God morgon 5 oktober
Så sitter man här igen på en måndagmorgon klar för att klampa ner till bussen. HAde som vanligt mycket hellre legat kvar och sovit ett par timmar till.
Slutar skolan 11 och så blir det hem och slänga sig i soffan och glo klart på McLeods döttrar. Får se hur jag gör med hästen idag om jag hinner ut innan det blir mörkt eller inte. Han har ju gått 2 dagar i rad så han dör inte av att stå.
Hoppas det blir hyffsat väder iaf.. Temperaturen ligger väll just nu runt 3-4 grader. *burr* till skillnad från runt 10-11 igår.
Vad händer hos er idag? :)
Godmorgon!
Här är idag inte alls lika mkt vind och solen skiner! Sitter och ska slipa lite till på nya hemsidan.
Barnen är återigen snuviga och hostiga.. suck… Det är ju detta när man precis börjat dagis, de är sjuka heeela tiden.
I övrigt ska jag ta en sväng till med saxen då jag klippte manarna på ettåringarna i förrgår.. De behöver trimmas lite till
God morgon!
Jag är hemma från skolan idag, dels av stress och min värk(har kraftig ledvärk). Så idag ska jag göra klart ett engelska arbete sen ska jag vila.. Mår verkligen såå dåligt.. Stallet får vi väl se hur det bli med, Lilleman skulle behöva röra på sig!
Godmorgon!
Sitter i skolan just nu och lektionen ska väl börja när som hellst.. :P
Usch, jag längtar redan tills jag sitter ¨på tåget hem igen, så himla trött idag!
I kväll blir det inget stall för min del, måste jobba med bildbeställningar o fixa lite annonser till hemsidan :)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

God dag.
Gick upp vid 6, fodrade/släppte ut.
Gick in och sov vidare till 10, gud så lat jag är, men ack så skönt ;)
Gick ut en snabbis med hunden och sedan tog jag in hästarna och red ut med Brimad, 50 min, väldigt tittig idag, men det blåser fortfarande, dock inte alls lika mycket och solen skiner :)
Mycket hjängympa för Brimads del, gick förbi både sopbilen och en grävmaskin ;) Han är så tittig så han håller på att krypa ur skinnet ;) Men han gick förbi iaf, skönt att han har slutat med dumheterna då han ska vända när han ser något han tycker är farligt.
Ögat är även mycket bättre, inte svullen alls länge, men rinner lite.
Skulle igentligen tränat dressyr idag istället för imorgon, för tränaren inte kan imorgon tisdag som vanligt, men jag avbokade igår när jag såg att Brimads öga var alldeles svullet, trodde inte det skulle lägga sig så snabbt.
Men så är det, nu blir det frukost och film.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

God lunch, har hunnit sätta papp i taket i sadelkammaren, ska börja isolera o sätta innertak senare idag. Har även hunnit isolera det sista i fikarummet samt mockat åt hästarna. Solen skiner och det är 12 sköna plusgrader här.
Godkväll!
Började dagen med att vara duktigt. Diskade undan nästan all disk i köket. Slängde en del sopor och försökte få ordning i köket. DEt är bättre men långtifrån bra.
Har vart en tur till stora köpcentrat i grannstaden och handlade småsaker, buntband, möbeltassar och ett par benreflexer till harry.
Hem, laga och äta middag. Sen ut till stallet. Mocka, strödde in en ny bal torv, blanda foder och ta in hästen.
Hem, och här sitter jag nu. vid datorn och gör inte mycket nytta för välrden :D och imorrn blir det en sväng till ikea för att göra av med en 250kr…. *suck* måste ha 2 foderbingar till, en till kalket och en till mineralerna.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Oj, nu har jag hunnit med att brodera alla sponsorjackor för RRKKs elit dressyrlag. Nu vankas middag och sen ska jag sätta upp första delen på innertaket i sadelkammaren och natta hästarna. Tiden rinner ivag….jag hann inte städa i dag heller, så synd 
#7 lider emd dig, det är fruktansvärt när man inte hinner städa ^^
däremot lyckades jag för en stund sedan nästan skära av mig vänstra handens pekfingerstopp från sidan med en brödkniv :S rätt klantigt….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Gokväll får jag säga…
I morse va jag uppe med tuppen, va o jobbade extra i naturbruksgymnasiets travstall uppe på travet här i stan. Släppte ut de små djuren o gjorde sen stallet. Väldigt lättsamt, 3 shettisar o 6 russ, stort stall med stora härliga boxar, nära till hagarna osv så de är väldigt lättjobbat må jag säga. Gör stallet på 2,5 timma med fodring, täckesbyte, utsläpp, mockning, byta vatten i vattenhinkar, sopa osv. Ska även dit på torsdag o jobba. Men de känns att man inte mockat på läääänge, usch så snett man jobbar, de märker man inte när man håller igång men nu när jag inte hållt på på ett tag så märks de direkt.
For hem o sov en stund efteråt o sen har jag stökat hemma. Nu ikväll va vi till min bror o hälsa på, pappa är hem en sväng så de gäller o passa på att träffa honom.
Nu jobbar jag, fram till 2 i natt, hej o hå…
#4 jag hoppas att ögat snart är helt återställt på honom!
#7 och jag vill väldigt gärna se mer blider från bygget så jag kan få lite inspiration

7# Just nu står stallbygget stilla i väntan på besked från jordbruksverket. uteboxarna ska dock byggas upp så fort grunden är klar. Just nu är det sadelkammaren som får innertak. Det går lite sakta då jag först skär ut skivorna och sen målar dem innan de ska upp till taket. Har bara plats för att måla en skiva i taget.