Godmorgon 7 oktober
Gomoooron!!
Det är grått och trist här idag samt regnar.
Sitter nu och dricker en kopp kanelkaffe och äter kaviarmackor. Konstig komb men det går ner
Idag ska barnen på dagis och jag ska kolla om jag kan hitta ny spångrep. Den gamle gick av igår och det är mkt enkelt att mocka spån med en spade och grep som är sladdrig som jello..
Så vad har ni på schemat idag då?

Gomorgon!
Här är de vitt idag, vi fick snöstorm igår kväll, men de är på god väg att försvinna.
Har varit ute med vovve o ätit frukost så nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Har inget planerat förrän när gubben kommer hem vid 4 då de blir mat o sen ska jag o vovve på rallyträning halv 7.
Kanske kanske blir de en trav-artikel?? 
Morrn.
här skiner solen och vädret verkar helt ok. känns lovande då syrran som är på besök ska rida harry idag :) Och kameran ska med :)
Så det är det vnaliga, mocka, blanda foder och sen ska syrran rida :D
i övrigt har vi inget inbokat känner jag.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dag.
Upp som vanligt klockan 6, fodra/släppa ut och sedan sova vidare till 11, då jag bytade om och gick ut och tog in Brimad och Japp och gjorde i ordning Brimad för en runda i skogen, red en helt ny runda, jisses, jag säger då det, livrädd häst, hela han stod och skakade när jag stannade för att spänna sadelgjorden!
men han var snäll iaf, inga dumheter, som han annars kan hitta på vid nya rundor, därimot extremt tittig. en timmes skritt blev det iaf, som vanligt på onsdagar, trotts att det inte var träning igår så vill jag inte bryta rutinerna. lite klättring blev det också, samt lite trav för att känna att det gick att ställa och böja och lite trav i låg form, och det kändes kalas.
Nyduschad och ska göra lite frukost nu.
Resten av dagen händer inte särskilt, mocka och så ska jag in till stan en sväng och kolla på hoppningen, föreningen har bjudit dit en hopptränare.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Goddag :)
Vaknade med illamående och huvudvärk imorse. Misstänker att det är den roliga veckan som är på G. Suck. -.-
Idag är jag ledig från stall och jag ska inte på ungdomskvällen i kyrkan så eftermiddagen kommer nog ägnas åt skolarbete. Har en del grejer att göra i svenskan som måste vara klart… Imorgon ja precis ;)
Ska försöka lägga in en uppdatering om de senaste dagarnas ridning också. :)
Tjohoo! jag fick hoppat otto idag! min lille skrutt! :D Syrran backa ur och vågade inte rida. så jag tänkte att då får jag rida istället…. så det blev litet hoppträning när jag ändå hade "expertis" med, sambon är duktig men han är inte så bra på att ge mig råd om hur jag ska hoppa.
Men det gick bra iaf. hoppade kring halvmetern idag :D
Bjuder på bästa bilden. Fler bilder finns i min bilddagbok eller på hoppning iFokus :D
#5 Va kul!!

Puh nu kom jag hem. Har vrit på Södertälje sjukhus på kurs hela dagen. Idag ar det farmakologi, sugning av nedre luftvägar samt förflyttningsteknik. Mkt intressant och dagen bara flög iväg. När jag slog på min telefon så såg jag ett sms att min pappa var inlagd på sjukhuset, nyupptäckt diabetes inkom med 32 i socker.
samt en ny knöl på läppen ( har haft läppcancer tidigare.) Snabbt besök där och sen hem till stallet. Nu ska jag äta sen middag.
#7 Aj då hoppas att din far blir bra igen, tänker då på läppen. 32 i socker, då kan han inte mått alls bra

Höststorm ute, har precis kissat av hundarna en sista gång för natten och det blåser så träden nästan lägger sig ner på sina håll.
#8 Tack, pappa mådde rätt så bra trots omständigheterna. Han har (berättade de nu) varit lite trött, törstig och kissnödig senaste veckorna. Varför kan de inte berätta sådant för mig så hade jag skickat honom på provtagning för länge sedan……föräldrar! Sen blev han inlagd igår och av en slump var min man förbi hemma hos dem idag och fick höra av min styvmor att han var inlagd….när hade de tänkt berättad det för mig och min storebror?
#9 föräldrar är sådana. Min mamma har hjärtproblem som hon blev opererad för som 18-åring ungefär…. Men hon har jtätesvårt att höra av sig när hon ligger inne "för hon vill inte göra mig orolig" men vafanken. När man ringer hem flera gånger och styvfaren min inte vet var min mamma är (han vet ju inte vad han får eller bör säga) så brukar jag ställa honom mot väggen o be om mammas rumsnummer. För hon blir alltid kvar tillräckligt länge för att få telefon på rummet.
Mmmm… det är ju så att de inte vill oroa. Har en styvfar som är likadan. Hjärtproblem och varit nära ett par gånger men säger alltid att allt är jättebra.
#9 men iom ditt yrke också så hade du ju kunnat se på en gång vad som kunde vara på gång.

#11 Nackdelen med att bo i Skärgården, det blir långt o bökigt att åka till dem som bor på fastlandet
Hade jag bott närmare så hade jag kanskse märkt något.