny ca 155 i mhk
- Temprament - cool men ändå pigg och alert gärna lite nerver som jag får lugna :)
- Utbildning - byten, påbörjat trampa
Hmm… och så föder jag upp, shetland, russ coh New forest.. Antar att man aldrig får det man vill ha. Kan även tänka mig en New forest hingst (godkänd) med mycket bra gångarter :D

#3 ved heter den hästen?? Håller på bli helt till mig här om de är den hästen jag tänker på

#12 Lunando heter han.

De va fruktansvärt likt en stor pryl jag hade förut. Vad är de för stam, vet du de??

Nu minns jag inte riktigt stammen, tror pappan heter Fernando. men denna killen kommer från Tyskland. Kom till Sverige förra året.

Ahh ok, ja den jag syfta på är oxå från tysklan men för 2 år sen. Som sagt, de va ruggit likt! Har en del bilder men ingen som jag tror man riktigt ser likheten i.

Jag hade min absoluta drömponny i somras som sommarponny! Det var verkligen världens vackraste lilla varelse på jorden! :')
Bella hette hon, skimmel, född runt 89.. superhärlig att rida, pigg i hoppning dock lite tittig ibland, men bjöd! :) i dressyren var hon superfin! villig att jobba med och så! Bästa barbacka ponnyn och hennes ökade trav var att dö för! helt underbar !
tyvärr lämnade bella jordlivet 20/9 iår, pga hennes skimmelknöl som bara spricker, sen var hon hyffsat gammal och fick svår kolik! :( Rest in Peace <3