Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 831 ggr
Lindbygarden
0

Godagens 18/10!

Hej på er!

Nu verkar pojken vara på bättringsvägen, magen fortfarande orolig men han är piggare och minskar inte i vikt.

Ska strax ut på en liten promenix med en lyrisk dotter som fått en älvmössa!!

Solen skiner och hästarna är på gott humör då de kan äta sitt hö i lugn och ro.

Har lite blandade känslor då vi har en supertrevlig köpare åt Foggan men han är ju så fin.. Blir dock för stor för migRynkar på näsan

Cilla89a
0

God dag.
Gick upp vid 6, som vanligt, fodrade/släppte ut. Sov sedan vidare till 11, duschade och sedan gick jag ut och gav hästarna hösilage.
Ingen tävling idag alltså, jag strök mig. Inte bara för motivationen sviker, pappa har mycket på jobbet och behöver jobba hemifrån, så det var lite i vänlighet också som jag strök mig ;)
Jupp, jupp.
Brimad har vilodag idag. Och jag sitter bänkad framför datorn och kollar på webb-tv:n från Flyinge :)

Pappa har förövrigt mjuknat lite angående Briar barnet ;) Dock är den ganska eller ja väldigt dyr om man jämför med andra fölungar i år. Men å andra sidan är det ju den stammen jag vill ha, färgen, tecken, redan stor. Den har allt jag letar efter.
Så vi får se :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Ska du köpa en till??

Då tycker jag du ska kika på min hingstunge iställetOskyldig Blir en stor och rörlig fux han också!

Cilla89a
0

#2 inget bestämt, pappa frågade vad vi skulle göra nu när hästarna inte hinner äta upp hösilaget innan det blir dåligt så sa jag mest på skämt att vi kunde köpa en häst till ;) och han verkade faktiskt inte helt omöjlig, han tyckte snarare att det var en bra ide ;)
planen var ju då från början att köpa ett avelsto och betäcka med Briar, men det blir ju inte föl förrens 2011 Tyst känns ju som en halv livstid tills dess ;) så av en slump så dök det upp en fin "liten" Briar unge till salu för några dagar sedan :D

LinaN
0

Idag så blir det en sväng till stallet. kanske litet ridning i paddocken. Ska ringa och prata med hovis imorrn och se hur han ställer sig till om man kör med easyboots bak på harry när han rids iom att han sliter ena bakhoven jättesnett numera. Kanske inte så konstigt när man börjat rida 5km-1,3 mil 1-4 gånger i veckan… Då sliter det ju mera. Vill verkligen inte sätta skor på harry.

Men ska prata med honom iaf. om det skulle göra skillnad vid ridning eller ej.

Ananrs så blir det avtrillningstårta, jag föll ju av i april så det är väl dags o bju' på den tårtan nu. Annars så är det mockning och foderblandning på schemat som vanligt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Peppe
0

kom just hem från stallet, ingen rolig upplevelse idag heller. det går verkligen SKIT, och har gjort det de senaste 2 månaderna. inget stämmer, han bara far runt som en jäkla islandshäst med huvet i vädret och 4-takt i galoppen, inte ens 3-dagar-i-rad-träningen förra veckan har hjälpt Rynkar på näsan  sista chansen nu är att låta den där equiterapeuten kolla honom men hittar han inget så är det nog ingen idé att behålla Blacky längre…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Fiona
0

#5 Tråkigt :(

Började dagen med att åka och jobba 1½ timme, när jag kom hem var mina galna småkusiner här. Passade på att ge Fiona lite omväxling från körningen så dom fick rida lite på henne, en riktig klippa är hon, lyder minsta lilla även utav småttningarna =) Sen har jag vaktat/lekt med dom tills nära halv 5. Sen så städade jag till grisarna, hittade en förrymd Fiona och gjorde iordning till henne. Sen tog jag in tjockisen Dodde och tömkörde honom ett litet pass. Han gick ute i natt så boxen var fixad från gårdagen, skönt! Fast herrn va inte så hungrig då han & hagkompisarbna har fått gå och käka vall hela natten! Nu ska jag duscha så fort det finns varm vatten, kika något avsnitt OTH och sen sova tidigt

Hoppas n haft en bra dag i det fian vädret :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Lindbygarden
0

#3 hehehehe kan ju bli såOskyldig

emeliekarlssoonn
0

God kväll!

Dagen spenderades i stallet. Dock mest i väntan på att mamma skulle komma ut efter jobbet då jag behövde hästhållare när jag fotade ;)  (bilder kommer förhoppningsvis under morgondagen).
 Fick förra veckan reda på att lärarna på skolan ska ha mitterminskonferens på onsdag och allting måste vara inlämnat, annars får man IG varning, så har suttit och gjort det viktigaste och får väll fortsätta imorgon. Suck.
 Tycker jag hör kudden ropa lite svagt på mig inifrån rummet så ska nog dra mig nu.
Godnatt :)

Cilla89a
0

#7 vilken av dem är det du ska sälja? den lilla eller ettåringen? :D

Lindbygarden
0

#9 Ettåringen är redan bokad! Honom köper eleven till den kvinna (dressyrdomare och tränare) som redan äger hans halvsyster som också är undan Gabrielle! Så det känns coolt då hon köper honom på rekomendation. Så G´s barn verkar börja bli uppskattade!

Det är isåfall min lille unge, även han kommer bli ordentligt stor 1.70 +, superfin påläggskalv för den som kan vänta lite. Hade ju varit perfekt för dig att ha på tillväxt plus att då kan ju ju få följa honom på "nära håll"!