Wintec dressyrsadlar!
Hejhej!
Jag ska nog köpa en Wintec syntétsadel (dressyr) till min häst. Så jag undrar bara vad ni som har en egen/har provat en Wintecsadel tycker om den? (: Tacksam för svar!
/ Maja

hm jag vet inte om min räknas som Bates eller Wintec eller båda eller nåt annat? har en isabell werth iaf, i läder dock. älskar den =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Jag har en Wintec Pro det är alltså en dressyrsadel. Man kan ju flytta knäklossen och byta ut järnet så det är bra. Har inget negativt att säga om den. :)
Jag var nöjd med min wintec allround men tyvärr så var den för smal för min shire/ardenner-korsning även med vidaste järnet.
Vill inte ha en wintec wide förrän de lyckas tillverka en i dressyr-utförandet också. tycker det är litet diskriminerande, bara för att man har en bautahäst så måste man ha bomlöst eller bara nöja sig med en alround.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Min medryttar häst har en dressyrsadel fast jag vet inte heller om den räknas som Bates eller Wintec.
Det är en Isabell Werth i syntet.
Jätte skön!
Bates o Wintec är samma tillverkare och samma system för ändring av bomvidden iaf.

Jag funderar också på att köpa en. Var faktist och kollade på en idag, och det blir nog att prova en så snart ponnyn är igång. ;)

Jag startade själv en tråd tidigare idag på ridsport;
http://ridsport.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=8fb06091-627c-433e-bd0e-943d5a6e2bc9
jag har en wintec dock hoppsadeln. men jag personligen skulle nog välja bates i läder ist då jag inte tycker att man får samma grepp i syntetsadeln som i en lädersadel- dock en bra sadel som inte kostar skjortan :)

Gillar inte alls Wintec… Tycker att de är obehagliga, plastiga men framförallt går jag inte på att de ska gå att "anpassa till alla hästar".
Men Wintec kan ju inte vara framgångrikt för ingenting. Syrran har en Bates-sadel som jag helälskar och den är ju likadan som en Wintec men i läder (och därav snäppet dyrare).
#9 som sagt, wintecen passar inte min häst, men ännu har jag inte provat Wintec Wide, dock känner jag att jag inte är intresserad av Widen förrän de tar fram en dressyrvariant.

Ursäkta att jag snor tråden lite, men vad ligger Bates-sadlarna på för pris ?

Jag har en wintec allround, älskar den!
Rider i en wintec allround på min medryttarhäst och jag tycker det är skön att rida i..

Hade förrut wintec dressyr sadel med luftstoppning till minsta ponnyn. Föredrar dock Bates Caprillin som jag tycker är djupare och bättre stöd för skänkeln. Vi köpte våra Bates sadlar begagnade för 8000kr/st och är mkt nöjda med dem.
Jag har en wintec allround i syntet. Inte luftstoppad med cair systemet men tror den har utbytbara järn.
Tycker den är ganska bekväm och funkar till lite all möjlig ridning. Jag har sett dressyrmodellen på Avantia och tycker sitsen är lite väl grund och stöden är ganska små för att vara i min smak, men det finns säkert dom som tycker bättre om grundare sits. :)