Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: allmänt
Läst 1027 ggr
exitingsvillemo
0

Men vad i hela...

Gå in här och scrolla ner till Soft-bit gaget som ligger ganska långt ner i listan.

Läs vad dom skrivit om bettet, vad dom kallar det!!!!

MiaMaria
0

Mmm de där e en klassiker tyvärr, knäck av i nacken bett är rätt namn… Men många hoppryttares räddare i nöden

Zaphix
0

Är det "gå på tygel"-bettet du menar? :)

Ganska läskigt..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

halludu
0

Man undrar ju om de kan någonting alls om hästar när de skriver så..

Maliiin
0

Herregud! Det blir bara värre å värre. Å detta är en butik som säljer betten.. Vrickat!

exitingsvillemo
0

Jag bara stt och gapade när jag läste texten…

gå-på-tygel-bett???? Jisses, finner inga ordSkrikandes

Ok att det finns folk som använder just gags till att få hästen på, vad dom tror, tygeln. Men en butik som använder det som säljargument??!!

Är det inte bättre att försöka ge kunderna lite kunskap istället? Det är iaf min filosofi i min butik.

Jag talade om för en tjej förra veckan hur pessoa-bettet fungerar i hästens mun och nacke och hon var jätteglad att få det förklarat för sig och valde sen ett vanligt rakt bett.

DÅ kan jag gå hem, med gott samvete och veta att jag har gjort ngt för en häst idag!

Visst att sälja dessa bett, för vissa folk går det inte att lära om, men detta är i mina ögon falsk marknadsföring!

…Ok, jag fann visst ganska många ord, trots allt…

Lindbygarden
0

Kan bara hålla med om att det är förfärligt..

Linnea
0

Ett amerikanskt gag. har aldrig provat, kommer aldrig att göra. Bettet är överrörligt prcis som ett pessoa plus att det har långa skänklar. Som ett westernstångbett fast till engelsk ridning. Det funkar inte riktigt.

Skynda långsamt så går det fortare.

ElinH
0

Men vad tänker dom med? :O

"Gå-på-tygen-bett"…´. finner inga ord  Tyst

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

emeliekarlssoonn
0

Va i hela…?!! Skrikandes
Blir tokig på människor ibland!

[Zkold]
0

Hahaha skandal! Är dom 13 som skrivit det där eller? Skrikandes

f97lintro
0

Äähh?! Hur inverkar det sk. "Gå-på-tygeln"-bettet?

Låter vansinnigt!