Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 948 ggr
LinaN
0

God morgon 16 oktober

Morrn!

idag är det grått och trist och det regnar snöslask i en 45-gradig vinkel här i västra götaland…. jag har snabbt konstaterat att idag, tänker jag inte rida över huvud taget… det blir att mocka o blanda foder, ska flörta litet med en kompis så han kan köra ut mig efter sitt jobb o vänta den halvtimmen det tar för mig att göra iordning i stallet. *huttrar*

Ska städa härhemma idag, inte för att det är något katastrofområde, utan mer för att saker har migrerat från sin rätta plats. Ikväll ska vi ha litet födelsedagskalas med filmkväll och knytis för min älskling, som fyller 22 på söndag ^^

Förutom det ska jag in en vända till stan och träffa min kurator som jag inte sett på snart 2 månader…

Sen ska man nånstans under dagen hinna handla litet också.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

emeliekarlssoonn
0

God morgon!

Sitter i skolan. Har engelska (Rast just nu), glor på American History X. Ganska bra faktiskt. :)
 Här är det grått och mulet. :/  Matilda i stallet sa att det skulle komma snö idag.. Vill IIINTEEE!! Jag hatar snö…

Blir skolan direkt efter stallet. Har inga ridkläder, varken med mig eller i stallet, så får väll släppa pålle på banan ett tag så han får springa omkring lite. Har ju inget normalt hinder material öht. annars hade jag löshoppat. Suck.. Bajs på det

MiaMaria
0

Godag!

Jag har varit o jobbat i ponnytravstallet igen, de e riktigt kul o va där! Dom e så söta o rara de små ponnierna!

Nu ska jag vila en stund o sen ska vi iväg o träna agility. Efter de ska jag handla o duscha o sen kommer mannen vid 17-tiden o då ska vi åka ut till svärmor i Lit, Niklas ska snickra där i helgen.

#1 den filmen är ruggit bra, så sjukt gripande även om de är rätt rå ibland

Lindbygarden
0

Godagens

Har en son som fortfarande är sjuk så därför hinner jag inte vara här så mkt. För min del är det vätske och avföringslistor som gäller..

I övrigt så har det regnat hela morgonen och fm.. usch!!

Cilla89a
0

God dag.
Gick upp vid 6, fodrade/släppte ut. Sov sedan vidare till 11, bytade om och gick ut med hunden, sedan red jag ut Brimad 30 min i skogen. Pigg som attans. Och jag blir bara så SUR, när vi skrittar på grusvägen, hör jag att en bil kommer bakom, och vägen är så smal så det finns ingen chans att bilen kommer förbi, så han låg i röven på Brimad hela vägen, kanske 2 meter ifrån, och Brimad kan få för sig att bara nita och sedan vända, och det var ju rena turen att han inte gjorde det idag, vad hade hänt då? Tyst USCH!
Dem som bor här omkring har INGEN respekt för hästar, när dem kommer körande med traktorer, bilar och fyrhjulingar.
Blir så arg!
Förövrigt idag, väntar nu på att duschen ska bli ledig, och sedan ska jag äta lite frukost och hålla ett öga på 5 års dressyren. Imorgon är det webb-tv, woho!
Ikväll blir det lugnt med Idol :)

Förövrigt har jag hittat en Briar unge jag vill ha Skrattande Samma uttryck som Brimad, störst i kullen fast han är yngst, fick riktigt fina siffror på fölvisning. Mamman har lämnat riktigt bra. Och självklart är den fux med 2 vita strumpor och bred bläs.
Mer perfekt kan det inte bli Skrattande Fast jag tycker nog det är överpris med tanke på vad jämnlika fölungar kostar i år.
Får försöka mjuka upp pappa lilla lite ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Linnea
0

Händer inte så mycket idag. Packar. Har tänkt äta lite chips ikväll (eller ganska mycket). På söndag går flyget till Teneriffa. Cool

Skynda långsamt så går det fortare.